Polskie Forum VTES
VTES CCG => Decki => Wątek zaczęty przez: Dude w Maja 26, 2019, 11:20:37 pm
-
Wrzucam deczek bo a) Szewski potrzebuje żeby wysłać oraz b) parę osób pytało.
Deck Name: !Salubri toolbox
Author: Marcin "Dude" Szybkowski
Description: I've been testing and tweaking this deck for the last few months, a friend of mine (Izi) tested it on GP in Warsaw 2019 with satisfactionary results (1GW 6VP). Then we made some changes to test it again on the Polish Nationals. It did quite well, could've actually scored 2GW if not for a silly mistake made by the end of game 2. Eventually, I came really close to winning in the final round.
It really is a "glasscannon" type of deck, tricky to play, but rewarding at the same time - if it works, the carnage is simply amazing.
Crypt (12 cards; Capacity min=2 max=7 avg=4.333333)
==================
2x Kervos, The Lieutenant 3 aus val Salubri antitribu:2
2x Thomas Steed, The Angry 4 ani aus val Salubri antitribu:2
2x Adonai 7 for AUS VAL Salubri antitribu:2
1x Wolf Valentine 4 for VAL Salubri antitribu:2
4x Castiel 6 for AUS VAL Salubri antitribu:3
1x Doris McMillon 2 val Salubri antitribu:2
Library: 90 cards
Master (13 cards)
==================
1x Fame
1x Heidelberg Castle, Germany
1x Hungry Coyote, The
1x Path of Retribution, The
1x Pentex(TM) Subversion
2x Vessel
2x Villein
1x Wider View
1x Blooding by the Code
1x Code of Samiel
1x Communal Haven: Cathedral
Action (9 cards)
==================
7x Sense Death
2x Brother in Arms
Combat (30 cards)
==================
5x Armor of Caine's Fury
6x Sword of the Righteous
5x Taste of Vitae
6x Blessed Blade
3x Righteous Aura
5x Death Seeker
Equipment (8 cards)
==================
7x Blade of Bellona
1x Bowl of Convergence
Reaction (30 cards)
==================
2x Enhanced Senses
5x Eyes of Argus
10x Hide the Heart
2x My Enemy's Enemy
5x On the Qui Vive
6x Telepathic Misdirection
https://amaranth.vtes.co.nz/#deck/3cc143da-b31c-4675-a34e-053915b3fe96
Uwagi mile widziane, w sumie jak obecni na turnieju wiedzą, to mój jedyny deck na ten moment, pewnie będę nad nim jeszcze jakiś czas pracował zanim usiądę nad nowym projektem :)
Po doświadczeniach z turnieju chodzi mi po głowie obcięcie go do 80 kart - można wywalić kojota (w sumie może raz miałem okazję go zagrać i wiele nie zrobił), villeiny, po jednej odtapce, 1 taste, 1 blade of bellona, bowla (niespecjalnie są warunki żeby go zakładać), 1 misdirection (zawsze miałem za dużo)...i nie wiem co jeszcze. Można pomyśleć nad substytutami.
Ostatnia iteracja (którą tu widać) powstała po rozmowie z Izim - wyleciało parę zbędnych kart, wszedł moduł heidelberg / communal, który na stole dającym mi GW de facto zrobił mi grę z przegranej pozycji.
-
Fajny deczek. !Salubri doczekali się kart, dzięki którym mogą konkurować na poziomie turniejowym.
Zastanawiałeś się nad wersją 100% rush?
-
Zastanawiałem się, ale na to wziąłbym pewnie inną grupę, bo tam są fajniejsze opcje, lepsza defensywa w walce itp.
Na tej grupie to mocno ryzykowne.
Poza tym tutaj hide the heart działa pięknie, ta karta jest absolutną rewelacją - uprzykrza życie, daje spore opcje kontroli, wyjmuje ousty na stole itp. W pozostałych grupach ten moduł nie ma sensu.
Deck generalnie miażdży wszystko nie-combatowe, czego zresztą było na turnieju sporo (polityki, bleedy itp), ale jak ktoś zaczyna oddawać to się robi słabo. Ogólnie na turnieju za dużo combatu nie było.
Oczywiście nie jest tak, że się nie da - poskładałem alastorów (i to Ivana, zwycięzcy ostatniego EC - swoją drogą zajebiście dobry gracz) oraz prawie wyjechałem enkidu toolbox (nie udało się przez głupi błąd po mojej stronie, ale miałem go na talerzu), mało brakowało a oklepałbym Iziego w finale (o 1 manewr za mało :) ). Tyle że z deckami walczącymi to jest zawsze zabawa na ostrzu noża.
-
Chciałbym nim zagrać, jestem ciekawy jak chodzi po modyfikacjach. Można obniżyć do 80 ale ja bym wolał flow zwiększyć zamiast tego.
-
Myślałem jeszcze nad (zakładając, że dodajemy karty):
- codex of edenic groundskeepers (bo skoro już przekładamy graty między wampirami to czemu nie :) )
- ivory bow
- aura reading (dla kart, ale opcja raczej słaba bo to karta dla 1-2 wampirów)
- sense vitality (wyciąganie typa z fame za darmo, swojego za darmo i dajesz krew, w najgorszej opcji akcja po 2 krwi)
- kilka fake outów mogłoby pomóc rozwiązać problem w kluczowych momentach :)
- anarch troublemaker
Na pewno villeiny są tu bez sensu, zdejmowanie krwi z wampirów w tym decku to głupota. Niemniej jednak mój główny poolgain to ousty i to jest trochę problem.
A finał był srogi :) Ciekawa gra na wysokim poziomie.
-
Właśnie miałem napisać, że Codex tu pięknie siedzi :D
Zasadniczo naprawdę świetnie to skleciłeś Dude. Wszystko, co potrzebne jest. Zastanawiam się, czy jest opcja zmniejszenia decku... trochę ciężko. Karty combatu schodzą szybko, a im więcej Hide the Heart tym lepiej.
Swoją drogą póki, co opcja na Castielu w Salubrich wydaje się jedyną słuszną. Widziałeś ten zwycięski deck bodajże Nationals Węgier? 16x Hide the heart :D
-
Właśnie miałem napisać, że Codex tu pięknie siedzi :D
Zasadniczo naprawdę świetnie to skleciłeś Dude. Wszystko, co potrzebne jest. Zastanawiam się, czy jest opcja zmniejszenia decku... trochę ciężko. Karty combatu schodzą szybko, a im więcej Hide the Heart tym lepiej.
Swoją drogą póki, co opcja na Castielu w Salubrich wydaje się jedyną słuszną. Widziałeś ten zwycięski deck bodajże Nationals Węgier? 16x Hide the heart :D
Dzięki :) Izi pomagał na ostatniej prostej (konsultacje ważna rzecz :) ).
Deck z Węgier widziałem, tak naprawdę od tego zaczęła się moja przygoda z !salubrimi na nowo. Tyle że tamten deck to swarm z modułem combatu (a tym już kiedyś grałem, odsyłam do http://vtes.pl/forum/index.php?topic=3870.0 ), który niestety dość łatwo rozmontować. Bardziej pasowała mi opcja toolboxa, a po testach przez ostatnie parę miesięcy krystalizowało się to w dość ciekawą formę.
Czy grupy 2-3 to jedyna słuszna opcja? Na pewno moja ulubiona, ale to też przez sentyment. Tak po prawdzie to mam pomysły na parę innych buildów na pozostałych grupach, tyle że to już będą zupełnie inne decki. Mój plan na bliżej niezdefiniowaną przyszłość to eksploracja wszystkiego, co da się wycisnąć z tego klanu :)
-
Sam jestem ciekaw, czy można wycisnąć coś jeszcze z tego klanu... chyba jednak najbardziej charakterystyczne jest dla nich spuszczanie wpierd... w combacie, więc pytanie tylko, w jakis sposób :D
-
Wbrew pozorom jest sporo opcji, nawet na sam wpierdol - inaczej to działa na laibonach, a jeszcze inaczej na grupie 5-6, a można też np. multu-rush na Qawiyya.
Masz jeszcze kilka opcji ścianek, np. na loving agony + targety, na eye of unforgiving heaven + roty / preventy, ew. z klasycznym combatem na mieczach.
Następnie przeróżne kombinacje z Saulotem, albo na grupie 5-6 z Nahum Enosh.
Wierz mi, jest w czym dłubać :) Także można spodziewać się jakiejś wariacji trójokich wszędzie, gdzie się pojawię :)
-
Saulota traktuje jako osobny archetyp :D
-
Sam jestem ciekaw, czy można wycisnąć coś jeszcze z tego klanu... chyba jednak najbardziej charakterystyczne jest dla nich spuszczanie wpierd... w combacie, więc pytanie tylko, w jakis sposób :D
Dla porównania tutaj deczek, którym kiedyś grałem na czystym rushu. Trzeba tylko wziąć pod uwagę, że to deczek zbudowany przed dodaniem nowych kart.
Crypt (12 cards; Capacity min=3 max=8 avg=5)
============================================
2x Aredhel 5 aus FOR VAL !Salubri:4
4x Langa 5 for VAL !Salubri:4
2x Nkechi 4 aus for val !Salubri:4
2x Rashiel 3 for val !Salubri:4
2x Uriel 8 ani obe AUS FOR VAL !Salubri:4
Library (90 cards)
==================
Master (16)
2x Code of Samiel
2x Dreams of the Sphinx
2x Fame
3x Path of Retribution, The
1x Pentex(TM) Subversion
2x Tension in the Ranks
4x Vessel
Event (1)
1x Dragonbound
Action (17)
1x Blessing of the Name
2x Brother in Arms
14x Sense Death
Equipment (2)
1x Codex of the Edenic Groundskeepers
1x Ivory Bow
Combat (54)
6x Armor of Caine's Fury
8x Death Seeker
4x Fake Out
8x Sword of the Righteous
4x Target Vitals
6x Taste of Vitae
6x Vengeance of Samiel
12x Weighted Walking Stick
-
Saulota traktuje jako osobny archetyp :D
A to w końcu ojciec ich wszystkich :)
-
Bardzo fajny deck, zarówno na papierze jak i w akcji :)
Widzę że poszedłeś bardziej w stronę VAL kosztem AUS co daje talii bardziej combatowy wymiar.
!Salubri jako bijąca ścianka może być też dobrą opcją jeśli chodzi o zabezpieczanie poola i możliwość dołożenia kilku silnych kart wymagająch obrony.
Poniżej moja luźna koncepcja takowego pomysłu:
Crypt (12)
2x Adonai
4x Castiel
1x Doris McMillon
1x Isabel de Leon
1x Kervos, The Lieutenant
1x Martin Franckel
1x Thomas Steed, The Angry
1x Wolf Valentine
Tutaj 2 gościnne wampiry z poza klanu aby zwiększyć AUS.
Library (80)
wspominałeś że chcesz obciąć deck do 80 kart :wink:
Master (14)
1x Code of Samiel
1x Direct Intervention
1x Heidelberg Castle, Germany
1x Hungry Coyote, The
2x Path of Retribution, The
1x Pentex(TM) Subversion
1x Powerbase: Montreal
1x Rack, The
1x Smiling Jack, The Anarch
4x Vessel
Action (9)
2x Abbot
3x Blessing of the Name (fajnie działają z Coyotem)
4x Sense Death
Equipment (7)
1x Bowl of Convergence
1x Crimson Sentinel, The (to może być równie dobrze kolejny Blade, po prostu za bardzo podoba mi się koncepcja połączenia Zbroi Kaina z Trapem :D )
1x Ivory Bow
4x Blade of Bellona
Reaction (22)
4x Eagle's Sight
2x Enhanced Senses
6x Eyes of Argus
4x My Enemy's Enemy
2x On the Qui Vive
4x Telepathic Misdirection
Combat (28)
?
Tutaj pole do popisu pozostawiam Tobie bo combat na VAL masz najlepiej ograny :)
Co sądzisz o dodaniu kilku Trapów skoro i tak grasz Armory? Kilka pressów może rozwiązać problem braku dodatkowych manewrów i jest jakąś opcją wyjścia spod Snajperki.
-
Goście spoza klanu to trochę słabo. Będą Ci inne combaty do nich chodzić albo ty będziesz potrzebował jeszcze jednego wejścia w combat a oni Ci nie pomogą.
Jak chcesz bardziej w AUS iść to chyba lepiej zrobić to na 3 i 4 grupie, gdzie dochodzi Ci Uriel i Dela Eden z 3 superiorami i Langa do chodzenia po kolendzie. Może też być grupa 5-6, ale wtedy ciężej zakładać zabawki.
-
Bardzo fajny deck, zarówno na papierze jak i w akcji :)
Widzę że poszedłeś bardziej w stronę VAL kosztem AUS co daje talii bardziej combatowy wymiar.
!Salubri jako bijąca ścianka może być też dobrą opcją jeśli chodzi o zabezpieczanie poola i możliwość dołożenia kilku silnych kart wymagająch obrony.
Poniżej moja luźna koncepcja takowego pomysłu:
Dzięki, miło mi że cię zainspirował :)
VAL a nie AUS bo na wszelkie zabawy w AUS idziesz w inną grupę. Tak po prostu.
!Salubrimi gram odkąd wyszli w Bloodlines. Na mój drugi wyjazdowy turniej w historii (Szczecin, 2006) pojechałem !Salubrimi. Oczywiście wtedy miało się mało kart, a poziom znajomości gry był żenujący, ale liczą się intencje :) (zresztą pamiętam, że bawiłem się nieźle, a ludzie robili wielkie oczy że tak można :) ).
Konkluzja jest taka, że mam ten klan, szczególnie na grupie 2-3, ograny z każdej możliwej strony. I w tych grupach wersja z AUS nie działa. A to dlatego, że 2 wampiry w krypcie nie mają go w ogóle, a 2 pozostałe na basic, więc de facto grasz na dwóch wampirach (Castiel i Adonai) jeśli chcesz coś blokować. A ci zawodnicy - mimo że zajebiście chodzą mi w moim decku - są za słabi na takie zabawy, bo warto mieć z tyłu głowy, że bijemy się na bliskim :)
Crypt (12)
2x Adonai
4x Castiel
1x Doris McMillon
1x Isabel de Leon
1x Kervos, The Lieutenant
1x Martin Franckel
1x Thomas Steed, The Angry
1x Wolf Valentine
Tutaj 2 gościnne wampiry z poza klanu aby zwiększyć AUS.
Ariel, Azrael, Nuriel, Michaela, Lailah, Pearl, America Johnson, Vijay - to jest twoja ekipa :)
Wchodzisz w zasięg 5-8 cap, więc grasz villeiny, ale masz bardzo fajną ściankową grupę, która może konkretnie powalczyć.
Przede wszystkim wszyscy poza Lailah mają AUS, poza tym masz dużo FOR, więc opcja freak drive po equipie (chyba że grasz gift of bellona) albo po combacie w którym zakładasz aurę - nie obrażę się :)
Tyle że tam nie grasz w ogóle Hide the heart, a klasyczny intercept.
Library (80)
wspominałeś że chcesz obciąć deck do 80 kart :wink:
Master (14)
1x Code of Samiel
1x Direct Intervention
1x Heidelberg Castle, Germany
1x Hungry Coyote, The
2x Path of Retribution, The
1x Pentex(TM) Subversion
1x Powerbase: Montreal
1x Rack, The
1x Smiling Jack, The Anarch
4x Vessel
Do podłubania, na grupach 5-6 grałbym ze 4 villeiny i 2 vessele.
Praktyka pokazuje mi, że więcej niż 1 ścieżka nie ma sensu - u siebie grałem dokładnie 11 płatnych kart VAL, więc jak podeszła to było fajnie, ale nie jest tak, że jakoś strasznie robiło mi to dobrze. A prędzej czy później podejdzie.
Nie masz tu Fame, błąd. :)
Action (9)
2x Abbot
3x Blessing of the Name (fajnie działają z Coyotem)
4x Sense Death
Kiedyś próbowałem grać na Blessingach, ale po latach doszedłem do wniosku, że to bez sensu. Efekt natychmiastowy jest świetny jeśli możesz go wykorzystać w pełni, ale wada jest dramatyczna - w praktyce wyłączasz się na następną turę, chyba że masz minimum 2 odtapki na ręku. Raczej dałbym +2 sense death, +1 anima gathering (dla Vijay-a :) ).
Equipment (7)
1x Bowl of Convergence
1x Crimson Sentinel, The (to może być równie dobrze kolejny Blade, po prostu za bardzo podoba mi się koncepcja połączenia Zbroi Kaina z Trapem :D )
1x Ivory Bow
4x Blade of Bellona
Joumlon's Axe jak już chcesz coś innego niż Blade of Bellona (w tym momencie masz 2 wampiry kasujące grapple "z siebie").
Crimson fajny dla śmiechu, tylko nie wiem czy w tej grupie jest sens grać armory (do rozważenia).
Reaction (22)
4x Eagle's Sight
2x Enhanced Senses
6x Eyes of Argus
4x My Enemy's Enemy
2x On the Qui Vive
4x Telepathic Misdirection
Ok. Mało odtapek jak na ściankę. Będziesz grać głownie na 3 wampiry, w porywach do 4 jak się dobrze rozkręcisz.
Combat (28)
?
Tutaj pole do popisu pozostawiam Tobie bo combat na VAL masz najlepiej ograny :)
Co sądzisz o dodaniu kilku Trapów skoro i tak grasz Armory? Kilka pressów może rozwiązać problem braku dodatkowych manewrów i jest jakąś opcją wyjścia spod Snajperki.
To szeroki temat, zależy co chcesz. Nie zapominajmy o takich zabawkach jak Blissful Agony (które jest przezabawne i wyłącza Psyche) :)
Albo moduł na mieczach i masz te same problemy, czyli musisz je jakoś założyć (Gift of Bellona to chyba najlepsza opcja, Concealed Weapon po prostu nie lubię, ew. Morphean Blow), albo Eye of Unforgiving Heaven + preventy (i kilka Rotów), to dwa główne. Kwestia gustu w sumie, obadaj sobie oba.
Najfajniejsze jest to, że w tej grupie masz o wiele mniejszy problem z manewrami, więc jest dużo łatwiej, a hitback jest też mniej bolesny.
Kminię sobie podobny deczek (jak już wprowadzę i przetestuję kolejne zmiany w obecnym), można obgadać rezultaty za jakiś czas.
-
Zawsze można grać też ścianką, olać weapony i jechać na Eye of Unforgiving Heaven i Rotschreck :P
W sumie by to też działało z patykami i blessingami.