Polskie Forum VTES
VTES CCG => Decki => Wątek zaczęty przez: lukaszho w Września 12, 2021, 12:56:41 pm
-
Deck Name: Harbingers Emerald Legion
Author: Łukasz Ho Thanh
Description:
Crypt (12 cards; Capacity min=1 max=8 avg=5.)
==================
1x Anarch Convert 1 -none- Caitiff:ANY
1x La Viuda Blanca 6 for obf AUS NEC Harbinger of Skulls:6
2x Mordechai Ben-Nun 8 ANI AUS FOR NEC Harbinger of Skulls:5
1x Pearl 4 obf AUS Malkavian antitribu:5
2x Veejay Vinod 3 AUS Nagaraja:6
1x Hecate 6 AUS FOR NEC Harbinger of Skulls:5
3x Khurshid 8 AUS FOR NEC POT Harbinger of Skulls:6
1x America Johnson 4 vic AUS Tzimisce:5
Library: 90 cards
Master (16 cards)
==================
1x Erciyes Fragments, The
1x Fragment of the Book of Nod
1x Giant's Blood
1x Guardian Angel
2x Pentex(TM) Subversion
1x Powerbase: Montreal
1x Rack, The
1x Barrens, The
1x Smiling Jack, The Anarch
4x Vessel
2x Direct Intervention
Action (2 cards)
==================
1x Anima Gathering
1x Abbot
Action Modifier (5 cards)
==================
1x Kiss of Ra, The
2x Trochomancy
2x Call of the Hungry Dead
Action Modifier/Combat (4 cards)
==================
4x Breath of Thanatos
Action Modifier/Reaction (4 cards)
==================
4x Spectral Divination
Combat (5 cards)
==================
3x Hidden Strength
2x Rolling with the Punches
Ally (11 cards)
==================
11x Emerald Legionnaire
Equipment (6 cards)
==================
1x .44 Magnum
1x Ivory Bow
1x Kevlar Vest
2x Sniper Rifle
1x Bowl of Convergence
Reaction (36 cards)
==================
3x Enhanced Senses
11x Eyes of Argus
5x Forced Awakening
3x My Enemy's Enemy
4x On the Qui Vive
6x Telepathic Misdirection
4x Eagle's Sight
Event (1 cards)
==================
1x Unmasking, The
W ciągu kilku ostatnich miesięcy deck trochę ewaluował. W porównaniu do pierwotnej wersji zaszło kilka zmian:
- Smiling Jack - Tak jak kiedyś wspomniał Dude ta karta powinna tu być i rzeczywiście są gry, gdzie rzeczywiście w late game może zrobić stół.
- Fortitudge - moduł z preventkami jest tutaj dość skromny. Zasadniczo scpetycznie podchodzę do walki z deckiem combatowym. Jeżeli ma zabić, to i tak zabije. Ważniejsze jest, aby legioniści bronili. Niemniej nie wykluczam dalszych testów, gdzie będę zwiększał fortka. We Wrocławiu mógłbym obejść bez tego, chociaż w fianle rzeczywiście trochę brakowało tych prevetek
- Anima gathering - po dyskusji z Manitou zdecydowałem się potestować i rzeczywiście wielokrotnie ratuje tyłek taki silny peramcept. Głównie przeciwko polityce na OBF, która jest dla legionistów zabójcza.
- Trochomancy - przez długi czas zastanwiałem się, czy dopałka do bleeda jest konieczna, a jeżeli już to która? IoV czy Trochomancy? Wygrywa zdecydowanie Trochomancy na podstawie testów. Coraz więcej decków na "dziewczynach". Możliwość skasowania ashurów i likwiadacji jest tutaj na wagę złota, aby zdążyć z oustem decków na pool gain. W Nowej Soli skasowałem Pączkowi prawie wszystki konwikcje, więc nawet rzadko widziani Imbuedzi mogą być ofiarą tejże karty.
- Kiss of Ra - jak kiedyś napisał Zaraz ta karta zawsze ma miejsca na sklejenie pocałunku przez Annekę lub Goratrixa.
Ostatnimi zmianami nad jakimi pracuje, to kwestia intercepta a odtapki. Głównie chodzi o enhanced sens i eagle sight. Deck jest trudny w graniu i nie jest klasycznymi legionistami, które wychodzą szybko z likwidacji, czy coraz bardziej popularnego summon history. Niemniej jednak to kwestia stylu grania. Tutaj mamy wersję, która jest wolna, ale ma niezwykle silną defensywę.
Co ciekawe, na Lackeyu i TWDA pojawią się coraz to ciekawsze wersje legionistów, więc dla mnie to wciąż księga otwarta dla tego archetypu ;)
-
Ja bym rozważył rezygnację z preventów na rzecz techowych Spiritual Intervention (dodge lub CE przeciwko irytującym deckom, z combatem i tak raczej nie wygrasz a to pozwala uniknąć głupich rzeczy w stylu aggravated dmg od Unnamed, War Ghoul, który zagrał Trap, decków na animalizmie itp.).
FBI by tutaj robił robotę też, podobnie jak Target Vitals (zamiast preventów). Każdy może to zagrać, włącznie z legionistami i może zaskoczyć a także pomóc przebić się przez niewygodne rzeczy jak warghoule itp.
Gdzie jest serce czeatingu? :) Nie masz dreamsów, szala ani nic tak naprawdę co by pomogło Ci mielić/ustawiać rękę (jest niby fragment ale nie wiem czy to wystarczy, już chyba shaal fragment by był lepszy) a to ważne przy tego typu deckach.
-
Wiesz, co Krzysiu rozważałem Spiritual intervention, a zdecydowałem sie na fortka ze względu na khurshida i jego +2 do siły. Niemniej były i sa gry, w których nie podchodzi do krypty i wtedy SI ma sens. Bede teraz testował te opcje.
FBI testowałem. Jest ok, ale nie jest niezbędne. Zazwyczaj legioniści giną podczas akcji, a nie podczas bloku, wiec zrezygnowałem.
Serce - nie jest niezbędne, za dużo contestow. Podobna sprawa z dreamsami.
Shaal Fragment - chce to wsadzić do decku, ale wciąż brakuje mi miejsca:p
-
Zazwyczaj legioniści giną podczas akcji
Tym bardziej bym wrzucił target vitals :)
-
SI lub targety... będzie trzeba wybrać, bo nie ma tyle miejsca:P
potestuje teraz SI.
-
SI lub targety... będzie trzeba wybrać, bo nie ma tyle miejsca:P
potestuje teraz SI.
Możesz też zrobić 2x SI, 3x TV i w miarę testów zwiększać/zmniejszać ilości jak bardziej pasuje.
-
U mnie zawsze defens>ofens
czy te targety tak wiele zmienią mi w grze? imho wolę blokować nad torporem. Niemniej jednak Krzysiu, jak zawsze za Twoją poradę potestuje :D
SI wejdą na początek 5-6x do decku.
-
Defens ważny, ale też dobrze coś zrobić jak już zablokujesz. Takie targety mogą oznaczać, że tego samego miniona nie będziesz musiał już drugi raz łapać także oszczędzanie zasobów. Pozbawianie preya/predatora minionów czy nawet spuszczanie ich z krwi z kolei uszczupla ich zasoby i ułatwia Ci rozgrywkę (dla defensywnych decków dosyć istotne bo często mają problem z czasem).
Offense is the best defense :P
-
Jasna sprawa, ale wciąż to bardziej wampiry blokują, wiec tutaj łatwiej pozbywać sie kart z nich niz legionistów. Nie mowię, ze targety to zła opcja, ale SI czy fortek wydają sie lepsza (na ten moment).