Polskie Forum VTES

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - SLave

Strony: [1] 2 3 ... 137
1
Spotkania / Szczecin
« dnia: Września 20, 2019, 11:09:59 am »
Ja w dalszym ciągu leżakuję. Do końca miesiąca na chorobowym. Później się obaczy.  :(

2
Decki / Odp: FoS stealth and bleed
« dnia: Września 03, 2019, 02:11:49 pm »
Mummify jest też o tyle ciekawą opcją, że uniemożliwia zagranie Psyche czy innych kart robiących nowy combat.

Tak dobrze to nie jest.

Po zagraniu Psyche! przez któregokolwiek wampira, wampir zagrywający Mummify odtapowuje się, Mummify spada do ash heapu, i rozpoczyna się nowa walka.

3
Spotkania / Odp: Szczecin
« dnia: Września 01, 2019, 09:29:54 am »
           :pirat: :winner:
Tylko gdzie jest butelka rumu?

4
Decki / FoS stealth and bleed
« dnia: Sierpnia 28, 2019, 09:42:09 pm »
W porownaniu z zagranie catatonic feara zamiast mumifaja w kombacie lądujesz po wszystkim zatapowany i jeszcze z jedna krwią mniej.

Lądujesz po wszystkim odtapowany (bo grasz na 9 Temptacjach), i rzeczywiście z jedną krwią mniej.
To dlaczego nie CT, a Mumifikacja?
Dwa powody.
1. Więcej wampów zagra Mumifikację niż CT. Ela i Celina to dobre wampiórki. Dedefra wręcz kluczowa.
2. Grając na 9 Temptacjach potrzebujesz spłukać wampiry do poziomu, gdzie w każdej turze będą mogły z rzeczonych korzystać. Czyli dwie krwinki to maximum na pijawce. Przy pełniejszych wąpierzach wytracasz tempo.

5
Spotkania / Szczecin
« dnia: Sierpnia 27, 2019, 10:21:44 pm »
Też myślałem o Gliwicach, ale chyba nie dam rady.  :(
Za dużo roboty na działce. A jak wreszcie pojawią się grzybki w lesie, to już wcale czasu nie zostanie.  :(

6
Spotkania / Szczecin
« dnia: Sierpnia 27, 2019, 10:11:46 pm »
Potwierdzam moje przybycie. Jako że kolejny week-end zarezerwowany jest na targi rolne w Barzkowicach, i nie będę miał okazji zagrać, postaram się wyrzucić śmiecie z decku na Masice, otworzyć wreszcie Antologię, co to ją z Warszawy przywiozłem, Enkil Cog i Eyes of Argus do decku wcisnąć, i zajechać.

7
Decki / Odp: FoS stealth and bleed
« dnia: Sierpnia 27, 2019, 10:02:06 pm »
Crypt (12 cards; Capacity min=2 max=6 avg=4.222222)
==================
1x Elizabeth Dimitros            4 obf SER                  Follower of Set:3
3x Hesha Ruhadze                 6 ani obf pre SER          Follower of Set:2
1x Khalil Anvari                 3 pre ser                  Follower of Set:2
1x Lalitha                       2 ser                      Follower of Set:2
1x Nepata                        4 obf pre ser              Follower of Set:2
1x Samat Ramal-Ra, Archon        6 pre ser tha OBF          Follower of Set:2 Zamienić na Ezekiela.
1x Celine Chevalier              3 obf ser                  Follower of Set:2
2x Count Ormonde                 5 dom pre ser OBF          Follower of Set:2 Zamienić na Dedefrę.
1x Dedefra                       5 nec obf SER              Follower of Set:2

Library: 75 cards

Master (15 cards)
==================
2x Heidelberg Castle, Germany Szkoda mastera.
1x Obfuscate Zamienić na Serpentis, i grać Serpentis zamiast Obfuscate.
2x Opium Den
4x Path of Typhon, The
1x Pentex(TM) Subversion
5x Vessel Można grać pod Heshę, i pod Heidelberg, ale to może spowolnić deck. Ja gram Tribute.

Action (26 cards)
==================
3x Enticement Śmieć
10x Eternal Mask, The
1x Lure of the Serpent Mając Heshę i Dedefrę, oraz Masterki Dyscyplin... Ja gram Waters of Duat.
6x Mesu Bedshet Jak wyżej. Mesu Bedshet tylko w decku, gdzie masz 100% gain two pool.
1x Revelation of Ecstasy Śmieć
1x Set's Curse
4x Temptation Dużo za mało. Masz wykonywać 12+ akcji na turę.

Action Modifier (21 cards)
==================
2x Faceless Night Form of the Serpent
2x Lost in Crowds Jak wyżej.
2x Revelation of Desire Truth of 1000 Lies
3x Spying Mission Form of the Serpent
6x Truth of a Thousand Lies
3x Veil the Legions
3x Cloak the Gathering Jak wyżej.

Action Modifier/Combat (4 cards)
==================
2x Form of the Serpent
2x Swallowed by the Night

Combat (5 cards)
==================
2x No Trace Mummify
3x Cobra Fangs Nie ten deck.

Ally (2 cards)
==================
1x Qetu the Evil Doer Oj nie.
1x Saatet-ta Bardzo nie. Za to 3 sztuki Mokole Blood i jedno Serducho.

Event (2 cards)
==================
2x Narrow Minds Szkoda fazy discard.

8
Decki / Mumifikacja w FoS stealth and bleed
« dnia: Sierpnia 27, 2019, 09:47:52 pm »
Więcej temptation = więcej odtapek :)

Mummify to słuszna koncepcja do przetestowania, Slave używał w tego typu deku. Właśnie, /summon @Slave, ma to w końcu ograne :)

<SLave emerges from the Blind Eternities.>

Prawdę piszesz, ZaraZie. Mam koncepcję ograną. Właśnie dlatego nie chciałem się wypowiadać, i psować Serkowi radości.

Sytuacja wygląda tak, że albo składasz deck na Setytach, bleedujący, a jakże, i nie masz miejsca na te wszystkie Obfuskacje, Kły i Mumie, albo składasz Stealth & Bleed na Prezencji i Obfuscate, gdzie nie trzymasz się klanu, bo to deck osłabia niemożebnie. Wszystkie karty, jakich możesz użyć znane są od lat, i nie wymyślimy już nic odkrywczego, wierzaj mi.

Mummify to kolejna odtapka. Taki Zephyr dla Setytów. Spokojnie jesteś w stanie zbudować sekwencję:

Hesha > Set's Curse / Waters of Duat / whatever
blocked
Hesha > Mummify (untaps)
Hesha > leave torpor
Hesha untaps with Temptation
Hesha > hunt
Hesha untaps with Truth of 1000 Lies
Hesha > Temptation > Hesha
Hesha untaps with Temptation
Hesha > hunt
Hesha untaps with Truth of 1000 Lies
Hesha > Mokole Blood
Hesha untaps with Truth of 1000 Lies
Hesha > The Eternal Mask (inferior)
Hesha > Truth of 1000 Lies for +2 bleed

Podstawową zaletą Mumifikacji jest zachowanie krwi na wampirze, co przy deckach na Animaliźmie, czy Potencji, która nie zagra Immortal Grapple, czy Nephandi na Trapach... Nie oszukujmy się... ma znaczenie. Dlatego Mumifikacja wygrywa w takim decku z Majestatem, który nikogo tutaj nie odtapuje.

9
Zasady / podwójne odbicie bleeda
« dnia: Sierpnia 25, 2019, 09:56:36 pm »
Dokładnie jak pisze Mæglin.  :smileyvampire:

10
Spotkania / Szczecin
« dnia: Sierpnia 22, 2019, 07:43:25 pm »
Chętnie zagram po dłuższej przerwie.  :smileyvampire:
Mam nadzieję, że uda się zagrać trzy gry. Nie koniecznie agresywne.  :wink:

11
Zasady / Zasady Play to Win & Self-Oust dyskusja
« dnia: Sierpnia 20, 2019, 07:17:13 pm »
Moim zdaniem to zla zasada i powinna zostac zmieniona.

Mnie tam ona odpowiada, i uważam ją za uczciwą nie tylko wobec graczy przy stole pozostających (bo powinni uważać, coby nie wkurwić nadmiernie odchodzącego), ale i spadającego gracza, gdyż on też może mieć jeszcze jakąś przyjemność z gry.

Proponowane dalej przez ciebie rozwiązanie nie jest dobre, gdyż taki bufor może być bardzo użyteczny, i zaburzyć równowagę stołu w stopniu dużo większym niż self-oust. Nie wszystkim deckom zależy na szybkim eliminowaniu preya. Jeśli grand prey'em jest ścianka, self-oust preya często oznacza dla ciebie odejście od stołu z jednym VP, a gdyby buforował, bo chciałbyś go na jednym ostawić poolu na 35 minut, to mógłbyś później z rozpędu wziąć cały stół. Tylko dlaczego on miałby mieć obowiązek tobie to umożliwić, skoro tak znacząco go ukrzywdziłeś? Dużo bardziej zgodne z duchem Wampira jest zaszkodzenie Predatorowi self-oust'em.

Ale nic to. Mój oryginalny post nie miał na celu przekonać kogokolwiek, że mój punkt widzenia jest lepszy od innych. Chciałem jedynie wykazać, że są jasne zasady regulujące self-oust. Niewiele jest tutaj dowolności w interpretacji. Sędzia, bo dobrze jest czasem zasięgnąć opinii sędziego, powinien ocenić sytuację gracza (nie wdając się w dyskusję z pozostającymi przy stole), i dać zielone światło, bądź nakazać powrót do stołu. Tylko pamiętajcie, że ewentualny powrót do stołu byłby bolesny nie tylko dla buforującego gracza, ale dla wszystkich pozostałych, bo lekko z nim już by nie mieli.

Jak pisał Alek, każda gra MULTIPLAYER niesie ze sobą king making, i krzywe fazy. W VtES jest możliwość częściowej regulacji tego typu zagrań, gdyż nie jest to gra free-for-all, a punkty leżą po lewej. W AGoT, czy formatach typu Brawl w MtG jest wolna amerykanka, i możesz oszwabić gracza, bo nie podoba się tobie kolor jego swetra. Taka specyfika multi-player'a. My i tak mamy dobrze z Play-to-Win, i Garfieldową konstrukcją nakazującą dziobać w lewo, że chore fazy są mocno ograniczone. Jednak wszystkiego nie wyrugujesz, bo w każdym eRPeGowcu siedzi mały złośliwy homunkulus.

Nie znaczy to oczywiście, że macie się radować z obecnego stanu rzeczy. Jeśli uważacie, że obecne zasady jasno sprecyzowane przez LSJ są złe, i powinny zostać zmienione, możecie o to wnosić do Vincenta, czy, w przypadku braku odzewu, do Ginesa (Hugh to raczej inna dywizja). Może, jeśli głos będzie wystarczająco donośny, podjęte zostaną akcje mające na celu obecny stan rzeczy zmienić. Jeśli takich zmian chcecie, to powinniście o nie zabiegać, bo czemu nie. Jednakże ustalenie, że na naszym lokalnym podwórku gramy inaczej, bo nam nie odpowiada jak gra się w innych częściach świata, byłoby zwyczajnym łamaniem zasad VtESa. Ranking VEKN jest wspólny i w każdym sankcjonowanym przez VEKN turnieju muszą obowiązywać takie same zasady.

12
Zasady / Zasady Play to Win & Self-Oust dyskusja
« dnia: Sierpnia 19, 2019, 11:43:32 pm »
Jedynym problemem jaki ja dostrzegam, to właśnie fakt swobodnej interpretacji przez sędziów, która zawsze była elementem VtESa (stąd zasada o wyższości rulingu sędziowskiego nad zasadami, i jego niepodważalności na czas danego turnieju, co było potrzebne, aby wyeliminować dyskusje). Czy ona sama w sobie jest problemem... Tyż nie wiem. Ludzie pokroju Vincenta, czy NC na Finlandię uważają, i z tym faktem nie sposób się nie zgodzić, że problemem jest fakt, iż obecnie posiadamy jako społeczność bardzo słabych sędziów. Większość obecnie sędziujących turnieje (a część z nich jeszcze kilka lat temu przyznawała, że nie zna się na sędziowaniu), sędziuje słabo, i ich werdykty są jakąś dziwaczną próbą znalezienia sprawiedliwych rozwiązań dla graczy. Podczas gdy, jak świat światem, przepisy nigdy nie były sprawiedliwe.

Zasada Play-to-Win jest w gruncie rzeczy prosta. Cytujesz ją dokładnie, i tam jest wszystko napisane. Należy grać tak, aby uzyskać najlepszy wynik. Pamiętajmy jednak, że zasada określa legalność zagrań, a nie domniemanie słusznego wyboru strategii. Ona nie narzuca nam decyzji, a tylko reguluje, czy w danej chwili możemy się... chociażby... przelać. Tutaj na prawdę nie ma niedomówień, i jestem przekonany, że ewentualne regulacje, z jakimi będziemy mieli do czynienia, będą wylaniem dziecka z kąpielą, i uszczuplą (po raz kolejny) interakcję w grze. Jest więc jasno napisane, że jeśli możesz uzyskać GW, musisz starać się je uzyskać. Nie jest napisane, że masz to robić w sposób optymalny, tak jak żadne przepisy nie penalizują głupoty. Jeśli nie masz możliwości ugrania GW (pamiętajmy, że nie powinniśmy dzielić sie ze stołem informacjami typu 'w moim decku nie ma odtapek' - to jest info tylko dla sędziego, jeśli zostanie wezwany), masz obowiązek walczyć o maxymalną ilość VP. I tutaj, 0,5 VP to więcej niż nic, więc, jeśli nie występuje realne zagrożenie, że spadniesz do time-out'u, nie masz prawa się przelać.

Kiedy masz prawo się oustnąć? Ano wtedy, gdy nic już nie możesz ugrać. I nie chodzi tu tylko o self-oust. Przepisy mówią jasno, że jeśli nie jesteś w stanie ugrać czegokolwiek, wolno tobie wykonywać wszelkie idiotyczne akcje, w tym psuć grę innym graczom. Tyle, że o tym wiesz dopiero chwilę przed zgonem, czyli masz na to praktycznie jedną turę, bowiem póki jesteś w stanie uprawiać kingmaking, więc masz jeszcze coś do zaoferowania, to powinieneś próbować negocjacji. Inaczej ma się sytuacja, gdy wiesz, że spadniesz, bo już z każdym próbowałeś dyskutować, i każdy wprost powiedział, że tobie nie pomoże, a ty masz jednego wampira słaniającego się na nogach i osiem w poolu. Wegetacja i buforowanie nie ma w tym momencie nic wspólnego z play-to-win. To play-to-lose, i masz pełne prawo wyoustować się jakąś chytrą polityką i przelewem.

Ale, coby uformalizować, a nie byc jak ci sędziowie, co, miast stosować zasady, wymyślają własne interpretacje, przypomnę (zanim wrzucę linka) czasy, gdy White Wolf bezpośrednio redagował zasady turniejowe (i nie tylko) wydawanej przez siebie karcianki. Osobą za to odpowiedzialną był L. Scott Johnson. Jak trafne i znaczące były jego rulingi potwierdza nie tylko fakt, iż VtESowa scena turniejowa przetrwała wszystkie lata posuchy, ale również to, że nawet Pascal (poprzednik Vincenta) z jego charakterkiem, nie zakwestionował praktycznie żadnego. Również kwestyja self-oustu znalazła sie wśród rulingów, których doprecyzowania gracze domagali się od Pascala, ale ten nigdy nie zdecydował się zmienić istniejących rulingów L. Scotta Johnsona. Wszystkie bowiem nie zmienione rulingi LSJ'a, warto podkreslić, są do dnia dzisiejszego obowiązującą wykładnią przepisów w VtES.

A oto i wykładnia:
PLAY to WIN and SELF OUST

Uprasza się o przeczytanie całości treści, a nie zadowalanie się wyrywkami. Na uwagę zasługuje wzmianka o stopniu beznadziejności sytuacji gracza chcącego usunąć sie ze stołu, oraz roli sędziego w całej procedurze.

Wątek kończy się słowami:

Cytat: Sten During
Anyway, LSJ has made it abundantly clear that you're allowed to get
out of a obviously lost position any way you want. You are not forced
to stay in the game and wait for a miracle.

13
Turnieje / EC 2019 Paryż recenzja
« dnia: Sierpnia 19, 2019, 10:53:05 pm »
Na miejscu otrzymaliśmy pamiątki z logiem eventu: kubek, torbę, znaczniki, ślicznego metalowego edga oraz karty Entrancement i wampa Nosferatu.

Niestety sama miejscówka pozostawiała wiele do życzenia, jak na event z okazji 25 lecia oraz mistrzostw Europy wyglądało to naprawdę słabo. Trzy piętrowy budynek, gdzie do naszej dyspozycji były trzy małe salki. Bez klimatyzacji i w dość spartańskich warunkach.

Ze swagu Francuzi słyną od dawna. Trochę szkoda warunków lokalowych. Ja sam, jak po Europie jeździłem, to tak słabowitych nie napotkałem. Przypuszczam, że organizatorzy spodziewali się właśnie około 120 osób, i nie chcieli przeszarżować. Dawniej to jednak były eventy na grubo powyżej 200 graczy.

Oceniając dość obiektywnie poprzednie EC w Warszawie organizowane przez Radka, to niebo a ziemia. Tutaj chylę czoła dla Szewskiego i reszty zespołu organizatorów, bo zdecydowanie lepiej wygląda polska organizacja na tle francuskiej.

Polak potrafi.  :twisted:

W moim odczuciu największy niesmak pozostawił finał GP. Nie będę opisywał tutaj całej sytuacji, ponieważ nie jest to celem tejże receznji, ale pierwszy raz w życiu spotkałem się z sytuacją, gdzie do 15min po finale nie wiadomo było kto wygrał? Propozycja rzutu monetą, a następnie wątpliwy werdykt (zaznaczam, że to moje odczucia).

Sytuacji nie znam, streamu nie oglądałem, jednak brzmi to dość niedorzecznie. VtES ma jasne zasady turniejowe, a Francuzi raczej znani są z ich umiejętnego stosowania. Dziwi, że do takiej sytuacji doszło właśnie w Paryżu.

Niemniej z Anią miło spędziliśmy czas w Paryżu. Był czas na zwiedzanie i granie. No i udało się wygrać LCQ ;)

Czego bardzo gratuluję. Jako Szczecinianin, czuję się dumny z takiej reprezentacji, i myślę, że nie jestem w tych odczuciach osamotniony.
Good job.  8)

14
Spotkania / Szczecin
« dnia: Lipca 05, 2019, 07:48:28 am »
Dziękuję z całego mojego tłoczącego ochoczo krew serduszka. Postaram się.

15
Spotkania / Szczecin
« dnia: Lipca 04, 2019, 06:53:00 pm »
Dziękuję wszystkim grającym za weekendowe spotkanie.
Niestety, w najbliższym czasie, napiszę z wyprzedzeniem, czasu na VTES nie znajdę. Plany już poczynione na wiele dni.

5 Lipca - MTG PreRelease Weekend
6 Lipca - MTG PreRelease Weekend
7 Lipca - MTG PreRelease Weekend
12 Lipca - Grand Prix Kraków
13 Lipca - Grand Prix Kraków
14 Lipca - Grand Prix Kraków
20 Lipca - 70ka ojca
21 Lipca - praca na działce
27 Lipca - praca na działce (trza stół z kłód sklecić, bo stary korniki zjadły)
28 Lipca - praca na działce

Dodatkowo, podczas dźwigania beczek na działce doznałem kontuzji kręgosłupa, i z dnia na dzień czuję się gorzej,
więc od poniedziałku będę się kurował, czyli w tygodniu tyż czasu na VTES nie znajdę.  :icon_frown:



Strony: [1] 2 3 ... 137