Polskie Forum VTES

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wątki - warGrim

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Ogólne / LIGA 2021 - dyskusja
« dnia: Października 01, 2020, 01:06:20 pm »
Trochę mnie nie było, jednak skoro już wróciłem to pozwolę sobie zaproponować pewne zmiany dotyczące Ligi w 2021.

W tym roku z roznych pwoodow Ligi nie bylo, dlatego jest okazja pomowic temat.

Propozycja jest taka : Zamiast Ligi robimy GP Polski .
Seria czterech turniejow w czterech roznych regionach (polnoc, poludnie, wschod, zachod) - MPki jako jeden z turniejow GP.

Jesli chodzi o punktacje zostawiamy jak jest teraz (liczymy Rating Pointsy z Archona) - zliczamy 3 z 4 najlepszych wynikow.
Tematem zliczania punktow itp moge sie zajac - robilem to 10 lat temu to teraz tez dalbym rade ;).

Przykladowy ranking i oba sposoby liczenia punktow ponizej (best 3 of 4 oraz 4 of 4)

VEKN   Imie    Nazwisko   GP 1   GP 2   GP 3 (MP)   GP 4   Razem (best 3 of 4)   Razem (4 of 4)
123   Stachu   X   100   50   50   200   350   400
456   Juras   Y   100   200   100   100   400   500
789   Wiechu   Z   200   0   100   150   450   450
912   Miras   W   50   100   200   0   350   350


Rozklad jazdy turniejow podajemy juz w grudniu 2020, kazdy bedzie mial opcje odpowiedniego zaplanowania sobie wyjazdow, weekendow itp.

Argumenty za :
- Mniej turniejów rankingowych (ligowych, GP - jak zwal tak zwal), wieksza ranga turniejow nalezacych do nowej formuly.
- Aktualnie jest taki wysyp turniejow i sporo nowych graczy, ktorych liga raczej odstrasza niz zacheca (takie glosy slyszalem). Mysle, ze wart ozrobic uklon w strone nowych graczy i organizowac wiecej eventow lokalnych, a Ci ktorzy beda chcieli jezdzic nadal taka okazje beda mieli. Dla tych lubiacych rywalizacje i "gre o stawke" cykl 4 turneijow GP powinien wystarczyc.

Argumenty przeciw :
- niektorym nie odpowiada oplata "ligowa" - IMO mozna z tego zupelnie zrezygnowac. Fajnie jest dostac na koniec "puchar" ale nie powinno byc to celem samym w sobie - liczy sie chwala :D.

Wiem co na ten temat uwazaja niektorzy z Was, komentujcie, hejtujcie itp. :). Mam nadzieje ,ze uda si wypracowac wyjscie idealne.

 Uwazam ze aktualny format Ligi byl kompromisem, ktory kilka lat temu pasowal do sytuacji w ktorej byl VTES, illosci graczy itp. nie byl to jednak format idealny i wymagane sa zmiany.

Idealnym rozwiazaniem byloby ustawienie calla na Skype miedzy NC, ORGAMI (Princami) oraz osobami chcacymi pomagac w ogarnianiu GP i ustalenie w tym gronie formuly rywalizacji w 2021.
Kwestia dogadania terminu, godziny i spotkania sie online.


3
Turnieje / Turnieje limited
« dnia: Października 27, 2015, 02:23:32 pm »
Skoro juz tak spamuje tematami, to zostaje jeszcze jedna kwestia poruszona podczas dyskusji u mnie przez Slave'a - turnieje LIMITED.

Czy jest jakikolwiek zainteresowanie w tej kwestii wsrod graczy w Polsce ?

Istnieje kilka wariantow rozegrania takiego turnieju.
Najwazniejsza zmiana - koszt i dostep do boosterow.

Wiadomo, kazdy uczestnik musi oplacic pule boosterow z ktorej bedzie skladal decka. mysle, ze to koszt w granicach 50 PLN plus jakies nagrody (moze byc redraft i wtedy zamykamy sie wk oszcie samych boosterow).

Taki turniej mozna zrobic jako side event, dedykowany turniej, badz dodatkowy turniej podczas wypadu wakacyjnego.
Mysle, ze nie ma sensu czegos takigo organizowac, jesli ilosc chetnych bedzie mniejsza niz 10 osob.

4
Turnieje / Impreza letnia - dyskusja
« dnia: Października 26, 2015, 12:33:00 pm »
Czolem zaloga.

W ciagu ostatnichg kilku miesiecy przeprowadzilem kilka rozmow z graczami z PL na temat zorganizowania tygodnia z VTESem latem 2016.
Plan jest prosty, szumaky miejsca gdzie mozna pojechac w dobrej liczbie, grac, odpoczywac i pic . Niekoniecznie w tej kolejnosci :D.
Cala impreza ogolnie mialaby postac Bodek Days, tylko tym razem organizujemy (oplacamy) wszystko we wlasnym zakresie.

Rozmawialem dwa tygodnie temu z Bodkiem i wstepnie wyrazil chec pomocy zorganizowania miejscowki (Bachamaty) , w ktorej spotykalismy sie dotychczas.

Jezeli to nie wypali, na pewno uda sie znalezc jakies inne dobre miejsce.
Pozostaje pytanie - czy byliby chetni na taka impreze ?
Rozmawialem na ten temat z kilkoma osobami i ogolnie odbior takiej inicjatywy byl pozytywny, mysle ze te 10-15 osob daloby sie zebrac w jednym miejscu przynajmniej na 5-7 dni !

Calosc zakonczylibysmy turniejem, dodatkowo jest opcja rozegrania drafta lub zabawy w innym formacie (np. SoD).

Otwieram dyskusje, a szczegolami dotyczacymi miejca i terminu, zajmiemy sie gdzies w styczniu, teraz jest czas na dyskusje.

5
Turnieje / Liga 2016 - nowa formula Ligi.
« dnia: Października 26, 2015, 10:10:36 am »
Postanowilem zalozyc ten watek, gdyz zarowna ja sam jak i wiele osob zauwazylo, ze aktualna formula Ligi sie juz wyczerpala.

Najwazniejszy problem to frekwencja.
W ostatnich miesiacach obserwujemy coraz wiekszy spadek zainteresowania turniejami, glownie spowodowany przez coraz mniejsza ilosc aktywnych graczy.
Czesc stratej gwardii nie pojawia sie nawet na ECQ, MP-kach - ba, nawet na EC.
Czesc osrodkow gra bardzo rzadko nawet lokalnie, co pewnie tez ma wplyw na to, ze nie pojawiaja sie na turniejach (zarowno u siebie jak i w innych miastach).

Przez ostatnie kilka miesiecy, troche pojezdzilem po Polsce i porozmawialem w wieloma osobami na temat aktualnej sytuacji polskiej sceny.
Mam kilka pomyslow na zmiany w lidze, ktore moga troche podreperowac frekwencje i zmobilizowac ludzi.

1. Ilosc turniejow
Obecnie mamy okolo 10-12 turniejow rocznie. Wydaje mi sie , ze to troche za duzo. Ranga turniejow spada.
Moja propozycja jest nastepujaca.
Robimy 3 kategorie turniejow.
a. Zlota - punktowana x 1.5, ilosc turniejow - 3
b. Srebrna - punktowana x 1, ilosc turniejow - 3
c. Brazowa - punktowana x0.5, ilosc turniejow - nieograniczona (max. dwa w miescie w roku - wliczajac turnieje z kategorii zlotej i srebrnej)

Kategoria Zlota - turnieje ECQ, MP oraz Final Ligi.
MP - odbywaja sie jak dotychczas w miescie aktualnego Mistrza Polski.
ECQ - odbywa sie w miescie, do ktorego wszyscy mamy w miare dobry dojazd (proponuje Warszawe - o ile jest ktos , kto bedzie w stanie to ogarnac od strony organizacyjnej)
Final Ligi - przechodni - Pszczyna, Szczecin, Lublin, Wroclaw - w zaleznosci od tego gdzie odbywaja sie pozostale dwa turnieje ze Zlotej Kategorii.
 
Kategoria Srebrna - turnieje Ligowe
Trzy turnieje organizowane w osrodkach, gdzie istnieja spora baza graczy. Z opcja noclegu itp. Wszelkie udogodnienia, w postaci wlasnie noclegu, dobrego lokalu maja wplyw na frekwencje. Nie kazdy ma ochote wlec sie 6 godzin na turniej, grac 10 godzin i pozniej kolejne 6 wracac. Nocleg przed/po turnieju ma spory wplyw na frekwencje.

Kategoria Brazowa - pozostale
Pozostale turnieje.

2.  Mapa turniejowa
Mysle, ze wazne jest to, aby turnieje odbywaly sie w roznych miastach, zachowujac pewien klucz geograficzno-logistyczny.

Podzial na trzy strefy wydaje sie OK.
a. (Szczecin, Bydgoszcz, Poznan,Nowa Sol)
b. (Warszawa, Hajnowka/Bialystok, Lublin)
c. (Pszczyna/Katowice (ogolnie pojety Slask), Wroclaw,  Czestochowa)

W kazdej strefie robimy jeden turniej z kategorii zlotej i srebrnej.
Pozostale turnieje - dowolnie.

3. Kalendarz.
tutaj dochodzimy do chyba najwazniejszego punktu.
Miasta, ktore maja ochote zorganizowac turnieje w kategorii srebrej, rowniez powinny sie zglosic do  konca roku (idelanie do Finalu Ligi) i wtedy powinny byc podjete decyzje, komu zostana przydzielone dane turnieje (ze wzgledu na frekwencje, mozliwosci noclegowe, polozenie geograficzne itp.)

Ostateczne terminy : +/- jeden weekend powinny byc znane na poczatku roku. przy czym - ostateczne daty organizator powinien podac :
dle kategorii zlotej - najpozniej 3 miesiace przed terminem
Srebrnej - 2 miesiace przed terminem.
Brazowej - 2-3 tygodnie przed terminem.

To powinno dac mozliwosc zaplanowania sobie weekendow, ewentualnie zasygnalizowanie konfliktow z innymi wydarzeniami itp.

Turnieje robimy naprzemiennie - zaczynamy od srebrego, ECQ/MP, srebry, MP/ECQ, srebrny , Final Ligi.
Przyklad :
Styczen - Srebrny
Luty/marzec - ECQ
Kwiecien - srebrny
Czerwiec - MP
Pazdziernik - srebrny
Grudzien - Final Ligi


Pomiedzy poszczegolne terminy mozemy planowac turnieje z kategorii brazowej.

4. Punktacja ligi
Tutaj w zazsadzie jedyna zmiana, ktora nalezy przedyskutowac (ze wzgledu na mniejsza ilosc turniejow) jest ewentualne zmniejszenie ilosci turniejow, ktore brane sa pod uwage do koncowej klasyfikacji (np. zamiast szesciu - cztery/piec)


Powyzsze zmiany to jedynie szkic, na ktorym mam nadzieje bedziemy bazowac w naszej dyskusji. Do Finalu Ligi pozostalo jeszcze 6 tygodni - mam nadzieje, ze wlasnie w Pszczynie podejmiemy jakies decyzje.

Zapraszam do dyskucji.

6
Decki / Goratrix Anarch wall - EC 2015 TWD
« dnia: Września 03, 2015, 08:19:08 am »
Ponizej lista krota wygralem turniej w BDG w lipcu (gralem tym, zeby przetestowac go w boju) oraz EC Day 2 w sierpniu 2015.
Deck jest mixem talii Behemotha i Alaina z minimalnymi zmianami (dywersyfikacja odtapek :) i kilka innych detali).
Na DAY 2 od poczatku chcialem zagrac Goro, widzialem go w akcji zarowno w rekach Tomka jak i Boboosha - zawsze dawal sobie rade. Gralem nim kilka lat temu w wersji z Omaya bez Anarchow i byl OP. Po dodatniu Revoltow odplynal jeszcze dalej.
W finalach mialem zamiar grac deckim sprawdzonym w wielu turniejach, uniwersalnym, ze zmiejszonym ryzykiem dobrania crapu :).
Jak to mawia Pudel : "siadlo jak zloto".
Na dzien dzisiejszy wywalilbym na pewno Mylana (Rutor's hand sprawdza sie o wiele lepiej),  za niego Constant Revolution do przyspieszenia ousta.
Zastanawiam sie tez na Dragonboundem, ktory pod koniec gry  moglby ulatwiac sprawe oustowania preya.

Jak dla mnie zdecydowanie Tier 1. Po pelnym setupie w zasadzie do przejscia wylacznie przez Heavy Combat (Tupdogi, POT, Cel GUN - w tym przypadku z duzymi problemami). Gra sie tym przyjemnie, jednak trzeba wiedziec kiedy ruszyc do przodu.

Jedyna wada - Goro to 2 grupa i nie da sie go combowac z Anonio i Nephandusami  :twisted:. A szkoda, hyhy :).


Deck Name : Goratrix Anarch - wargrim
Author : Marcin Watras (based on Goratrix builds created by Tomasz Kowalewski and Alain Greiner )
Description : Block and win
 
 
 
Crypt [12 vampires] Capacity min: 1 max: 10 average: 5.91667
------------------------------------------------------------
 
4x Goratrix               10 "AN "AU "DO "TH "vi           !Tremere:2
4x Anarch Convert         1                               Caitiff:ANY
2x Omaya                  7  "AN "AU "FO "pr               !Gangrel:2
1x Anastasz di Zagreb     8  "AU "TH "an "ce "do  justicar Tremere:3
1x Devin Bisley           5  "AN "AU "vi                   Tzimisce:2
 
 
Library [90 cards]
------------------------------------------------------------
 
Action [6]
  1x Army of Rats
  4x Magic of the Smith
  1x Rutor's Hand
 
Action Modifier [2]
  2x Enkil Cog
 
Ally [2]
  1x Carlton Van Wyk (Hunter)
  1x Mylan Horseed (Goblin)
 
Combat [9]
  2x Canine Horde
  7x Carrion Crows
 
Equipment [5]
  1x Bowl of Convergence
  1x Heart of Nizchetus
  1x Ivory Bow
  1x Kevlar Vest
  1x Ruins of Ceoris
 
Master [21]
  5x Anarch Revolt
  2x Dreams of the Sphinx
  1x Erciyes Fragments, The
  1x Giant's Blood
  1x Guardian Angel
  2x Pentex(TM) Subversion
  1x Powerbase: Montreal
  1x Rack, The
  1x Smiling Jack, The Anarch
  2x Vessel
  4x Villein
 
Reaction [43]
  7x Cats' Guidance
  7x Eagle's Sight
  2x Enhanced Senses
  8x Eyes of Argus
  2x My Enemy's Enemy
  2x On the Qui Vive
  2x Forced Awakening
  8x Sense the Savage Way
  7x Telepathic Misdirection

7
Turnieje / EC 2015 - luzna dyskusja
« dnia: Sierpnia 27, 2015, 11:26:40 am »
Siema,
BDG zjedzie do Warszawy okolo 19-20.
Mam nadzieje, ze cos "pogramy" (po bydgosku - wypijemy) wieczorowa pora.

Do zobaczenia !

8
Inne karcianki / Hearthstone
« dnia: Czerwca 30, 2015, 11:45:35 am »
Siema,
Gra ktos z Was ?
Ja zaczale mjakies 2-3 tygodnie temu - prosta casualowa karcianka, zasadami zblizona do MTG (jednak ogromnie uproszczona)...

9
Gry komputerowe / World of Tanks
« dnia: Marca 17, 2015, 02:10:37 pm »
Ktos z Was nakurwia w czolgi ?
Jakby co to odezwijcie sie w grze (zazwyczaj wieczorem wpadam na 1-2 godzinki "pozbijac gwiazdki") - nick : zicol .

Mozemy popykac jakies plutony czy cos ;)


10
Decki / Anson - Cel Gun - ver 2.0 - TWD Bydgoszcz 13.04.2013
« dnia: Kwietnia 14, 2013, 07:52:24 am »
Deck Name : Anson Cel-Gun ver.2.0
Author : warGrim
Description :
Najnowsza wersja Ansona na gnatach.
Infernale przewijaja reke w ekspresowym tempie.
Wieksza krypta + Villeiny = zabezpieczenie poola.
Deck kreci sie o wiele lepiej niz jego poprzednie wersje, bonusy do bleeda czesci krypty znaczaco przyspieszaja ousta.


Crypt [12 vampires] Capacity min: 3 max: 10 average: 6.75
------------------------------------------------------------

4x Anson                  8  CEL PRE aus dom          prince   Toreador:1
1x Anneke                 10 AUS CEL PRE dom          justicar Toreador:1
1x Francois Villon        10 AUS CEL PRE chi obf pot  prince   Toreador:2
1x Marcellus              8  AUS CEL pro              prince   Toreador:2
1x Black Cat              5  CEL pot pre                       Brujah:1
1x Volker, The Puppet     5  CEL pot                  prince   Brujah:2
1x Jimmy Dunn             4  CEL POT for                       Pander:2
1x Victor Tolliver        4  CEL pot                           !Brujah:2
1x Sarah Brando           3  CEL                               !Brujah:2


Library [82 cards]
------------------------------------------------------------

Action [6]
  6x Bum's Rush

Action Modifier/Combat [1]
  1x Resist Earth's Grasp

Combat [33]
  2x Blur
  7x Concealed Weapon
  1x Fast Hands
  7x Infernal Pursuit
  6x Psyche!
  5x Pursuit
  1x Sideslip
  4x Taste of Vitae

Equipment [7]
  7x .44 Magnum

Event [2]
  1x Anthelios, The Red Star
  1x Dragonbound

Master [23]
  9x Ashur Tablets
  1x Dreams of the Sphinx
  1x Fame
  2x Haven Uncovered
  1x Lilith's Blessing
  1x Pentex(TM) Subversion
  1x Powerbase: Montreal
  1x Tension in the Ranks
  5x Villein
  1x Wider View

Political Action [2]
  2x Parity Shift

Reaction [8]
  8x Second Tradition: Domain


Crafted with : Anarch Revolt Deck Builder. [Sun Apr 14 08:42:17 2013]

11
Ogólne / Portal VTES - dyskusja
« dnia: Marca 28, 2013, 07:18:45 am »
Witam,
Jako, ze pojawila sie osoba chetna pociągnąc temat stworzenia portalu VTES od strony technicznej i ma na to czas, mysle ze warto pojsc za ciosem i pomoc w tym przedsiewzieciu swoimi pomyslami i koncepcjami, zeby strona sluzyla nam wszystkim.

Jezeli macie jakiekolwiek pomysly - piszcie tutaj, bedziemy nad tym dyskutowac i sukcesywnie rozbudowywac portal.

Aktualna wersja testowa znajduje sie pod adresem :
http://vtes.psor24.net/

Tak jak napisal lokstar, w tej chwili potrzebna jest osoba, ktora moglaby przygotowac layout strony.
Wystarczy template, ktory lokastar sobie potnie i odpowiednio dopasuje.

Kilka tematow i pomyslow, ktore podrzucilem to :
Galeria - juz funkcjonuje :)
Artykuly/Ogloszenia/Informacje - mozliwosc oddawania przez uzytkownikow.
Komantarze do artykulow.
Opcja dodania do profilu info o wantach.
Kalendarz (juz jest :))
Kacik poczatkujacego gracza.
Ranking - tutaj licze na wspolprace Santha z lokstarem.

Licze na spory odzew srodowiska, bo aktualnie od kilku lat dzialamy bez portalu, co utrudnia nabor nowych graczy.
Jednym z celow powstania portalu jest propagowanie gry wsrod graczy WoDa, mam nadzieje, ze powstanie seria artykulow na temat gry, ktora zacheci potencjalnych graczy do sprobowania swoich sil we VTESie.

12
Turnieje / Archon 1.5i
« dnia: Marca 06, 2013, 01:53:59 pm »
Odświeżenie wątku.

Odnośnik do strony gdzie można ściągnąć najnowszą wersję Archona (do wyboru jest wersja pod MS Excel i LibreOffice):

http://www.vekn.net/index.php/downloads

13
Decki / Anarch Assassins
« dnia: Marca 04, 2013, 11:22:42 pm »
Deck Name : Anarch assassins
Author : warGrim
Description :
Deck prosty jak cep - zakladamy Deserty + magazynki + ammo i bijemy na bliskim za 4, badz dalekim za 2 (oczywiscie plus additionale/preventy).
Zero obrony, sam offence.
Steely wraca na reke, dodatkowe rushe dla powtorzenia combatu, gdyz gramy bez psyche.
Oust :
Club illusion + monkey wrench
Fame + Dragonbound

Taktyka - wystawiamy na poczatku 2-3 wampy (jak wyjdzie Janni to idealnie) - i niespodzianka - rus*cenzura*emy w tyl :).
Pozniej  set-up i likwidowanie celow one-by-one.


Crypt [12 vampires] Capacity min: 1 max: 7 average: 3.08333
------------------------------------------------------------

5x Anarch Convert       1                   Caitiff:0
2x Janni                5  cel for obf qui   Assamite:4
1x Joe "Boot" Hill      7  CEL QUI for obf   Assamite:4
1x Michael diCarlo      5  CEL obf qui       Assamite:4
1x Bertrand d'Anjou     4  aus cel qui       Assamite:4
1x Abu Nuwasi           3  cel for           Ishtarri:4
1x T.J.                 3  cel for           Gangrel:4


Library [78 cards]
------------------------------------------------------------

Action [4]
  4x Bum's Rush

Action / Combat [4]
  4x Steely Tenacity

Action Modifier [7]
  4x Forced March
  3x Monkey Wrench

Combat [40]
  6x Concealed Weapon
  20x Diversion
  4x Magazine
  4x Scattershot
  5x Taste of Vitae

Equipment [8]
  7x Desert Eagle

Event [1]
  1x Dragonbound

Master [16]
  1x Club Illusion
  2x Fame
  1x Fortitude
  1x Frontal Assault
  2x Haven Uncovered
  1x Monster
  1x Pentex(TM) Subversion
  1x Quietus
  2x Twilight Camp
  4x Vessel




14
Jak bić, żeby zabić – o priorytetach słów kilka

   Ten tekst skierowany jest głównie do kombaciarzy, ale kilka proda
   Przez kilka lat granie turniejowego, ale nie tylko zauważyłem, że wielu graczy nie do końca wie, kogo i w jakim momencie rushować. Ile razy widziałem nieporadne zrywy combacierzy, którzy mając na ręce tzw. „combo śmierci” , w przypływie podniecenia atakowali kompletnie bezsensownie nie tego miniona, którego powinni. Postaram się napisać kilka porad dotyczących wyboru optymalnego celu dla naszego mordercy.

   Najważniejsze jest szybkie rozeznanie się w sytuacji na stole i „przeczytanie” decków. Należy przechowywać w głowie ranking największych zagrożeń na stole i z każdą turą/akcją go aktualizować. Czasami jedna zagrana karta całkowicie zmienia układ sił, priorytety naszych potencjalnych celów oraz zagrożenie, które mogą stanowić dla naszego decka. Dlatego należy stale być czujnym i kontrolować ready region przeciwników (nie tylko preya/predatora).

   Na co zwracać największą uwagę grając wombatem ? Oto lista kilku kluczowych spraw :

1.   Powerbleed na plecach – Jeżeli na plecach pojawia się Isabel Giovanni, Edward Vignes, Arkadian, Malki  lub inny typowy wampir dla tego rodzaju decka, to już wiemy czego się spodziewać. O ile ubicie Edwarda stanowi nie lada wyzwanie, pozostałe powerbleedy raczej nie powinny stanowic problemu. Pamiętać należy o jednym – im później zaczniemy pacyfikowanie predatora, tym mamy mniejsze szanse na wygranie. Granie Powerbleedem to zagranie Anarcha, uzycie go + Pentex i 3 x bleed za 6 i tyle w temacie . Jeśli możemy, blokujemy wszelkie Governy na superiorze, żeby spowolnić deck przeciwnika i natychmiast atakujemy.

2.   Polityka jako predator/prey  - bardzo nieciekawa sytuacja, jeżeli to przeciwnik ma inicjatywę (pierwszy ruch). Pentex + banishment i mamy dwa wampiry wyłączone z gry… Polityka to ogromny wachlarz możliwości akatu na poola i miniony, więc warto się upewnić, że nasz przeciwnik będzie miał do roboty coś innego, niż planowanie ataku na nas. Zastanawianie się na ratowanie wampów z torporu jest ciekawą alternatywą. Ja staram się zazwyczaj ubić wszystko, oprócz jednego wampa  (nie kluczowego) tak, aby rywal skoncentrował się głównie na defensywie.

3.   Kluczowe wampy tzw. Star wampy – Co tutaj duzo mówić. Cybele, Anson, Arika, Una, Antonio itp. Rada jest prosta, jak tylko pojawiają się w stole u preya/predatora – lejemy w mordę. Można zastanawiać się nad tym czy bić po crossie, ale w innym wypadku raczej nie ma sensu rozmyślanie – trzeba działać. Podobnie sprawa wygląda w przypadku kiedy my gramy Starem a w stole pojawia się wamp który może uwalić nam grę jedną kartą. Np. Enkidu vs. Anneke (ToGP). W takim przypadku kierunek dla Anneke jest jeden – do piachu!  Obietnice, ze ktoś nie zagra na nas danej karty są raczej mało warte, jak się pojawi okazja, większość graczy z nij skorzysta . Są oczywiście nielioczne przypadki ludzi, którym byłbym skłonny zaufać, ale lepiej dmuchać na zimne. Poza tym – im mniej minionów w stole, Tyl lepiej dla nas.

4.   Anty combat deck jako prey/predator  – nie wiem czy to właściwa nazwa, chodzi o decka który może nas w wombacie delikatnie mówiąc obić. Np. Grając Cel-Gunem, lepiej odpowiednio wcześnie pacyfikować ANI (Canine Horde) lub Potence. Jeśli mamy na ręce karty, które dają nam przewagę – to należy z tego korzystać. Zazwyczaj czekanie działa na naszą niekorzyść i daje możliwośc setupu przeciwnikom, dlatego jeśli mamy przewagę – wykorzystujmy to.

5.    „Pokojowa” ścianka na plecach – nie wiem czy lepiej mieć na plecach Malki, czy Walla z 10 odbiciami. Ścianki zazwyczaj są łatwym łupem dla naszym killerów, więc warto porozmawiać z predatorem o tym, jak często zamierza zagrywać odbicia (szczególnie jeśli ma bleedera na plecach), a jeśli dyskusja nie pomoże można pomóc mu w dojściu do wniosku, że poprawną odpowiedzią na to pytanie jest – „ani razu” – pacyfikując jego wampy. Zazwyczaj to pomaga .

6.   Temptacje, marionetki, Sensorki , Mind rape’y  i inne badziewia – tutaj sprawa jest prosta, trzeba przekonać gracza grającego takim badziewiem, że zagranie którejkolwiek z tych kart na naszego miniona beędzie jego ostatnią akcją w grze. O ile jest to predator lub prey, możemy a nawet powinniśmy uniemożliwić mu zagranie karty choćby jeden raz (Enkidu z zaszywka boli). Po raz kolejny zwracam uwagę, że raczej nie powinniśmy brać na serio zapewnień, że sensorki SA tylko do obrony i na nas nie będą grane, a Mind Rape’y wyłącznie do bleeda :D. Laćtypów ile wlezie i nie zastanawiać się długo.  Sprawa się komplikuje, jeśli taki gracz jest cross-table. Wtedy powinniśmy zaatakować odpowiednim momencie, np. kiedy jest już blisko zdobycia VPka i zostania naszym predatorem. Idealny czas na spuszczenie wpierdolu!

7.   Tzw. Przewijanie ręki z combatu na cross table wampach . Niekiedy mamy sytuację, że zapchaliśmy się kartami combatowymi i potrzebujemy dokopać się do kluczowej karty. Warto  odwiedzić wtedy crosstable frienda i się „przewinąć”. W dobrym tonie jest najpierw go o tym uprzedzić ,a  za ewentualne poniesione przez niego straty krwii odwdzięczyć się jakimś rushem itp. Czasami jesteśmy pod ścianą i musimy się taste’ować z pełnego wampa po crossie – takie jest życie, wtedy zazwyczaj taki gracz nie jest zachwycony i możemy spodziewać się „zemsty”, ale jak za dużo pyskuje i grozi zawsze możemy postarać się o to, żeby nie miał się kim mścić  To my jesteśmy na stole od grożenia!

8.   Rack, Montreal, Scieżka, Fragment i karty które można kraś/palić. Korzystajmy z tego, że gramy wombatem i podejmujmy akcje, których przeciwnicy nie będą blokować. Enkidu idący po Racka, Powerbase raczej nie jest mignonem, którego ktoś będzie blokował. Zachecamy również graczy, żeby nie starali się danej karty odzyskać, bo możemy ich odwiedzić z mniej pokojowymi zamiarami.  

9.   Groźby i ich egzekwowanie. Są gracze, którzy wyłącznie straszą, ale są też tacy którzy egzekwują swoje groźby. Ja jestem gdzieś pomiędzy, bo nie zawsze egzekwowanie groźby pomaga. Niemniej jednak warto raz na jakiś czas pokazać, że nie rzucamy słów na wiatr i obić jakiegoś miniona, któremu to zapowiedzieliśmy. Niech przeciwnicy wiedzą, że z nami nie ma żartów .

10.   Jak trwoga, to do Tupdoga  - tak, tak – kto ma pomóc graczowi, który nie ma obrony przez Malkami, polityką lub innym rodzajem decka i warzywi oczekując na swój koniec, jak nie combat. W takich przypadkach nawet znienawidzony 1 CAP staje się sprzymierzeńcem na wagę złota. Pamiętajmy o tym, że grając combatem  mamy w ręku najlepsze narzędzie do kontoli stołu i nie bójmy się go wykorzystywać. Czasami gracze są w stanie zrobić wszystko (w tym wygrać nam grę) tylko dlatego, że daliśmy im turę życia. Niektórzy uwielbiają być bohaterami ostatniej akcji i robić kretyńskie akcje w ostatniej turze :D. Uwielbiam takich graczy ! Dajemy takiemu graczowi turę gry, a on robi krzywą akcje, z której wyłącznie my czerpiemy korzyści. Tacy gracze to skarb, a umiejętność zidentyfikowanie takiego gracza to kluczowa cecha dobrego comaciarza.

11.   Deale z odpowiednimi graczami/ deckami to kolejna cecha która sprawia, że mamy przewagę. Rzadko kiedy uda nam się wygrać stół w pojedynkę. Często lepiej poświęcić 2 VPki żeby wziąć GW. Vampir to gra multiplayer, więc zawsze starajmy się mieć coś do zaoferowania. Najlepsi  combaciarze tak sterują stołem, że inni gracze pomagają im nawet o tym nie wiedząc.

Na koniec pragnę życzyć powodzenia wszystkim combaciarzom na zbliżających się MP-kach. Mnie niestety na nich nie będzie (na 90%) ale mam nadzieję, że te porady pomogą Wam w odniesieniu sukcesu !

SIŁA !!!


15
Teksty/Artykuły/Poradniki / Poradnik brutalnego kombaciarza
« dnia: Lutego 27, 2013, 11:23:53 pm »
Poradnik brutalnego kombaciarza

   Jako, że moja kariera VTESowca kręci się głównie wokół combatu i wszystkiego co z tym związane postanowiłem spisać kilka porad zarówno dla nowych jak i starych graczy, ale też dla siebie.  Poniższy tekst to kilka raczej luźnych spostrzeżeń z mojej kilkuletniej „kariery” VTESowca, który niejedną pastą grał i który spędził sporo czasu na rozgryzaniu różnych taktyk, decków i combo. Czas podzielić się tą wiedzą, może komuś się przyda…
Na początku szybka definicja. Za brutalnego kom baciarza uważam gracza, który na danym turnieju, w danej grze gra ultimate-hardcore-combat deckiem, czyli konstrukcją nakierowaną wyłącznie na sianie zniszczenia. Jeśli gracz Euro Brujah, Anson Cel-Gunem – nie jestes brutalnym kombaciarzem. Jeśli natomiast grasz Tupdogami w wersji multirush, Enkidu multirush albo Tariq’iem lub jakąkolwiek inna talią która nakierowana jest wyłącznie na ofensywę i potrafi  wyrządzić krzywdę – wtedy możesz się za takowego uważać,
   Większość graczy prędzej czy później nabiera ochoty na zagranie spisem ultra ofensywnym. Dlaczego ? Odpowiedź jest dosyć prosta – nic nie daje tyle frajdy jak pacyfikowanie minionów przeciwnika. Ciągłe granie bledem, polityką czy innymi „bezbronnymi” konstrukcjami jest na dłuższą metę nudne i większość graczy w końcu pragnie wziąć sprawy w swoje ręce i zaprowadzić porządek gwałtem i przemocą. Nie każdemu to wychodzi, powody są różne i to właśnie o tym ma być ten tekst.
   Osobiście stosuję kilka podstawowych zasad, których trzymam się zawsze grając zarówno talią combatową, ale często również innymi deckami, przez co zapewne moje liczne niepowodzenia w graniu nie-combatem.

1.   Litość jest dla słabych – grając talią combatową mamy sprawiać ból, a nie pomagać przeciwnikom.  Dlatego nawet jeśli robi sięnam przykro paląc piątego miniona naszego preya w 7 turze – trudno. Gramy talią jaką gramy, mamy pewne założenia i żeby wygrać musimy być bezwzględni. Widziałem graczy, którzy mieli skrupuły przed totalnym wyzerowaniem ready regionu preya/predatora. W takich sytuacjach bardzo często pojawiają się groźby self-ousta itp. Życie,  jak ktoś chce to niech się przelewa, a nastepnym razem niech gra wombatem to będzie mógł się bronić. Bywa tak, że ktoś jedzie na turniej 500 km w jedną stronę i ma (nie)przyjemność  zagrania dwa razy przeciwko talii ultra ofensywnej, przez która jego gra trwa 15 minut. Trudno.

2.   Nie daj się zastraszyć, to Ty masz siać terror – Wiele razy jest tak, że umierający prey/predator nakręca ze łzami w oczach resztę stołu do gry przeciwko nam (brutalnym kombaciarzom) i próbuje zastraszyć nas nie wiadomo czym. Prawda jest brutalna, deck kombatowy komuś w ryja dać musi zawsze – pytaniem pozostaje kto będzie pierwszy .  Dobrzy gracze wiedzą, że wombatowi trzeba dać się wyszaleć i zaatakować odpowiednim momencie – słabi natomiast, wystawiają nos zbyt wcześnie i dostają bolesnego pstryczka . Jako brutalny kombaciarz musisz pamiętać, że Twój deck jest w stanie wyzerować Ready Region przeciwnika w jednej turze i polecam z tego korzystać. Ja zawsze byłem i nadal jestem zwolennikiem  ataku od pierwszej tury. Grając tup dogami, nie ma sensu czeka na turę nr. 5 czy 6, jak to doradza  Extrala, ale trzeba likwidować miniony od tury nr .2 . Brutalnie, bez litości. Im szybciej zaczniemy, tym mniej minionów zostanie na pózniej, a co za tym idzie mniej zagrożenia dla nas . Widzialem już graczy grających Tupdogami, którzy grali jak operatorzy Walla. Czekali nie wiadomo na co, i budzili się z ręką w nocniku. Optymalną taktyką dla talii ultra ofensywnych jest  upewnienie się, że zarówno prey, jak i predator nie mają ready wampów w swojej turze minion. Jeśli nam się to uda – sukces gwarantowany.

3.   Dobry Deal jest taki, który zawieramy na naszych warunkach. Nigdy nie zawieramy deala z chorągiewkami. Deala zawieramy wyłącznie wtedy gdy :  a) jestesmy pod ścianą i nie ma opcji na przetrwanie bez pomocy innego gracza, b) jesteśmy w stanie ukarać Deal-breakera w razie niedotrzymania umowy. W pierwszym przypadku, zazwyczaj ofiarujemy kilka VP-kow naszemu „przyjacielowi” i staramy się odbudowac, przetrwać i doprowadzić do sytuacja 1 VS 1. Talie o których tu pisze, nie mają prawa przegrać takiego pojedynku z ŻADNYM innym rodzajem decka. W drugim przypadku, sprawa jest prosta – za złamanie deala należy się kara.

4.   Szybkie ustawienie stołu podstawą sukcesu. Jeżeli przyjdzie nam grać na stole czteroosobowym to już mamy łatwiej. Musimy jak najszybciej ubić preya, gdyż walcząc 1 vs. 2 mamy bardzo duże szanse na powodzenie. Zazwyczaj przeciwnicy nie nadążają z wyciąganiem własnych wampów z tor poru, więc raczej nie będą się martwili cudzymi .Na stołach pięcioosobowych, zazwyczaj bijemy predatora, pozwalamy preyowi podziałać naprzód (jeśli gra deckiem, który nie może nam zrobić krzywdy – bo jeśli gra Malkami na Kindredach, polityką lub czymkolwiek backoustującym po prostu go zabijamy). Szanse na zgarnięcie 5 VP są raczej małe, ale zawsze są.  Zazwyczaj tego typu gry kończą się wyścigiem na czas z naszym grandpreyem, gdyż jedynymi decyzjami, które nasz prey/predator prędzej czy później  muszą podejmować jest to, jakie miniony wyciągać z torporu . Nie ma to oczywiście zbyt dużego znaczenia, bo będąc bez predatora/preya jestesmy w sytuacji idealnej i możemy spokojnie kontrolować dwóch pozostałych graczy. Jeśli uda nam się doprowadzić do wspomnianej sytuacji, szanse na wygraną mamy ogromne (zazwyczaj zgarniamy 4 VP)

5.   NIGDY się nie poddajemy. Jak widzę gracza który ciśnie Tupdogami i zaczyna płakać to zazwyczaj mój puls osiąga niebezpieczny pułap .  Come on – jak chcesz sobie popłakać, to graj Torkami na prezencji a nie porno combatem.  Moment w którym tracimy impet i w którym dajemy reszcie stołu znać, że jesteśmy słabi jest naszym końcem. Nie wierzę w teorie mówiące, że grę wygrywa się sprytem. Nie w tym przypadku, tutaj trzeba wiedzieć w jakiej kolejności mordować miniony i kiedy , więcej wiedzieć nie potrzeba.

6.   Grając z innymi deckami combatowymi, nie unikamy próby sił ! Ja osobiście mając na ręce dobre karty i opcje obicia innego combatu, zawsze staram się szybko wyjaśnić, który deck lepiej bije. Jeden wysłany w torpor wampir przeciwnika potrafi skutecznie zniechęcić go od rushowania/blokowania naszych minionów i daje czas na sutup, którego dużo nie potrzebujemy.

7.   Na stole nie mamy przyjaciół, crosstable friendsów i innych dziwacznych wymysłów. Stół jest nasz i mamy zagrać tak, żeby obić wszystkich. Argument „nie wchodz do mnie w combat, jestem twoim cross-table friendem” jest do rzyci, szczególnie jeśli mówi to gracz polityczny do np. tup doga. Zasada jest prosta, ZAWSZE eliminujemy największe zagrożenia, a te niekoniecznie muszą się znajdować na prawo-lewo od nas. Równie dobrze, może to być Arika po crossie. Należy o tym pamiętać szczególnie wtedy, kiedy mamy dostęp do  kart  takich jak Raw recruit bądź graverobbing. Zawsze warto mieć dobrego wampira po swojej stronie . Jak masz jakieś wątpliwości to patrz pkt. 1.

Mam nadzieję, że powyższe rady pomogą wszystkim kombaciarzom, i pozwolą lepiej przygotować taktyki i talię na zbliżające się niebawem MP-ki. Niech w końcu zwycięży brutalna SIŁA !!!

W razie dodatkowych pytań służę pomocą  :twisted:

Strony: [1] 2 3 ... 7