Podczas burzliwej dyskusji na conclave pojawił się pomysł „rankingów miast” z zamysłem motywowania princów do aktywnego mobilizowania poszczególnych społeczności, werbowania nowych graczy, itp. Pojawiło się kilka różnych koncepcji związanych z tą nagrodą, ale z braku czasu temat trzeba było odłożyć. Zobowiązałem, że rozpiszę to później na forum. Wstępnie mam propozycje następujących nagród związanych z promowaniem lokalnych środowisk:
1) Ranking grupowy – Nagroda dla najsilniejszej grupy lokalnej
Zbliżone w koncepcji do rankingu miast, tylko przyjmujemy że jednostką odniesienia jest „play group” a nie miasto, czyli grupa osób, które spotykają się i razem grają
bez względu na miasto w którym mieszkają, choć i tak w wielu przypadkach taka grupa będzie nawiązywać właśnie do konkretnego miasta. Będą też takie sytuacje, w których jedna grupa obejmuje kilka miast. (Np. w grupie „Gliwice” większość mieszka poza Gliwicami)
Pierwszą kwestią będzie określenie przynależności graczy do grup. Aby stworzyć grupe gracze muszą się dogadać i zgłosić się do NC (zgłosić może np. Prince lub dowolna inna osoba). W jednej grupie może być kilku princów jeżli okoliczności są takie, że grają i spotykają się razem. Teoretycznie może być też grupa bez Princa. Najważniejsze pozostaje to, że są to osoby razem grające.
W rankingu ogólnym należałoby utworzyć dodatkową kolumnę określającą do jakiej grupy należy dana osoba.
Algorytm rankingu grupowego.
Algorytm musi spełniać następujące warunki:
- nie przekreślać szans na dobry wynik grupom mniejszym ilościowo
- ale jednocześnie promować to że grupa jest jednocześnie dobra i liczna
- ilość członków grupy nie jest limitowana, ale wyniki najsłabszych nie powinny obniżać średniej „czołówki”
Niby skomplikowane, ale algorytm może być prosty.
1) każda grupa ma dowolną ilość członków
2) uwzględniane i sumowane są wyniki 6 najlepszych graczy w danej grupie
3) ta szóstka najlepszych pretenduje do nagrody za najsilniejszą grupę lokalną
4) aby dać szansę mniejszym grupom wyniki tylko pierwszych trzech graczy są liczone w całości, wyniki graczy z miejsc 4-6 są dzielone przez pół
2) Prince of the year
Jedna nagroda już jest – dla najlepszego organizatora turnieju. Jest to bardzo słuszna koncepcja, którą można ewentualnie rozszerzyć do formuły „Nagroda dla najbardziej zaangażowanego Princa”. Nagroda przyznawana za całokształt działań: organizowanie turniejów, aktywne zdobywanie nowych graczy, działania integrujące środowisko, itp.
3) Nagroda specjalna – Most dynamic playgroup
Nagroda miałaby charakter uznaniowy, opcjonalny – i przyznawana tylko w przypadku, gdy w danym roku pojawiłaby się konkretna nowa grupa graczy. W przeciwieństwie do większości innych rankingów, proponuję aby w tym przypadku nagrodą rzeczową były nie puchary, tylko atrakcyjne zestawy kart do rozdysponowania na rzecz grupy przez Princa który grupę zwerbował.
4) Ranking nowych graczy
Zgodnie z nazwą chodzi o ranking uwzględniający tylko nowych graczy.
Tu może być problem bo nowych graczy jest mało. Można rozszerzyć definicję „nowego gracza” jako takiego co gra nie dłużej niż np. 2 a może nawet 3 lata.
W rakingu uwzględnieni byliby tylko Ci co zadeklarowali że chcą w nim uczestniczyć. Obowiązek zgłoszenia i potwierdzenia daty uzyskania VEKN należałby do samych graczy. W rankingu należałoby dołożyć kolumnę „uczestniczy w rankingu nowych graczy”
Na ostatnią propozycję widzę najmniejsze szanse, choć z drugiej strony z punktu widzenia motywowania nowych byłoby to coś naprawdę fajnego. Byłaby to szansa na zmotywowanie wielu osób, które normalnie maja małe szanse na sukces. Tutaj też nagrodami powinny być karty.