cala nadzieja w dodatkach.
Pomyslec wystarczy chocby o takim Nekromancie(przegietym zawsze, nawet w WoG)
heh, chyba zalezy na jakich mapach. Na malych mapach nekromanta jest miazdzony przez stronghold i dungeon. Na moje to sa 2 najmocniejsze miasta w zakresie mapek malych do srednich. Nekromanta ma szanse na XL, gdzie ma szanse wylapac sporo szkieletow i wychodowac kolo 100-150 Vampire Lordow.
A co do wielkich plusow herosow 5. Padlo stwierdzenie, ze czary takie jak Town Portal i Dimension Door byly przegiete. Odpowiadam. Byly. Ale chodzenie w czary zawsze bylo, jest i bedzie gambitem. Oplacalo sie to tylko w 3 przypadkach:
a) grales kampanie na impossible
b) grales na mapkach powyzej L.
no i zalezy na jakich poziomach trudnosci zaczynasz walczac z innym graczem. jak na impossible to od razu daruj sobie gildie powyzej poziomu 3. Sam doradzalbym odpuszczenie sobie 3. Na 2 poziomie sa 2 genialne czary, lightning bolt i blind, reszte zajebistego combat packu stanowia "massowki". no chyba, ze dobrze sobie combat zaplanujesz to jeszcze clone jest w cholere mocne.
Ale wracajac do herosow 5. Bardzo sprytnie obeszli potege town portala i dimension doorsow. Town portal zjada calosc punktow ruchu i tylko do najblizszego miasta. Dobra zmiana, bo przyznaje, jak ktos wylapal TP a jeszcze szedl w magie ziemii (kazdy mag musi w to isc, imho najlepsza szkola) to byl trudny do rozwalenia. Teraz ma to kazdy. Przyznaje, ze przydalaby sie zakladka na herosie, jak klikniesz na niego prawym przyciskiem muszy, nearest city. Tymbardziej, ze czasem ciezko w tym 3d swiecie ocenic odleglosci, no coz, to juz kwestia skilla i wybadania map. Dimension doorsy sa teraz przydatne tylko do omijania przeszkod i naglych zasadzek, juz stracily swoja role jako glownego pokonywacza terenu.
A dla zwolennikow 4 tez dali dobry bonusik. Ja zawsze bylem przeciwnikiem wysylania oddzialow samopas, dlatego ciesze sie, ze zrezygnowali z tej opcji i poszli po bardziej tradycyjne rozwiazanie. czar przyzywajacy stworki z najblizszego zamku. 1 mana za 1 stwora. przyznaje, jest to pewne ograniczenie, ale studnie teraz sa w duzej ilosci porozmieszczane na mapach. 2-3 tury i voila.
jeszcze co do magii. ciesze sie, ze zrezygnowali z masy bezuzytecznych i beznadziejnych czarow. niektorzy moga poczytac to za wade, ze czarow jest duzo mniej niz w powszednich seriach ale mi to pasuje. wiadomo, zdazaja sie syfy w postaci min, ale stosunek uzytecznych czarow do bezuzytecznych jest mniejszy niz wczesniej,