Polskie Forum VTES

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Porady dla nooba  (Przeczytany 7782 razy)

Karp

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
Odp: Porady dla nooba
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 05, 2008, 03:08:14 pm »

Mam pytanie na rozwinięcie tego tematu. Mógł by mi ktoś wytłumaczyć jak grać wallem ( w sensie jak dobrze grać ) I jakie karty do Tzimisce są niezbędne żeby taki wall złożyć
Zapisane

mirumo

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4025
    • Zobacz profil
Odp: Porady dla nooba
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 05, 2008, 03:25:00 pm »

Co jest potrzebne do wall-a tzi... wampiry z duzym AUS i malym lub duzym Vis im mniejsze tym lepsze, do tego dragon breathy, chiropterany, trochu perma cepta w stylu retainerow, masterow i ekwipunku pare rotschreckow, karty z auspexa do tego smiling jack i jakis blood gain. Reszta to zabawki  :D
A jak grać? najpierw blokowac tylko kluczowe akcje, zrobic sobie porzadny set-up, wystawic smillinga i go bronic :)
Zapisane
PVP Team

Pudel

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2432
  • Retired pro
    • Zobacz profil
Odp: Porady dla nooba
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 06, 2008, 12:49:27 am »

Mógł by mi ktoś wytłumaczyć jak grać wallem

1. Nauczyc sie, ktore akcje lapac, a ktore nie. W uproszczeniu: na poczatku gry, lapac glownie predatora, a nie preya. Pomijajac wyjatki, lapac wyjscia z torporu, kluczowy ekwipunek (Heart of Nizchetus, Ivory Bow itp.), karty dajace posrednio i bezposrednio poola (Governy na superiorze, polityke, po ktorej prawdopodobnie pojdzie Voter), karty tworzace nowe miniony na stole (Mylany, Embracy itp. - wazne - trzeba lapac wstawianie Embracow, a nie ich hunty). Nie lapac huntow (chyba, ze jak zlapiesz to storpisz jakiegos >wartosciowego< wampa), jakichs malo waznych sprzetow; tego co nieuniknione i predzej czy pozniej w dziesiatej probie i tak sie uda (koronny przyklad to kradziez Montrealu w early i mid game); akcji, ktore zabieraja poola (np. niekluczowego ekwipunku/allyow majacych duzy koszt w poolu, jakichs Ancilli itp. - chyba, ze cie oustuja albo jada za 6). Bardzo czesto lepiej wpuscic bleeda za 2, zeby pozniej zlapac cos bardziej wartosciowego.

2. Eagle's Sighty nie sluza do tego, zeby zapobiec aby twoj prey (czy inny gracz na stole) nie zdobyl VP. Zwykle nie powinno sie ratowac nikogo, kto spada (wyjatek - gracz zdobywajacy VP po wyoustowaniu kolejnego gracza stanie sie zagrozeniem, z ktorym sobie na pewno nie poradzisz; lub nie zdobedziesz GW, bo to jego trzeci punkt). Eagle's Sighta lepiej skitrac zeby zlapac crosstable Parity Shifta za 5 w ciebie, lub w odpowiednim momencie zmanipulowac kogos tzw. 'pokazem sily'.

3. Time limit to 2 godziny, wiec starasz sie zeby tempo gry bylo szybkie - nie wdajesz sie w polgodzinne dyskusje o kazda pierdole, nie dealujesz sie podczas kazdego bloku. Chcesz zeby na stole w miare szybko pozostalo 3 graczy (nie za szybko, bo wtedy nie zdazysz sie wysetupowac, ale tez nie na 10 minut przed koncem, bo nie zdazysz zrobic oustow).

4. Trzeba szanowac Waki - to, ze masz 2 na rece to nie znaczy, ze mozesz sie wszystkim wytapowac.

5. Poleganie na Smiling Jacku jako jedynej opcji ousta jest samobojstwem. W wiekszosci gier nie dasz rady utrzymac go na tyle dlugo, zeby zmiescic sie w time limicie i zdobyc odpowiednia do zwyciestwa ilosc VP. Musisz sie nastawic na to, ze bedziesz musial dokanczac graczy bleedami, dlatego wazne jest zeby wyczuc momenty, kiedy mozesz sie bezpiecznie na te bleedy tapowac.

6. Musisz generowac poola. To, ze bedziesz w miare mozliwosci lapal duze bleedy, czy KRC za 3 w ciebie to za malo. Jezeli twoj pool bedzie stal caly czas w miejscu, a nie przyrastal - to przegrales. Najprostsza i najlepsza metoda jest Vessel/BDoll + Rack/HG. W wallu wole Vessele bo master count jest wysoki zwykle i ten Trifle duzo daje + sa bardziej konsystentne w late game, do ktorego dazysz. BDolle czesto nie przetrwaja do koncowki, a wtedy sa najbardziej potrzebne. Nie jestem fanem taktyki "wstawic Montreal na pale, pozwalac go zabrac i samemu odbierac", bo generuje za duzo poola przeciwnikom - daje zasoby na nowe miniony i karty, co jest sprzeczne z nasza taktyka. Oczywiscie nie oznacza to, ze Montrealem nie powinno sie grac - trzeba po prostu dokladnie przemyslec,i czy przypadkiem nie pomoze bardziej innym graczom niz nam.

7. Staraj sie pozostawac w cieniu i unikaj sytuacji, w ktorych sprokujesz graczy do zdealowanai sie przeciw tobie, szczegolnie unikaj sytuacji, gdy dealuje sie przeciw tobie polityka siedzaca cross-table. Takie deale czesto powstaja, gdy za szybko sie rozbudujesz i wstawisz za szybko Smiling Jacka.

Na te chwile wiecej rzeczy nie pamietam. Jak sobie cos przypomne to dopisze. Aha, to sa moje przemyslenia wynikle z gry wallami i przeciwko tymze + lektury kilku artykulow i dyskusji na zagranicznych forach o graniu wallami. Mozna sie z nimi nie zgadzac. ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 06, 2008, 12:54:27 am wysłana przez Pudel »
Zapisane
Cytat: zasłyszane
oczywiście nie ma nic złego w graniu dla przyjemności, sam zagrałem dwie takie gry w 2007

Sprzedaję single - wyślij swój want przez PM/maila/fb.
Selling VTES singles - pm/mail/fb me your wantlist. Paypal accepted.

Boogie

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1123
  • I am disco dancer!
    • Zobacz profil
Odp: Porady dla nooba
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 06, 2008, 08:16:34 am »

Na te chwile wiecej rzeczy nie pamietam. Jak sobie cos przypomne to dopisze. Aha, to sa moje przemyslenia wynikle z gry wallami i przeciwko tymze + lektury kilku artykulow i dyskusji na zagranicznych forach o graniu wallami. Mozna sie z nimi nie zgadzac. ;)

Więc się nie zgodzę :) A tak serio to moje uwagi (dotyczą głównie tego, że chcesz zrobić walla na Tzi):

1. Nauczyc sie, ktore akcje lapac, a ktore nie.

Tu się zgodzę - to wielka sztuka w wallu tak łapać, żeby miało to sens i dodatkowo nie wywołać paniki na stole (często wall na Tzi uważany jest za mega silny deck i szybko zawiązują się Unexpected Coalitions :lol: )

2. Eagle's Sighty - w odpowiednim momencie zmanipulowac kogos tzw. 'pokazem sily'.

Patrz punkt 1 - pokazy siły Tzi są złe - lepiej udawać słaby deck i rozbujać się dopiero jak jesteś ustawiony na stole (ekwipunki / retainerzy itp)

3. Time limit to 2 godziny, wiec starasz sie zeby tempo gry bylo szybkie - nie wdajesz sie w polgodzinne dyskusje o kazda pierdole, nie dealujesz sie podczas kazdego bloku. Chcesz zeby na stole w miare szybko pozostalo 3 graczy (nie za szybko, bo wtedy nie zdazysz sie wysetupowac, ale tez nie na 10 minut przed koncem, bo nie zdazysz zrobic oustow).

True.

4. Trzeba szanowac Waki - to, ze masz 2 na rece to nie znaczy, ze mozesz sie wszystkim wytapowac.

Dodatkowo jak robisz walla na Tzi - dużo wampirów ma tam tytuł (szczególnie 2/3 grupa) - warto włożyć Eternal Vigiliance - stała odtapka jest na wagę złota.
Jeżeli chodzi o stałe rzeczy to jeszcze jedna sprawa - stały intercept. Na pewno chcesz włożyć Abbot'y. Większość graczy wkłada do decku Raptory / Raven Spy / Revenant. Ja wolę połączenie Revenant + Corpse Baloon. Jest o tyle lepsze, że Revenant nie wymaga dyscypliny tylko klanu (a działa identycznie fo RS) a Corpse Baloon może daje intercepta tylko na (D) akcje, ale po zblokowaniu takiej daje manewr - niby nic, ale spytaj się Maeglina jak pokrzyżowało mu to plany jak ostatnio graliśmy (on miał Assamitów na WWS i agravkach na bliskim - blokowałem każde jego wejście w combat dzięki EV + CB byłem bezpieczny a i walnąłem od czasu do czasu za 5 :) )

5. Poleganie na Smiling Jacku jako jedynej opcji ousta jest samobojstwem. W wiekszosci gier nie dasz rady utrzymac go na tyle dlugo, zeby zmiescic sie w time limicie i zdobyc odpowiednia do zwyciestwa ilosc VP. Musisz sie nastawic na to, ze bedziesz musial dokanczac graczy bleedami, dlatego wazne jest zeby wyczuc momenty, kiedy mozesz sie bezpiecznie na te bleedy tapowac.

True. Watro wrzucić coś dodatkowego - w zależności od wampirów w krypcie albo bleeda, albo politykę. Jak już wspomniałem u Tzi dużo głosów więc parę KRC może przejść. Jeżeli chodzi o bleeda to znowu Tzi mają dobrze - Fiendish Toungue nie dość, że jest lepszym Computer Hacking przeciw Anarchom (ostatnio z powodu dodatku dużo takich decków) to jeszcze pozwala odtapować się pod koniec tury (patrz punkt 4). Na dokładkę masz 2 przepiękne uniwersalne modyfikatory - Plasmic Form (+1 stealth do przepychania bleedów lub ekwipowania się LUB dodge jak akurat miałbyś dostać bęcki w walce) oraz Changeling (+1 bleed aby szybciej outstować LUB +1 stealth jw). Osobiście lubię dorzucić jeszcze jakiegoś stałego bleeda - Living Manse (znowu dwie opcje - daje +1 bleed, ale także może uratować ci tyłek w zwarciu) i klasycznie Tasha M., J.S. Simmons Esq (oczywiście nie za dużo tego).

6. Musisz generowac poola.

X * (Blood Doll / Vessel) + Hounting Ground + The Rack + Palatial Estate + Power Base: Baranquilla - podstawa. Można wrzucać inne PB - i tak opierasz swój deck na tym, że będziesz się bronił. Ja osobiście lubię Mexico City. Reszta jest ryzykowana bo inny gracz może się wypaść twoim kosztem jak akurat karta ci nie podejdzie.

7. Staraj sie pozostawac w cieniu i unikaj sytuacji, w ktorych sprokujesz graczy do zdealowanai sie przeciw tobie, szczegolnie unikaj sytuacji, gdy dealuje sie przeciw tobie polityka siedzaca cross-table. Takie deale czesto powstaja, gdy za szybko sie rozbudujesz i wstawisz za szybko Smiling Jacka.

+ patrz punkt 1 :)
Zapisane
Zawsze, gdy widzisz smutne dziecko - przytul programiste...

Pudel

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2432
  • Retired pro
    • Zobacz profil
Odp: Porady dla nooba
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 06, 2008, 04:23:15 pm »

(często wall na Tzi uważany jest za mega silny deck i szybko zawiązują się Unexpected Coalitions (...)
Patrz punkt 1 - pokazy siły Tzi są złe - lepiej udawać słaby deck i rozbujać się dopiero jak jesteś ustawiony na stole (ekwipunki / retainerzy itp)

IMO nie do konca. Akurat walle na Tzi sa w wielu kregach uwazane za raczej slabe. Kiedys te decki byly lepsze, ale w miare jak wyszlo duzo nowych dodatkow, to z kategorii tier1 wall/toolbox na Tzi spadl o kilka pieter w dol. Osobiscie uwazam walla/toolboxa na Tzi za deck raczej slaby i strasznie toporny (ale to moje prywatne zdanie, argumentow nie bede przytaczal).
Jesli chodzi o pokaz sily - czesto jest tak, ze zeby zyskac sojusznika cross table musisz mu udowodnic swoja przydatnosc, czy to wyjmujac mu wampa z torporu, czy to lapiac cos z Eagle's Sighta. Wlasnie o taki pokaz sily chodzi - udowadniasz, ze jestes w stanie realnie pomoc sojusznikowi (co z tego, ze nie masz drugiego ESa na lapie, a w decku masz ich raptem 5, skoro twoj would-be-sojusznik polknal haczyk). Oczywiscie strzelanie focha na zasadzie "to ja ci teraz wszystko zlapie i powbijam w torpor, bo nie dales mi 2 z Parity" to nie jest pokaz sily w dobrym znaczeniu, tylko strzelanie sobie samoboja.

Apropos reszty komentarzy Boogiego - to jest jeden z kierunkow grania wallem na Tzi (bardziej toolboxowego -> glosy z tytulow, splash polityki, modifiery itp.), mozna tez zlozyc Tzi w wersji weenie auspex z lekkim combatem z Chiro i Breathow, wtedy rezygnujesz z glosow, czy action modifierow na rzecz wiekszej ilosci minionow i lepszej konsystencji decku (da rade sie wtedy zmiescic w 70 kartach).

Jesli chodzi o staly cept, to jesli grasz sabatnikami, zdecydowanie najlepsze sa Abboty, dodatkowo dla wampow z ausepxem niezbedny jest Bowl of Convergence. Nastepny w drabince jest Mr. Winthrop (bo darmowy) i Raven Spye/Revenanty. Raptory nie sa dobre, bo kosztuja 2 krwi, a dodatkowa zdolnosc jest strasznie cienka, gdyz masz mniej niz 6-7 na 1 wampie. Z lokacji najlepsze (i imo jedyne warte trzymania) to WMRH Talk Radio, Channel 10 i Anarch Free Press (jak gramy anarchami - wtedy rowniez obowiazkowy splash 2-3 Constant Revolution).

Jesli chodzi o Powerbasy wszelakie i inne karty generujace poola - najlepsze sa te, ktore sa tanie i szybko sie zwracaja. Takie, ktore sa drogie, mimo iz w dluzszej perspektywie daja wiecej poola nie sa najlepsze, bo czesto bedziemy mieli dylemat czy warto je wstawic, bo moga nie zdazyc sie splacic. Warto tez brac pod uwage to jak bardzo dany Powerbase prowokuje innych graczy do jego kradziezy/spalenia.


Zapisane
Cytat: zasłyszane
oczywiście nie ma nic złego w graniu dla przyjemności, sam zagrałem dwie takie gry w 2007

Sprzedaję single - wyślij swój want przez PM/maila/fb.
Selling VTES singles - pm/mail/fb me your wantlist. Paypal accepted.

Boogie

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1123
  • I am disco dancer!
    • Zobacz profil
Odp: Porady dla nooba
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 06, 2008, 07:29:06 pm »

(często wall na Tzi uważany jest za mega silny deck i szybko zawiązują się Unexpected Coalitions (...)
Patrz punkt 1 - pokazy siły Tzi są złe - lepiej udawać słaby deck i rozbujać się dopiero jak jesteś ustawiony na stole (ekwipunki / retainerzy itp)

IMO nie do konca. Akurat walle na Tzi sa w wielu kregach uwazane za raczej slabe. Kiedys te decki byly lepsze, ale w miare jak wyszlo duzo nowych dodatkow, to z kategorii tier1 wall/toolbox na Tzi spadl o kilka pieter w dol. Osobiscie uwazam walla/toolboxa na Tzi za deck raczej slaby i strasznie toporny (ale to moje prywatne zdanie, argumentow nie bede przytaczal).

Raczej przestały wygrywać, bo ludzie zaczęli szybciej je ubijać. Trochę tak jak z s&b - kiedyś były potężne a zbyt dużo kart do udupiania ich się nie pokazało (deflekcja czy AI były od zawsze a nowe karty są raczej nieużywane). Gra się zmienia i style gry też. No ale każdy może mieć swoją teorię - i tak wszystko zależy od stołu ;)
A i takie przemyślenie - zawsze uważałem że jak coś jest toolboxem to właśnie dlatego, że nie jest toporne ;) Z drugiej strony każdy wall jest toporny (jak każdy deck specjalizowany).

Apropos reszty komentarzy Boogiego - to jest jeden z kierunkow grania wallem na Tzi (bardziej toolboxowego -> glosy z tytulow, splash polityki, modifiery itp.), mozna tez zlozyc Tzi w wersji weenie auspex z lekkim combatem z Chiro i Breathow, wtedy rezygnujesz z glosow, czy action modifierow na rzecz wiekszej ilosci minionow i lepszej konsystencji decku (da rade sie wtedy zmiescic w 70 kartach).

Raczej chciałem pokazać możliwości klanu - są całkiem spore. Karp powinien poeksperymentować i wybrać najbardziej odpowiadający mu styl. Dlatego nie napisałem czegoś w stylu "wrzuć BotD i Roty i deczek zajebioza" tylko starałem się wypisać ciekawe karty z danego typu ;)

Jesli chodzi o Powerbasy wszelakie i inne karty generujace poola - najlepsze sa te, ktore sa tanie i szybko sie zwracaja. Takie, ktore sa drogie, mimo iz w dluzszej perspektywie daja wiecej poola nie sa najlepsze, bo czesto bedziemy mieli dylemat czy warto je wstawic, bo moga nie zdazyc sie splacic. Warto tez brac pod uwage to jak bardzo dany Powerbase prowokuje innych graczy do jego kradziezy/spalenia.

No i to też napisałem - za duża pokusa dla innych może doprowadzić do straty ;)
Zapisane
Zawsze, gdy widzisz smutne dziecko - przytul programiste...

Pudel

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2432
  • Retired pro
    • Zobacz profil
Odp: Porady dla nooba
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 06, 2008, 08:38:48 pm »

zawsze uważałem że jak coś jest toolboxem to właśnie dlatego, że nie jest toporne ;)

IMO to, ze deck jest toolboxem != ze jest jakis pokombinowany/ciekawy/przyjemny do gry. Uwazam, ze wsrod toolboxow tez znajduja sie takie, ktore mozna nazwac topornymi. Np. wlasnie Tzi, ale tez np. Carna, czy Eurobrujahy.
Zapisane
Cytat: zasłyszane
oczywiście nie ma nic złego w graniu dla przyjemności, sam zagrałem dwie takie gry w 2007

Sprzedaję single - wyślij swój want przez PM/maila/fb.
Selling VTES singles - pm/mail/fb me your wantlist. Paypal accepted.

Karp

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
Odp: Porady dla nooba
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 12, 2008, 05:17:05 pm »

No to się dość dużo o Wallu na Tzi dowiedziałem. A co powiecie na temat składanie wallów na innych klanach i o deckach politycznych.

Całkiem spora skarbnica wiedzy dla początkujących nam się z tego tematu  robi  :D
Zapisane

Satrapa

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 710
    • Zobacz profil
Odp: Porady dla nooba
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpnia 12, 2008, 08:22:53 pm »

IMHO nie ma walla lepszego niż Ahrimański. :wink: Na Howler lub Muricii. Może być oparty o raptory, murder of crows, pistolety, aid from bats itd.
Często widzę archetyp winnie aus. Nie przyglądałem się temu szczególnie, ale chyba jest oparty o anima gathering i schaba, który będzie beneficjentem.
Grywałem przeciw ściance na tremerach, ale jakoś nie powalała.
Teoretycznie na wszystkim, co ma auspex lub animalizm można oprzeć ściankę. Ścianka na animaliźmie przeważnie działa na stałym intercepcie z retainerów, a auspex głównie z karcianego. Oba ze wsparciem mediów (wszelkich gazetek, radyjek czy programów telewizyjnych, dających intercept - KRC, WMRH, Rumor Mill, Channel 10 etc.) i czasami innego sprzętu (bowl of convergence dla aus, pewnie coś jeszcze).
Teoretycznie ściankować można na wszystkim, co wyciąga przyzwoite ilości interceptu, ważne, żeby wiedzieć, co zrobić, jak się już złapie.
Zapisane
Prośba o uściślenie lub rozwinięcie wypowiedzi to nie opinia.
Torpor czy infernal?

Docent

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2772
  • *censored*
    • Zobacz profil
Odp: Porady dla nooba
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpnia 13, 2008, 09:44:44 am »

To ja moze napisze troche o deckach politycznych.
Po pierwsze, polityka to modul. Mozna laczyc ja z combatem, z bleed'em czy tez skoncentrowac sie tylko na niej.
Trzeba zdawac sobie sprawe, ze polityka, to deck, ktory wplywa na caly stol, przykladowo, moze wyciac kogos cross table czy tez uratowac komus dupsko. Daje to o wiele wiecej materialu do gadania przy stole. Z drugiej strony latwo zyskac wrogow.
Pierwsza decyzja jaka musimy podjac to cap wampirow.
Krowy maja ten plus, ze czesto maja wbudowane glosy i fajne zdolnosci, ich minusem oczywiscie jest szybkosc wystawiania oraz to, ze krowa cap 9 zrobi jedna akcje, wtedy gdy trzy cap 3 zrobia 3 akcje. Ale cos za cos. W decku na krowach wazne sa przyspieszaczki wystawiania: Information Highway, dreams of the sphinx, zillah valley.
  • Info highway jest fajny, 2 dodatkowe transfery umozliwiaja zarowno szybsze wystawianie, jak i szybkie cofanie (3 zamist dwoch na ture).  Minusem to, ze jest uniq i gdy nie podejdzie za szybko to czesto nie ma znaczenia, za to za duzo nie mozna wsadzic bo trzeba trzymac miejsce na fajniejsze mastery. Pewnym rozwiazaniem jest posiadanie Anthaliosa i traktowanie dodatkowych IH jako material na odzyskanie innych masterow. Przy antheliosie najczesciej ma sie parthenon, i z reguly wiecej masterow wiec jako tako mozna wsadzic wiecej IH.
  • Dreamy to podstawa. W pierwszej fazie gry pomaga z wystawianiem, w dalszej pomaga cyklowac deck. Karta piekna i jedyny jej minus to to, ze wiekszosc ludzi ja ma w decku i czasem jest klopot z wystawianiem.
  • Zillah to karta niesamowicie mocna na poczatku (jesli jestes czwarty to w pierwszej turze mozesz wystawic 8ke). Koszt dodatkowego jednego pool'a nie jest taki straszny. Niestety potem moze zawalac lape. Rozwiazaniem jest tutaj Anthelios. Czasem rowniez przydaje sie przy graniu na paritach (w celu zredukowania swojego pool'a aby moc zagrac z kogos, kto uparcie trzyma sie z mala jego iloscia)
Przy krowach, sposobem bloatu (zarabiania poola) jest combo: minion tap z wampira (zostawiajac go w zaleznosci od stolu na 1-3 krwi), nastepnie wampir zwoluje referendum i uzupelnia sie z Voter Captivation.

Weenie polityka to male wampiry ze zdolnoscia do pozyskania glosow z kart. Przykladowo weenie ravnos z laibonu dzieki eldestom, weenie prezencja dzieki modyfikatorom prezencji a panderzy ze swojej polityki. Czesto takie decki zakladaja sobei tytuly z kart (krucjaty / praxisy). Bloat uzyskiwany jest najczesciej przez conboony lub podobne karty, dzieki ktorym dostajemy bonus za ilosc minionow.

Czyli powiedizelismy w wielkim skrocie o bloacie w polityce. Moze jeszcze warto wspomniec, ze w krowach mozna jeszcze grac Ancient influence i Politycal Strangelhold. Teraz pora na atak.
Podstawowa karta jest Kine Resource Kontested, czyli rozdzielenie 4 punktow miedzy dwoch graczy, ogolnie 3 praktycznie zawsze ida w twojego preya, gdzie idzie ostatni zalezy od tego co sie dzieje na stole. Podobnie dziala Conservative aggitation ale jest to karta o zmiennej sile i osobiscie jej nie lubie. Oczywiscie jest mocny KRC dla independentow.
W krowach warto grac [Anarchist / Ancilla ] w proporcjach 1:1 do 2:2; Karty te dzialaja tak samo, warto miec i taka i taka, dlatego, ze w momencie gdy na jedna ktos zagra ci Delaying tactics mozesz zwolac druga, o innej nazwie. Karta ta pieknie jedzie weeniasy i ally decki.
Parity shift to niesamowicie silna karta dla deckow na princach. W decku z paritami powinienes miec mozliwosc redukcji swojego poola tak, zeby zagrac ja z zaskoczenia.
W krowach ciekawą
Dla krow jest jeszcze Reins of Power. Dodatkowo w wyjatkowych sytuacjach mozna "nie wybrac" wampira w tej karcie i tak kazdy moze dostac po 6 poola. Dodatkowo warto pomyslec o Banishmentach, ktore zagrane w dobrym momencie umieja calkowicie rozbic gre preyowi.

Sama polityka niestety czesto jest zbyt slaba zeby wystarczyc do wyostowania. Czasem jest klopot z glosami, lub po prostu karty nie podchodza.
  • Weenie polityka zawsze moze zachowac sie jak swarm i bleedowac na chama.
  • Natomiast u krow mozna wprowadzic inny modul, powiedzmy bleed na dominacji. Dodatkowo karty takie jak Govern na masterce rowniez dzialaja jako przyspieszaczki wystawiania. W tym momencie przydaje sie multiacting. Freaki dla fortitudzie. Mylan dla nie-cammarili. Dance macabre dla sabatu i kilka innych opcji. Dlaczego? Odpowiedz jest prosta - zeby szybciej przyszarzowac z zaskoczenia i zdobyc punkt. Powiedzmy, 3 wampiry moga maxymalnie zabrac 9 grajac KRC, ale jeden freak i govern zmieni to w 12 ;)
Oczywiscie jest wiele innych kart politycznych, ale nie bede o nich sie rozwodzic, bo mialo byc o podstawach. Napisze jeszcze troche o filozofii gry polityka.
Po pierwsze przypominam, polityke powinienes skladac tak, zeby moc wplywac na caly stol. Pamietaj, ze jest to deck ktory jest w stanie wziasc cale 5 pktow, a nie jak wall ograniczac sie do trzech. Dlatego tez mozna myslec bardziej zachlannie. Oddajemy punkty jedynie za decki, ktore wiemy, ze nie pokonamy w pojedynke.
Pod rzadnym pozorem nie wpuszczac innym ludziom glosow (w stylu praxisy czy krucjaty) bo wczesniej czy pozniej wyjdzie nam to bokiem. Trzymanie wiekszosci glosow jest dla polityka kluczowe.
Nastepnie, jest to punkt, z ktorym ja mam duze problemy, trzeba wyczuc zeby nie grac zbyt agresywnie. Gdy nagle bloatujesz sie po zeby i jedziesz ostro do przodu wzmagasz agresje stolu. Trzeba umiec sie przyczaic i wiedziec, kiedy zaatakowac.
Musisz oszczedzac polityki, zwlaszcza jak ich przepychanie nie jest latwe.
Glupio skladac deck polityczny, ktory nie moze dac nic nikomu procz tobie - zabiera ci to mozliwosci do dealowania.
To takie podstawy... wiecej mi sie nie chce pisac :D pozdro!
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 13, 2008, 04:16:30 pm wysłana przez Docent »
Zapisane

Pudel

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2432
  • Retired pro
    • Zobacz profil
Odp: Porady dla nooba
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpnia 13, 2008, 04:03:48 pm »

Wall of txt hits you for 30 agravated damage. You die.
Zapisane
Cytat: zasłyszane
oczywiście nie ma nic złego w graniu dla przyjemności, sam zagrałem dwie takie gry w 2007

Sprzedaję single - wyślij swój want przez PM/maila/fb.
Selling VTES singles - pm/mail/fb me your wantlist. Paypal accepted.

Dude

  • Global Moderator
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6261
  • (Former) Archbishop of Warsaw
    • Zobacz profil
Odp: Porady dla nooba
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpnia 13, 2008, 04:11:55 pm »

nie wiem ile razy musze docentowi powtorzyc jak sie pisze CHAMSTWO  oraz CHAM zeby zakumal :D
Zapisane
"It is no measure of health to be adjusted to a profoundly sick society" - Jiddu Krishnamurti

Retired

Docent

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2772
  • *censored*
    • Zobacz profil
Odp: Porady dla nooba
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpnia 13, 2008, 04:16:56 pm »

nie wiem ile razy musze docentowi powtorzyc jak sie pisze CHAMSTWO  oraz CHAM zeby zakumal :D

poprawione ;)
Zapisane

Dude

  • Global Moderator
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6261
  • (Former) Archbishop of Warsaw
    • Zobacz profil
Odp: Porady dla nooba
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpnia 13, 2008, 04:28:36 pm »

szacun
nie ze czytalem twoj tekst, zebys sobie przypadkiem nie wyobrazal :D
Zapisane
"It is no measure of health to be adjusted to a profoundly sick society" - Jiddu Krishnamurti

Retired

Docent

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2772
  • *censored*
    • Zobacz profil
Odp: Porady dla nooba
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpnia 13, 2008, 04:32:57 pm »

szacun
nie ze czytalem twoj tekst, zebys sobie przypadkiem nie wyobrazal :D

no jasne :D nic sobie nie wyobrazam :D

btw. mozliwe ze jesli tak dalej pojdzie i pojawia sie jakies madre opinie, to zrobienie kompilacji z tego wszystkiego i umieszczenie na waszym portaliku moze byc ciekawe ;)
Zapisane