pokusilem sie o zrobienie przegladu nowych kart z HttB, z moja, calkowicie subiektywna, ocena i komentarzami. karty bede ocenial w skali 1-5, gdzie:
1 - niegrywalna, traktowac jak zakladke do ksiazki
2 - slaba, nie pojawi sie w zadnym dobrym decku
3 - grywalna karta do istniejacych talii/ zajawkowa - moze byc istotnym elementem w nowych konstrukcjach
4 - dobra karta - na pewno znajdzie sie w turniejowych taliach/ mega zajawka - podstawa dla nowych talii
5 - bardzo dobra karta, must have w wielu turniejowych deckach/ super mega zajawa - power lvl tak wysoki, ze na jej podstawie na 90% powstana dobre turniejowe talie
no to jedziem:
The Ailing Spirit - mozna pomyslec o talii z salubri + malki i derenge, tylko po co, same malki robia to duzo lepiej - 1
amulet of temporal perception - pozyteczna w fun deckach na temporis, zeby wampy bez tej dyscypliny mogly tez grac niektore karty - 2
barreness - maleficia w odroznieniu od strigi ma pare bardzo mocnych kart, gdyby okazalo sie, ze setup nie jest bardzo problematyczny, to ta jest jedna z fajniejszych, szczegolnie w polaczeniu ze scourgem - 3
black beast - 1
blessed resilience - efekt mocny, ale raczej do fun decka, np. harbingersi bledzacy z force of will, itp. - 2
blessing of the beast - 4
bliss - niezla, ale jest majesty- 1
blood tempering - efekt interesujacy, ale tylko do fun decku - 2
cavalier - mocna w wielu turniejowych deckach, a do tego daje szanse bardzo znacznego umocnienia wielu talii o nizszym power lvl - 4
charge of the buffalo - sama w sobie bardzo mocna, nie wpisuje sie w istniejace talie ahrimanek, ale moze byc podstawa nowej talii dla nich - 4
cheat the fates - zbyt droga, brak mozliwosci dogrywania modyfikatorow - 1
clockwerx - przy kombacie na POT zupelnie zbedna, gdyby jednak powstala talia na nowych BB np. z magnumami to znajdzie tam swoje miejsce - 3
code of samiel - HG, ktore nie sa lokacja (nie mozna ich zniszczyc/ ukrasc) z dodatkowa zdolnoscia. WOW. Moim zdaniem must have w kazdej talii dla !salubri - 5
command performance - przydatna w politycznych corkach - 3
dabbler - w praktyce ciezko bedzie z niego skorzystac, do fun deckow - 2
decompose - szkoda akcji na taki mierny efekt - 1
draeven softfoot - jakby kiasydzi chcieli kiedys powalczyc to sie przyda, w tym momencie raczej zbedny - 2
ensconsed - moznaby zrobic deczek gdzie mamy mnostwo lokacji do zabierania/ palenia typu rack, montreal (i nne powerbasy), itp. wtedy karciocha bylaby calkiem przydatna - 2
fanfare for elysium - ciekawa, ale zeby dobrze ja ocenic trzebaby przeanalizowac dokladnie krypty do roznych talii dla corek - 3
fractura - striga jest moim zdaniem zupelnie nie przydatna - szkoda zachodu na wszystkie jej karty - 1
great symposium - jedna sztuka obowiazkowa do kazdej talii na kiasydach - 5
harmony - ma powazna szanse uczynic z chorow dobra talie - 4
hatch the viper - zajebisty efekt dla egzotycznego polaczenia dyscyplin. Niemniej jest pare takich wampirow, a talie oparte na czesci z nich (mirembe, nadima) radza sobie na turniejach bardzo dobrze - 4
hay ride - niby fajne, ale raczej nie zmiesci sie w taliiach - 2
hunger moon - koleja karta do blood deniala, nie widze jednak powodu dla ktorego ktos nie wolalby wlozyc po prostu wiecej kopii restricted vitae - 1
i am legion - przyda sie i w cybeli i ew. dla wielu nowych baalich - 5
infernal servitor - zdecydowanie zajawkowa - 3
joumlon axe - dajmy szanse combatowi na melle weapon - 3
journal of hrorsh - w polaczeniu z duza iloscia freakow, ma szanse byc podstawa nowych konstrukcji dla salubri - 4
knotted cord - jesli powstana dobre talie na glosujacych baali (ja na pewno bede probowal), to pare sztuk tej karty na pewno sie przyda - 3
member of the entourage - dobra karta defensywna do kazdej konstrukcji na corkach - 4
minor curse - podobnie jak przy barreness, zalezy jak klopotliwy okaza sie setup - 2
new moon sigil - za drogie -1
olid loa - mozna by kombinowac jakis samedi na sprzecie z magnumami i moze wtedy znalazlo by sie dla tego miejsce, ale chyba nie warto - 1
path of harmony - przy obecnych kartach ze SPI zbedna, kiedys moze sie przydawac - 2
path of service - jesli powstana nowe koncepcje dla gargoyli to moze sie przydac, w aktualnie wystepujacych niepotrzebna - 2,5
potio martyrium - zdecydowanie zajawkowa - 3
pressing flesh - zbyt cornercase - 1
raw recruit - mega zajawkowa
fajny efekt i niesamowity klimat- 4
research - dla mnie to nowa mechanika to kicha - 1
ritual scalpel - fajna karta dla niegrywalnego klanu, fun deck only - 2
scarlet lore - za droga, dobra dla wampirow obnizajacych koszt MYT - 2
shaal fragment - niezla karta, ale wymaga niezbyt grywalnego klanu - 2
shadowed eyes - kiepski efekt z dziwnych dyscyplin - 1
spirit claws - bardzo dobry efekt juz z spi pro, jest sporo takich wampow, wiec jest szansa ze ujrzy gre - 3
strix - najlepsza karta ze strigi, ale to za malo - 2
summon history - kolejna swietna karta z TEM, niemniej jest juz takich sporo i poki co nie wystarczyly zeby powstale dobre talie na trubrujah. nie tracmy jednak nadzieji - 3
rising - zajebiscie potezny efekt, trzeba tylko wykombinowac talie, gdzie nie bedzie nas bolal, a to moze okazac sie trudne - 3
thicker than blood - 2 poola za nowego (pustego) wampira bez wydawania transferow - co najmniej solidna - 4
threading the path of orpheus - mega syf - 1
trick the sick mind - do kompletu z ailing spirit - ww chce chyba wcisnac graczom na sile nowy koncept talii, ale efekt jest zalosny - 1
unleash hell's fury - rewelacyjna karta defensywna - bardzo dobra do cybeli i ew. nowych talii na baalich - 5
veneficti - must have w kazdym baali decku - 5
warding the beast - mozna pokombinowac jakas talie z salubri jadacymi z daringami, force of will, itp, a potem wyciagajacymi sie ta karta ale nie wroze powodzenia - 2
srednia 2,65 co interpretowalbym jako sporo przydatnych kart do istniejacych talii (ale nic rewolucyjnego) i duzo zajawkowych rzeczy