to ja jeszcze uzupelnie moja ocene o commony:
Jeszcze pozostałe karty:
As the Crow - bardzo solidne, taki forced march z latania, darmowy freak w paru sztukach zawsze sie przyda - dalbym cztery gdyby w tym momencie istatnialy mocne decki na gargulcach, ktore ja wykorzystaja (w tupdogach moim zdaniem nie potrzebna), wiec daje - 3
Benefit Performance - mozna sie zastanowic, czy nie jest to boon, ktory daje dodatkowe mozliwosci bleedowania, czy jest po prostu gorszy boon - 2
Brick by Brick - bardzo solidna, jak znajdzie sie talia bedzie swietna, a nawet teraz mozna wlozyc pare do tupdogow - 3,5
Dagger - ciekawe rozwiazanie dla fun decku - 2
Death Seeker - najlepsza karta dla !salubri w tym dodatku - 5
Development - na razie tego nie widze, ale mozna cos pokombinowac - 2
Diabolic Lure - cycki naprawde fajne - 2
Din of the Damned - bylaby bardzo solidna, gdyby hosyci byli grywalnie - 2,5
Dive Bomb - super wejscie w walke dla gargoyli, jesli tylko znajda sie dobre decki na nich - 3,5
Ears of the Hare - w paru sztukach do prawie kazdej talii na ahrimankach - 5
Evil Eye - karta z cyklu mega zajawka, wyjebisty efekt, chocby dla niej mozna pokombinowac cos z MAL, pewnie zasluguje na 2-3, ale wyobraznie porusza na 4
Faerie Wards - bardzo mocna karta, do talii, ktora w tym momencie jeszcze nie istnieje - 4
Flames of the Netherworld - sama w sobie bardzo solidna, ale po pierwsze baali raczej nie powinni walczyc, po drugie, jest conflagration - 2
Foldable Machine Gun - nie ma jak stare dobre magnum - 1
Gift of Sleep - dobre wzmocnienie decku na marionetkach, stealth, a do tego jeszcze obrona przed warghoulami, garou, itp w jednym - 5
Greater Curse - efekt niezly, ale jak juz ktos sie pokusi o robienie talii na MAL to nie dla tej karty, tylko dla evil eye i ewentualnie barrenese - 2
Gremlins - do wlozenia w 1-2 sztukach do wiekszosci talii kiasydow 3
Groaning Corpse - bardzo dobra karta, ale niestety z THN, moze kiedys - 3
Hexe - striga nie nadaje sie do niczego - 1
Hide the Heart - ciekawa karta, mozna pokombinowac i grafika fajna - 2,5
Hive Mind - mega uber- chocby z powodu tej talii bedziemy teraz czesciej widywali BB na turniejach - nie musi to oczywiscie wystarczyc, zeby jakos regularnie wygrywali, ale na pewno jest to bardzo duze wzmocnienie - ta jedna karta sprawila, ze pewnie zloze sobie deczek na braciach, chociaz nigdy nimi nie gralem - 5
Jar of Skin Eaters - za duzo zachodu - 1
Lead Fist - przyzwoita karta combatu - 3
Lily Prelude - lepsze KRC dla corek - 5
Lord of Serenity - mam mieszane uczucia, z jednej strony fenomenalna karta dla saulota, z zdrugiej mozliwosc jej spalenia moze znacznie pogorszyc jej grywalnosc - 3
Loving Agony - genialna karta, oczywiscie zakladajac, ze !salubri beda chcieli grac combat enda, z target vitals, bedzie sycic jeszcze bardziej, mozliwe ze doczekamy sie decku na !salubri bez melle weapon - 5
Maleficia - mysle ze mozna pare fun deckow wykombinowac - 2
Masca - a na tym nie mozna - 1
Mind of the Wilds - nowy stealth dla tzi, w polaczeniu z changelingiem, moze zaowocuje tym, ze na turnieju zobaczymy jakies inne tzi niz warghoule i scianki, osobisice pewnie odkurze pare polityk, ktore mam na nich - 3
Mole's Tunneling - za efekt z animalismu -3
Momentary Delay - za duzo wymagan - 1
Morphean Blow - ciekawy efekt, ale nie widze talii dla niego - 2,5
Off Kilter - poolgain dla samedich - za wiele im nie pomoze, ale pare sztuk do corpsow pewnie sie zalapie - 3
Oppugnant Night - jedno z najlepszych (a na pewno najbardziej klimatyczne) wejsc w walke we vtesie - 5
Outside the Hourglass - kolejna dobra karta z TEM, ktora pewnie skonczy, jak inne karty z tej dyscypliny - 2,5
Penitent Resilience - seduction dla salubrich, biorac pod uwage, ze dostali wlasnie darmowego stealtha, ta wydaje sie juz zbedna - 2
Pocket Out of Time - patrz reszta kart z temporis - 3
Psalm of the Damned - swietna karta, tylko ta "dyscyplina" - 2
Ravager - zbedne - 1
Safe Passage - nie zmiesci sie - 1
Scobax - 1
Scourge of Alecto - nie widze zadnej talii gdzie mialaby sens - 1
Shatter the Gate - fajny klimat, ale nie do uzycia w praktyce - 1
Shattering Crescendo - zajawkowe, ale raczej tylko do fun decku - 2
Slake the Thirst - taste of vitae dla dwoch wampow jednoczesnie - fajne, jesli sie zmiesci - 2,5
Stiff Contempt - totalny syf- niegrywalna karta, dla prawie niegrywalnego klanu - 1
Striga - gorsza od maleficii - 1
Tend the Flock - jesli tylko pojawia sie talie na baalich to ta karta bedzie tam obowiazkowa - 4
Three's a Crowd - niezla, ale jest dla nich tyle dobrych nowych kart, ze na ta moze juz braknac miejsca - 2
Tinglestripe 2
Under My Skin - bardzo dobra, no ale z THN - 3
Vaticination - jak reszta kart dla trubrujah - 3
Virtuosa - za droga - 1
Visionquest - nie potrzebna - lepsze sanguine instruction - 1
Voices of the Castle - fajna karta do nowych gargoyli - 3
Wider View - niezla, pewnie pojawi sie w paru deckach - 2,5
srednia 2,86 - wyzsza niz dla erek, co tylko podkresla fakt, ze w wielu deckach do vtesa podstawa sa dobre commony