Na szybko, bez większej rozkminy kilka deczyw co mają średni bądź długi czas set-upu, a przyszły mi od razu ma myśl:
1. Khazar's Diary
2. Nephandi in Drop Pods
3. Girls
4. Great Beast decks
5. wariacje Council of Doom
6. wariacje Council of Powerbleed
W powyższych deckach zastosowano następujące mechanizmy obrony przed pooldamagem:
a) poolgain - Ashur + Liquidation: 2., 3. W przypadku 1. zastosowano Likwidacje + Vessele
b) poolgain - Combo-bombo Villein/GBlood/Villein/Golconda (Golconda opcjonalnie, nie wszyscy lubią nią grać) + ewentualnie jakaś forma odzyskiwania juchy na vampirze (np. skombienie się w Great Beastcie): 3., 4., 5., 6.
c) szybko dostępni blokerzy allajowi (szybko dostępni gdy ma się jakąś małą pipkę, żeby je szybko wstawić
nie dotyczy Jaka obv
)- Kartony, Waszyngtony, Ponticulus, Nefandusy: 1., 2.. Karton grany praktycznie wszędzie, Jake w również, Nefandusy... hmm.. gdzie one sa grane... a! W deckach z Antonio d'Erlette głownie
d) Archon Investigation - stały element 1., 2.. Często widywane w 3., 4., rzadziej w 5., 6..
e) Direct Intervention - nie muszę mówić ile razy ta karta dupę uratowała? Ja praktycznie w każdym decku miałem conajmniej 2.
f) Delaying tactics - stały element 1., 2., niektóre wersje 3., 5., 6. również z niej korzystają, ale osobiście bym ich tam nie używał: delaying jest głównie przeciwko ancilli/anarchistowi/innym takim ścierwom w deckach, gdzie ma się sporo minionów. Oczywiście w 3., 5., 6. korzysta się z DT jako narzędzia ofensywnego: wyłączyć politykę dającą poola preyowi tuż przed oust attemptem.
g) Odbijarki - deflekcje w 1., 2., 5., 6.. Lost in Translation + zdolnośc Aksyni Daclau w 3..
A teraz obrona przed rush combatem:
a) Chump blocking - Jake, Karton, Nefandus, Unleash the Hell's Fury, Ponticulus, Ambrozy, Cooper, low cap vampire.. Najlepszy jest Ambrozy i Cooper, sami z siebie potrafią całkowicie wyłączyć niektóre archetypy combatowe. Combo Jake + Parthenon + Anthelios też jest niezgorsze. Mylan wyłącza war gule (chyba, że pójdzie trapik ^^).
b) Direct Intervention - na rush action, 'nuff said. Dupa zbita jak delikwent ma jeszcze jednego rusha do encore'a
c) Combat Endy - najlepiej dual use - Force of Personality. 4., 5., 6..
d) Mariel, Lady Thunder - 6..
e) Obedience - 5., 6..
A co do decklist. Nie wiem co Twój deck ma robić, ale przenalizuj mojego deczka na Hu.jku:
o tutaj!Obadaj sobie jak w nim zastosowałem powyższe techy. Cały deck był designowany właśnie z myślą o late game'ie, jednocześnie będący w pewnym sensie odporny zarówno na rush combat i na pooldmg. Eksperyment zakończony sukcesem, deck jest bardzo dobry a cały defense package nie zabiera dużo slotów (Master Mechanism - Parthenon + Anthelios + w pizdę masterów spełnia zarówno rolę ofensywną jak i defensywną). Mam nadzieję, że pomogłem
IMHO najmniej wymagającym rozwiązaniem jest wrzucenie do krypty maluchów z DOM (żeby jeden vampir z kilkoma deflekcjami na ręcę był w stanie przetrzymać lunge'a bleederów) a do biblioteki Deflekcji, Kartona, Jake (który od razu uzupełnia maluchowi krew po kilku deflekcjach z zera do fulla) i 2-3 DI.