Polskie Forum VTES

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm  (Przeczytany 11634 razy)

KoRneeshon

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 04, 2012, 12:14:06 am »

OMFG... Dorzuć do tego Decapitate... Wygląda na to, że jedynie manewr na dalekie ratuje przed tym kombosem. Rzeźnia IMO. A dodajmy, że jakimś cudem, zamiast S:CE rzucasz Alpha Glint i palisz wampira w beforach -.-
« Ostatnia zmiana: Lutego 04, 2012, 12:15:51 am wysłana przez KoRneeshon »
Zapisane

Panda

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 808
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 04, 2012, 02:24:39 am »

Czyli True Brujahy urywają głowy w past simple :shock:
Zapisane

behemoth

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 288
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 23, 2012, 09:51:58 am »

OMFG... Dorzuć do tego Decapitate... Wygląda na to, że jedynie manewr na dalekie ratuje przed tym kombosem. Rzeźnia IMO. A dodajmy, że jakimś cudem, zamiast S:CE rzucasz Alpha Glint i palisz wampira w beforach -.-


Czy jestes pewny ze manewr ratuje?
tekst disarmy
Disarm
Type: Combat
Requires: Potence
[pot] Only usable at the end of a round of combat in which this vampire successfully inflicted more damage at close range than the opposing vampire. Not usable by a vampire being burned or going into torpor. Put this card on the opposing vampire and send that vampire into torpor. The vampire with this card has -1 strength. He or she may burn this card by burning 3 blood. A vampire can have only one Disarm.
[POT] As above, but the vampire with this card has -2 strength.

Zadany damage z Ooutside Hourglass jest na bliskim bo nie ma jeszcze wyboru manewru.
Wiec nie jest czasem tak ze mi to ze zrobiles manewr i uciekles tru brujah i tak zadal 2 damagu wiecej na close range i moze zagrac disarma?

Mam jeszzce pytanie odnosnie ce przy zagrywaniu comba outside+ce+disarm wedlud opisu dziala na pewno jak ty true brujah zagrywa ce, ale rozumiem ze wlasciwie nie ma znaczenie czy ja zagrywam czy strona przeciwna, bo w tym drugim przypadku warunek zagrania disarma jest nadal spelniony?
Zapisane

KoRneeshon

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 23, 2012, 04:17:41 pm »

OMFG... Dorzuć do tego Decapitate... Wygląda na to, że jedynie manewr na dalekie ratuje przed tym kombosem. Rzeźnia IMO. A dodajmy, że jakimś cudem, zamiast S:CE rzucasz Alpha Glint i palisz wampira w beforach -.-
Czy jestes pewny ze manewr ratuje?
Siur, że jestem - LSJ - jeśli range jest potem zmieniony na dalekie, damage z OH jest uważany za zadany na dalekich, ergo nie nadaje się na disarma.

Mam jeszzce pytanie odnosnie ce przy zagrywaniu comba outside+ce+disarm wedlud opisu dziala na pewno jak ty true brujah zagrywa ce, ale rozumiem ze wlasciwie nie ma znaczenie czy ja zagrywam czy strona przeciwna, bo w tym drugim przypadku warunek zagrania disarma jest nadal spelniony?
Jestem całkiem pewny, że masz rację ;)
« Ostatnia zmiana: Marca 23, 2012, 04:25:21 pm wysłana przez KoRneeshon »
Zapisane

Manit0u

  • Global Moderator
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1586
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 27, 2012, 03:44:20 pm »

A OtH to przypadkiem nie bedzie environmental damage, jak na ten przyklad Weather Control?
Zapisane
While these twittering teens, are sinking in screens and thinking in memes
They blink and this machine is pimping their dreams
I think it’s obscene, as sick as it seems
They don’t know what lyrical invincibility means
- Lowkey

KoRneeshon

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 27, 2012, 08:01:03 pm »

A OtH to przypadkiem nie bedzie environmental damage, jak na ten przyklad Weather Control?
Właśnie byłbym za tym, żeby tak było. Ale, póki co, nie jest - damage jest inflictowany przez wampira, jak tutaj.
« Ostatnia zmiana: Marca 27, 2012, 08:04:41 pm wysłana przez KoRneeshon »
Zapisane

filavander

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 04, 2014, 04:26:04 pm »

Skoro już wiadomo że combo Outside the Hourglass+CE+Disarm działa, to mam pytanie o zagranie Psyche!
Mógłby mi ktoś wyjaśnić kiedy jest moment zagrania Disarm, a kiedy Psyche? (na superior). Po zagraniu Outside the Hourglass, manewrów nie było (Immortal'a również), strike wampira, który zagrał OtH to Combat Ends.
Rozumiem, że zagrywając CE najpierw kończy się runda combat'u, potem Combat. Czyli kolejność wchodzenia kart do gry to Disarm, a następnie Psyche! (która już nie wejdzie, bo jeden wampir ląduje w torporze i nie jest ready). Czy to tak działa?

http://dnn.vtes.net/Cartas/Rulings/tabid/462/language/en-US/Default.aspx
Things that are played "at the end of round" (Disarm, Taste of Vitae, etc.) are played after all presses for the round are handled (if the round makes it that far; they can be played if the round ends prematurely, as normal). [RTR 20030519]

Psyche!
[cel] Press.
[CEL] Only usable at the end of a combat when both combatants are still ready. Enter combat with the opposing minion. This is a new combat.

Disarm
[pot] Only usable at the end of a round of combat in which this vampire successfully inflicted more damage at close range than the opposing vampire. Not usable by a vampire being burned or going into torpor. Put this card on the opposing vampire and send that vampire into torpor. The vampire with this card has -1 strength. He or she may burn this card by burning 3 blood. A vampire can have only one Disarm.
[POT] As above, but the vampire with this card has -2 strength.
Zapisane

alek

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4732
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 04, 2014, 05:05:20 pm »

dziala jak napisales, tzn. zagrywasz disarm i psyche nie ma juz jak zagrac bo jeden z wampow jest w torporze
Zapisane

filavander

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 05, 2014, 11:25:12 am »

dziala jak napisales, tzn. zagrywasz disarm i psyche nie ma juz jak zagrac bo jeden z wampow jest w torporze

Dzięki za odpowiedź :). Czy zagranie Disarm zawsze będzie poprzedzało zagranie Psyche! po 'combat ends'? (Z powodu, który wymieniłem powyżej). Co jeśli wampirem 'acting' będzie wampir, który chciałby zagrać Psyche!... ?

Przykład:
Wampir A (zagrywający Psyche! i jest 'acting')
Wampir B (wampir zagrywający Combo HtO+CE+Disarm)

...
A: Strike: 'Dowolny Strike'
B: Strike: Combat Ends
A: Rzuca: Psyche!
B: Rzuca: Disarm(?) (Co się dzieje z Psyche!?)

A może powinno się zagrać 'na raz' Combat Ends+Disarm? (ale co wtedy z kartami 'na koniec rundy' od wampira A?) Jak dokładnie powinno się taka sytuację rozegrać?
Zapisane

Santh

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2023
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 05, 2014, 12:44:31 pm »

zle rozumujesz, tutaj sie pojawia timing

disarm -> end of round
psyche! -> end of combat

wiec po psyche nie mozna rzucic disarma, ani psyche po disarmie.
Zapisane

filavander

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 06, 2014, 11:35:38 am »

Co masz na myśli mówiąc timing? Kto pierwszy rzuci kartę? :). Nie mam pewności która karta ma prawo być zagrana jako pierwsza po 'Combat Ends', Psyche!, czy Disarm (i dlaczego), zakładając że 'Acting Player' to ten, który chce zagrać Psyche!. Przypuszczam że Disarm, bo jest na koniec rundy, a Psyche! na koniec 'Combat'u'... Jeśli się mylę to prosiłbym o wyjaśnienie dlaczego.
Zapisane

Ice_S5

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 232
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 06, 2014, 11:55:42 am »

Nie mieszajmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych  :)

Jako pierwszy rzuci kartę ten kto jako pierwszy ma możliwość jej zagrania. Wiąże się z tym pojęcie 'Sequencing' które masz opisane w pkt 1.6.1.5 na stronie: http://vekn.net/rulebook

Na moje oko - Santh miał na myśli określenie kiedy występuje możliwość zagrania danej karty.
W combacie mamy wiele tego rodzaju sytuacji:
1) Weather Control musi być zagrane przed manewrami
2) Immortal Grapple musi być zagrane po manewrach, gdy walka jest na bliskim
itp.

Analizując przypadek który opisujesz:
W combacie mamy najpierw koniec rundy walki, a dopiero potem koniec walki. Disarm jest zagrywany w pierwszym z okien czasowych, Psyche w drugim (wedle reguł opisanych w 'Sequencing'). Zatem:
- po Psyche nie można rzucić Disarma, bo okno czasowe na zagranie Disarma jest już za nami
- po Disarmie nie można zagrać Psyche

Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie http://vekn.net/complete-rules-reference w rozdziale "VI. HOW TO RESOLVE A COMBAT"



Zapisane

KoRneeshon

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 06, 2014, 12:12:11 pm »

Combat między wampami X i Y.
a) Po S:CE, zakładając, że X zagrał OtH, X rzuca Disarm. Y idzie w torpor. Nikt nie może już zagrać Psyche!, bo jednym z warunków tej karty jest to, żeby X i Y byli ready. Jasne i proste.
b) Tu mam więcej wątpliwości. Po S:CE jak wyżej, X rzuca Psyche. Jej obecny tekst to:
Only usable at the end of a round when both combatants are still ready and combat is about to end. After this round, begin another combat with the opposing minion. Zatem nadal jesteśmy w chwili końca rundy, mamy w kolejce następny combat, ale obecny jeszcze się nie skończył, więc moim zdaniem można zagrać teraz Disarm, co zresztą jednocześnie anuluje combat z Psyche.
Zapisane

Ice_S5

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 232
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 06, 2014, 12:53:34 pm »

Nie bardzo rozumiem przypadek b) - czy mógłbyś go wyjaśnić łopatologicznie ? Pierwsze wrażenie jakie odniosłem to zagranie typu: próba zagrania karty manewru na etapie preventowania damage'u.

Po S:CE masz krok 'Round Ends'. Obaj gracze mają możliwość zagrania karty/użycia efektu które są 'usable at the end of a round of combat' (czyli np. zagrania Disarma - aczkolwiek tutaj jest dodatkowy warunek do spełnienia). W przypadku gdy dany gracz ma kilka kart/efektów używanych na tym etapie - kolejność deklaracji określa Sequencing.
Po deklaracjach/rozliczeniu jest przejście do kroku 'Combat Ends'. W tym kroku jest możliwość zagrania kart/użycia efektów ' usable at the end of a round of combat' - taką kartą jest Psyche. Nie jest nią Disarm (który jest 'usable at the end of a ROUND of combat') - którego zgodnie z powyższym nie można zagrać na tym etapie.

Jeśli dobrze rozumiem intencję rozwiązania b) - chodzi o przewinięcie ręki np. gdy po Psyche zostanie dobrany Disarm. Niestety, reguły na to nie pozwalają.

Zapisane