Polskie Forum VTES

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm  (Przeczytany 11635 razy)

Ice_S5

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 232
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwca 11, 2014, 09:48:08 am »

Spróbuję bardziej obrazowo (tekst kart z secretlibrary.info):

  Psyche
Only usable at the end of a round when both combatants are still ready and combat is about to end.

  Disarm
Only usable at close range at the end of a round of combat in which this vampire successfully inflicted more damage than the opposing vampire.

Oznaczenia:
krok combatu w którym zagrywamy daną kartę oraz warunek jaki musi być spełniony aby kartę można było zagrać

Oraz fraza klucz:
These cards are now playable at the end of a round with no next round. (Psyche jest jedną z kart o których mowa w tym zdaniu).


Zapisane

alek

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4732
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwca 11, 2014, 10:22:25 am »

to ja tez sprobuje bardziej obrazowo:
...and combat is about to end
oba sa zagrywane w fazie "at the end of round", ale psyche dopiero na koncu tej fazy, jak combat ma sie juz skonczyc.
Zapisane

ZaraZ

  • Global Moderator
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2069
  • Anarch Baron of Lublin
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwca 11, 2014, 10:24:03 am »

Oraz fraza klucz:
These cards are now playable at the end of a round with no next round. (Psyche jest jedną z kart o których mowa w tym zdaniu).

I tu jest (chyba ;)) pies pogrzebany. Dla Disarma nie musi być spełniony warunek "with no next round" (walka nie musi się kończyć), dla Psyche tak (wszystkie inne możliwe karty typu "at the end of round" zostały rzucone, walka się kończy), co sugeruje jak dla mnie, że Psyche nie może polecieć przed Disarmem, jeśli taki ma być rzucony. Tak bym to interpretował, ale jak widzę z dotychczasowej dyskusji bez konsultacji z Pascalem i tak się nie obejdzie :)
Zapisane
"Make it personal. . ."

Quellcrist Falconer
Things I Should Have Learnt By Now Vol II

Ice_S5

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 232
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwca 11, 2014, 11:02:23 am »

to ja tez sprobuje bardziej obrazowo:
...and combat is about to end
oba sa zagrywane w fazie "at the end of round", ale psyche dopiero na koncu tej fazy, jak combat ma sie juz skonczyc.


Moim zdaniem jest to warunek, bez spełnienia którego nie można zagrać Psyche w 'End of Round' step.

...and combat is about to end => czyli: 'Press step' nie zakończył się pressem dającym kolejną rundę walki, ani np. nie zagrano Telepathic Tracking na superiorze. Co jest zresztą zgodne, z wklejanym przeze mnie wcześniej:
"These cards are now playable at the end of a round with no next round."

(Zapętlamy się z argumentami - jeżeli zależy nam na tym aby sprawę raz, a dobrze wyjaśnić - proponuję eskalować temat).
Zapisane

KoRneeshon

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwca 11, 2014, 01:47:12 pm »

O, właśnie to pisałem wcześniej: czy "combat is about to end" znaczy brak pressa / TT na superiorze etc. czy też chodzi o całkowite zakończenie combatu.
Obie wersje wydają się logiczne, i obie jak dla mnie pasują - skłaniałbym się jednak ku drugiej, gdyż zwyczajnie ma bliżej do "starej" wersji Psyche, a nie sądzę, by w zmianie tego wordingu chodziło o jakąś większą rewolucję.
Cieszy jednak zgoda ponad podziałami, że trzeba się z tym tematem udać do Pascala :D
Zapisane

Manit0u

  • Global Moderator
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1586
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwca 11, 2014, 02:31:28 pm »

Oczywiście, można zapodać temat pod rozwagę Pascala, bo zapis sugeruje możliwość zagrania Psyche! (przez aktywnego gracza) przed Disarm.

Nie możesz zagrać Psyche przed Disarmem bo Psyche można zagrać dopiero na samym końcu, jeżeli obaj są ready (a po disarmie nie będą).
Zapisane
While these twittering teens, are sinking in screens and thinking in memes
They blink and this machine is pimping their dreams
I think it’s obscene, as sick as it seems
They don’t know what lyrical invincibility means
- Lowkey

SLave

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3070
  • Szczecin
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwca 11, 2014, 06:14:52 pm »

Po Disarmie nie będą.
Kwestyja sprowadza się do pytania, czy acting player ma impuls do zagrania Psyche zanim jego oponent będzie mógł zagrać Disarm. Zgodnie ze znanym nam rulingiem - nie. Natomiast, zasady rozgrywania walki, na co wskazuje Ice, wcale tego w oczywisty sposób nie wykluczają. Weźmy choćby kolejność zagrywania przed-manewrów. Dlaczego w po-pressach miałoby być inaczej. Czy przed zagraniem Disarm (w wypadku, gdy nikt nie pressował) combat is not about to end? LSJ, aby uniknąć konfuzji, słusznie zaordynował, że Psyche zagrywa się po walce. Zmiana tego zapisu była, moim zdaniem, dużym błędem.

Powyższa sytuacja pokazuje niedoskonałość VTESowej mechaniki. Ale tego nie przeskoczymy. Dlatego pozostaje nam opierać się na rulingach. A co wytrwalsi VTESowcy pamiętają, jak interpretacje działania niektórych kart kilkakrotnie zmieniały się na przestrzeni lat.
Zapisane

Manit0u

  • Global Moderator
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1586
    • Zobacz profil
Odp: Ooutside Hourglass + Majesty + Disarm
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwca 11, 2014, 09:13:41 pm »

Mechanika jest dobra, tylko wyszło dużo kart o dziwnej treści i możnaby nieco doprecyzować pewne szczegóły w stylu modyfikatory/combat - gracze mają możliwość zagrywania kart na przemian po jednej karcie, gracz aktywny ma pierwszy opcję zagrania karty, jeżeli obaj gracze nie zagrają karty to przechodzimy dalej i szansa na zagranie karty ponownie w danym momencie przepada (nie ma np. czekania z deflekcją na dopałkę, combat działa sprawniej itp.).
Zapisane
While these twittering teens, are sinking in screens and thinking in memes
They blink and this machine is pimping their dreams
I think it’s obscene, as sick as it seems
They don’t know what lyrical invincibility means
- Lowkey