Polskie Forum VTES

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Ventrue - polityka + combat  (Przeczytany 1495 razy)

HashAjinn

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Ventrue - polityka + combat
« dnia: Grudnia 18, 2012, 04:13:01 pm »

Witam!

Od jakiegoś czasu organizujemy sobie ze znajomymi gry i zauważyłem, że najszybciej uczę się gry nie tyle grając różnymi taliami, ale przede wszystkim je projektując. Nie jestem graczem turniejowym (stąd zapewne mój projekcik nie ma sensu), ale lekko znudziły mi się modyfikacje gotowych talli i ograne już kompletnie (choć skuteczne) "standardowe" talie (np. Vignes bleed).

Z założenia miała to być talia polityka & bleed, skupiając się jednak na combacie bleed'owi nie starczyło miejsca (entrancement'y do kradzieży, w moim otoczeniu w siłę rosną nephandusy).

Reszty "strategii" nie będę opisywał, jak każda karta działa wszyscy wiedzą, a rozpiska jest tutaj:
(wszelka krytyka, łącznie z "co to w ogóle za niefunkcjonujące dziadostwo" mile widziana)


Crypt [12 vampires] Capacity min: 6 max: 11 average: 9.33333
------------------------------------------------------------

4x Lucinde, Alastor       10 DOM FOR PRE obf pot tha  justicar     Ventrue:3
2x Hardestadt             11 DOM FOR POT PRE cel pro  inner circle Ventrue:4
1x Gustav Breidenstei     10 DOM FOR PRE aus cel pot  prince       Ventrue:4
1x Marcus Vitel           10 DOM FOR OBF OBT PRE      prince       Ventrue:3
1x Johannes Castelein     9  DEM DOM FOR PRE          prince       Ventrue:4
1x Victorine Lafourca     8  DOM FOR PRE tha          prince       Ventrue:3
1x Horatio Ballard        7  DOM FOR PRE aus                       Ventrue:3
1x Mustafa, The Heir      6  FOR PRE cel dom          prince       Ventrue:4


Library [86 cards]
------------------------------------------------------------

Action [5]
  5x Entrancement

Action Modifier [22]
  4x Awe
  2x Bewitching Oration
  5x Dawn Operation
  6x Freak Drive
  5x Voter Captivation

Combat [10]
  2x Absorb the Mind
  5x Armor of Vitality
  3x Hidden Strength

Equipment [5]
  2x AK-47
  2x Helicopter
  1x Sniper Rifle

Master [21]
  1x Ephor
  1x Giant's Blood
  1x Island of Yiaros
  1x Monastery of Shadows
  1x Papillon
  2x Parthenon, The
  1x Uptown Hunting Ground
  1x Ventrue Headquarters
  7x Villein
  5x Zillah's Valley

Political Action [15]
  5x Alastor
  5x Kine Resources Contested
  5x Parity Shift

Reaction [8]
  8x Second Tradition: Domain
Zapisane

behemoth

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 288
    • Zobacz profil
Odp: Ventrue - polityka + combat
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 19, 2012, 10:36:12 am »

Kilka uwag
Mastery grasz 21, parthenony nie sa potrzebne jak wyrzucisz wlasnie je plus hunting ground zostajesz na 18 w tym 7 trifli, proporcje jak najbardziej dzialajace.Pomysl rowniez nad lilith blessing przy 7 villeinach na pewno sie nie bedzie marnowac.
Grasz cale 8 drugich tradycji jako untapy ( szok dla mnie ze przy takiej crypcie nie grasz deflekcji) wiec snajperka jest niepotrzebna dorzucilbym wtedy flametrowera zredukowalbym ilosc dawn operation, ktore jakos nie powalaja, a potrafia rowniez udupic Ciebie.

Zamiast bewitchingow gralbym z 3 perfect paragony, bo widze ze mozesz miec problemy z przejsciem swoich akcji, jakies 2 daringi tez dalyby rade. 5 entracementow to dla mnie overkill 3 sa jak najbardziej wystarczajace, szczegolnie ze majac givery alaje nie sa jakims strasznych zagrozeniem. Nie przekonuje mnie dobor kart kombatowych, preventy sa ok, ale zamiast armor of vitality, ktore dziala tylko dobrze przy krypcie z basic fortkiem powinienes zamienic to na cos z tego rolling with the paunches, resilience, indomability lub unflinching persistence. Absorb the mind tez nie powala zamiast ja gralbym taste of vitae lub majestaty (jesli zamiast sie bic czasami potrzebujesz dodgy to combat end z untapem prawie zawsze lepszy).

Jesli chodzi o krypte dorzucilbym jeszcze Hardestadt'a kosztem np. vitela jesli nie grasz obfustata to vitel obsysa w takim decku jako 10 prince bez zadnej ciekawej zdolnosci lub johannes castelein tez duzy i tez bez ciekawej zdolnosci i tylko prince
 

Zapisane

alek

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4732
    • Zobacz profil
Odp: Ventrue - polityka + combat
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 19, 2012, 10:45:23 am »

dobre podejscie do nauki. Tworzenie wlasnych deckow i ich optymalizowanie to chyba najlepsza droga do zostania dobrym graczem.
jesli chodzi o talie. To w oczy rzuca sie przede wszystkim jeden podstawowy mankament. Jest nim brak odpowiedzi na probe zablokowania Twoich akcji. Zeby moc byc w jakimkolwiek stopniu skutecznym potrzebujesz zwolac glosowania. Bazowo maja +1 stealtha, wiec jesli w Twoim lokalnym meta nikt nie gra interceptem to talia ma szanse powodzenia. Jesli jednak ktos bedzie gral chocby sladowego ilosci (wystarczy na Ciebie +1 intercepta) to nie jestes w stanie przeprowadzic praktycznie zadnej akcji. W polaczeniu z brakiem majestatow i tylko 6 freak drivami oznacza to, ze bedziesz rozbijal sie o nawet najmniejsza defensywe.
Przy danej krypcie mozna to poprawic na pare roznych sposobow:
1. multiacting - robisz duzo agresywnych akcji, sprawiajac ze nie wszystkie beda mogly byc zablokowane. Najwazniejsze karty to majesty, freak drive, anarch troublemaker. No i musisz miec co robic, biorac pod uwage ze np. glosowac mozna tylko raz na ture. Tutaj najlepsze bedzie np. dolozenie governow/ conditioningow
2. stealth - ciezko przy tych dyscyplinach, ale niewielkie mozliwosci istnieja: perfect paragon, bonding (do staeltha), creepshow casino (do polityki)
3. Block denial - uniemozliwianie blokowania: pentex subversion!, seduction, daring the dawn, day operation, force of personality.
Zapisane

HashAjinn

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Odp: Ventrue - polityka + combat
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 19, 2012, 04:18:43 pm »

Dziękuję za uwagi, teraz po kolei odpowiem:
Alek:

 Moim pomysłem na ewentualne bloki (rzadko u nas grają ścianki, cept praktycznie nei istnieje, a jesli już - to ja nim nimi gram :) ) jest właśnie połączenie preventek i dawn operation (albo nawet samego dawn operation po uzbrojeniu w AK47). Preventy rzadko u nas występują, a jesli uzbroiłbym wampira w AK47, dorzucił dawn operation i chociaż raz ktoś by mnie spróbował zablokować ... Cóż, każdy następny by się zastanawiał. Już same 2x2 damage'a robi swoje, a z agrafkami.
Zresztą, po rzuceniu dawn operation wszyscy wolą zrezygnować z bloku (na podstawce jest taka możliwość, w innej talii zwykle ją dawałem dla kluczowych akcji - "rezygnujesz z bloku czy wolisz agrafki ?"). Może dać więcej dawn operation i preventek ? Chciałbym robić krzywdę każdemu kto będzie chciał mnie zablokować "bo nagle ma akurat 1 cepta", tak żeby każdy następny się zastanawiał, czy warto ryzykować. Z alastora mogę też sam wybrać, kogo chcę ukarać za pomocą AK47.

1.1. Multiacting - mogę dorzucić więcej freak drive'ów, myślałem o tym szczerze mówiąc, w pierwotnej wersji było ich trochę więcej, + governy/conditioningi dla combo "polityka->fd->bleed->fd-> enter combat np z alastora (to już naciągane combo, trochę musiałoby podejść, ale polityka + bleed powinno działać). Zmniejszyłem liczbę freak drive'ów na rzecz helikoptera (permanentna odtapka, z alastorem za 1 pool'a mi się spodobała - ale może źle kombinuję)Tylko przerzutki wyrastają u nas jak grzyby po deszczu, dlatego wolałem skupić się na polityce + combat i usunąć bleed (największe doświadczenie jakie wyniosłem jak na razie to wyspecjalizowana talia najczęściej wygrywa:) )

1.2. Stealth nie zadziała, problem z dyscyplinami to jedno, a drugie to dużo stealtha nie zda egzaminu - jeśli ktoś ma u mnie cepta, to najczęściej jest to ścianka. Generująca zwykle dużo cepta. [ Rekord to 6 chyba (raven spy x2, cat'sy, enhanced senses i coś jeszcze) ]

1.3 Pentex, dobra myśl - lubię Pentex'y ;) No i dla contestu też może się przydać.

Behemoth:

Fakt, parthenony można wyrzucić, zostały tylko dlatego, że wcześniej było trochę więcej masterów (dreams'y np., ale za często byłyby contestowane w moim otoczeniu i usunąłem). O lillith's blessing nawet nie myslałem, ale rzeczywiście może tu trochę zdziałać, krwi nigdy nie za wiele.

Perfect paragony też mogą się przydać dla kluczowych akcji (jedyne co mnie będzie blokować to nephandusy z unmasking). Myślałem o nich, ale usunąłem na zasadzie "blokujcie mnie, zobaczymy co wam z tego wyjdzie". Ale jak ktoś straci nephandus'a, a mi nie wejdzie polityka to w sumie stracę nawet więcej. Entrancement'y mogę zmniejszyć liczbę (największy problem mam z proporcjami kart ;) )

Inne preventki popieram, mogą się przydać, ale ciągle mam obawy przed combatem po zablokowaniu mojej akcji, kiedy użyję dawn operation. W wypadku zwiększonych obrażeń armor of vitality uchroni mnie przed 3-ma agrafkami (kosztem jednej krwi)ale zamienię za poradą na rolling with the punches, dużo lepiej zadziała - dzięki wielkie ;) I może rzeczywiście zdecyduję się na mix kilku innych (od czasu do czasu press/manewr też może się przydać). Absorb the mind był na wypadek kolegi, który polubił ostatnio entombmenty, ale fakt - zamieniamy na majesty, odtapowany wampir po niebezpeicznym combacie może się przydać ;)

Przerzutki miały być dorzucone (redirection + Qui the vive) w ilości 4/2.

Krypta zdecydowanie do zmian, Hardestadt'a chciałbym jednego więcej, ale - nie zagra mi parity shift'a, zasadniczo poważnego pool gain'a i o dodatkowo przyzwoitej sile oustującej. Starałem się równoważyć tytuły tak, aby wampiry były z tytułem inner circle (dla alastora) i justicar'a (alastor+parity), pozostałe to prince'y dla samych paritek. No i KRC.

Chętnie odpowiem na wszelkie pytania, dlaczego akurat taka karta, a nie inna i oczywiście przyjmuję serdecznie wszelką krytykę.





Zapisane

alek

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4732
    • Zobacz profil
Odp: Ventrue - polityka + combat
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 19, 2012, 05:34:05 pm »

Cytuj
Preventy rzadko u nas występują, a jesli uzbroiłbym wampira w AK47, dorzucił dawn operation i chociaż raz ktoś by mnie spróbował zablokować ... Cóż, każdy następny by się zastanawiał. Już same 2x2 damage'a robi swoje, a z agrafkami.
no i rozchodzi sie wlasnie o to, ze dopoki sie nie uzbroisz w AK to praktycznie nic nie jestes w stanie zrobic. Jesli akcja z AK (zwykly equip albo Alastor) zostanie zblokowana to masz bardzo duzy problem.
Zapisane

HashAjinn

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Odp: Ventrue - polityka + combat
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 19, 2012, 08:29:41 pm »

To fakt, nie pomyślałem o tym. Dorzucę więc perfect paragon'y zamiast bewitching oration na cwaniaków z akurat wylosowanym 1 int i może ze dwie sedukcje na jakichś twardszych zawodników z jednym wampem wypakowanym raven spy czy czymś innym - powinno wystarczyć. No chyba, że nadzieję się na jakkąś konkretną ściankę ... Myślałem też o change of target, tak na wszelki wypadek, co by w razie bloku nie stracić jakiejś istotnej karty (np. alastor'a).

Proporcje reszty zostawić jak jest ? Jak już ogarnę te zmiany i podliczę wszystko to wkleję wersję ulepszoną.
Zapisane

HashAjinn

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Odp: Ventrue - polityka + combat
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 22, 2012, 04:02:11 pm »

Witam!
Crypt [12 vampires] Capacity min: 6 max: 11 average: 9.33333
------------------------------------------------------------

4x Lucinde, Alastor       10 DOM FOR PRE obf pot tha  justicar     Ventrue:3
3x Hardestadt             11 DOM FOR POT PRE cel pro  inner circle Ventrue:4
1x Gustav Breidenstei     10 DOM FOR PRE aus cel pot  prince       Ventrue:4
1x Johannes Castelein     9  DEM DOM FOR PRE          prince       Ventrue:4
1x Victorine Lafourca     8  DOM FOR PRE tha          prince       Ventrue:3
1x Horatio Ballard        7  DOM FOR PRE aus                       Ventrue:3
1x Mustafa, The Heir      6  FOR PRE cel dom          prince       Ventrue:4


Library [90 cards]
------------------------------------------------------------

Action [3]
  3x Entrancement

Action Modifier [24]
  4x Awe
  1x Bewitching Oration
  5x Dawn Operation
  6x Freak Drive
  3x Perfect Paragon
  5x Voter Captivation

Combat [10]
  2x Hidden Strength
  2x Majesty
  6x Rolling with the Punches

Equipment [5]
  2x AK-47
  2x Helicopter
  1x Sniper Rifle

Master [20]
  1x Ephor
  1x Giant's Blood
  1x Island of Yiaros
  1x Monastery of Shadows
  1x Uptown Hunting Ground
  1x Ventrue Headquarters
  7x Villein
  5x Zillah's Valley
  1x Lilith's blessing
  1x Pentex Subversion

Political Action [15]
  5x Alastor
  5x Kine Resources Contested
  5x Parity Shift

Reaction [13]
  3x On the Qui Vive
  4x Redirection
  6x Second Tradition: Domain
Zapisane

Manit0u

  • Global Moderator
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1586
    • Zobacz profil
Odp: Ventrue - polityka + combat
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 22, 2012, 04:52:53 pm »

Dlaczego Redirection zamiast Deflection?

Tak tylko chciałem dodać, że mógłbyś też rozważyć opcję grania Ventrue na 4 i 5 grupie z combatem. Wtedy masz dostęp do dobrych wampirów z tytułami i proteanem (z Hardym na czele), wrzucasz parę kart dyscyplin, żeby wszyscy mogli grać na wyższym i otwiera Ci to dostęp do różnych mrocznych akcji. Dostajesz stealth, preventy, combat endy z odtapka bez krwi (więc lepsze niż majestaty), agrawki i manewry w bitwie i inne. Nie musisz się przejmować wystawianiem ekwipunku itp.

Goście do krypty do rozważenia:
Hardestadt
Lodin
Portia
Victor Pelletier
Juniper (dobra na nephandusy)
Bernard, The Scourge (zabija weenie decki)

Karty do rozważenia:
Claws of the Dead
Earth Control
Earth Meld
Form of Mist
Flesh of Marble
« Ostatnia zmiana: Grudnia 22, 2012, 04:54:40 pm wysłana przez Manit0u »
Zapisane
While these twittering teens, are sinking in screens and thinking in memes
They blink and this machine is pimping their dreams
I think it’s obscene, as sick as it seems
They don’t know what lyrical invincibility means
- Lowkey