czyli kluoczowe serduszko nie jest - kumam
a powiedz mi jeszcze jak rozwijasz kryptę
samo serduszko nie jest kluczowe, natomiast duze znaczeine maja karty, ktore pomagaja ukladac reke, moga byc to dowolne tego typu karty (np. dreamsy, barrensy, fragment, serduszko, Scrounging, itp.) Serduszko jest po prostu jedna z najlepszych kart w tej klasie, przede wszystkim z racji bycia permanentem.
Krypte rozwijam zwykle jak klasyczny grinder, tzn. wyjmuje kogos z duza DOM, zeby moc dawac mlodszym z governa. Oczywiscie w zaleznosci od ilosci dostepnych transferow (czy np. bylem pierwszy, czy czwarty) i od tego jak szybko wampiry wyjmuja inni gracze mozliwe jest calkowicie inne podejscie, np. wyjecie jak najszybciej jakiegos malego wampa zeby moc blokowac/odbijac bleedy bardzo agresywnego predatora. Zaden z wampow nie jest jakos specjalnie kluczowy.