Polskie Forum VTES

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Pytania Michała, sezon pierwszy  (Przeczytany 7477 razy)

Michał!

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
    • http://michalmisztal.blogspot.com/
Odp: Pytania Michała, sezon pierwszy
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 19, 2016, 02:58:38 pm »

Też racja.

Michał!

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
    • http://michalmisztal.blogspot.com/
Odp: Pytania Michała, sezon pierwszy
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 19, 2016, 09:56:32 pm »

Recalled to the Founder

Gehenna. Do not replace as long as this card is in play.
Requires at least two other Gehenna cards in play. During each Methuselah's untap phase, if he or she controls more than two vampires of the same clan, he or she burns one such vampire. If that vampire's capacity is above 5, this Methuselah becomes immune to the effects of this card for the remainder of the game.


Catiff i Pander też mogą od tego spłonąć?

Dragon's Breath Rounds

Ammo.
Only usable before resolution of a gun's strike. This gun inflicts +2 aggravated damage each strike for the remainder of this combat. Burn the gun after strike resolution. No more than one ammo card can be used on a gun each combat.


Mam problem z "before resolution" - kiedy najpóźniej mogę pokazać przeciwnikowi tę kartę?

Dude

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6091
  • Archbishop of Warsaw
    • Zobacz profil
Odp: Pytania Michała, sezon pierwszy
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 20, 2016, 11:19:52 am »

1. Pander tak (jest klanem), Caitiff nie płonie. Miałem kiedyś deczek na Caitiffach z tą kartą, mocno karci jak się ją zagra w odpowiednim momencie.

2. Przed preventami, możesz poczekać na deklarację strike i wtedy zagrać (czyli np. widzisz czy ktoś gra S:CE i jak nie to ciśniesz, a jak tak to nie tracisz karty). To jest modyfikator strików, działa tak samo jak aggro na proteana (np. claws of the dead).
Zapisane
"It is no measure of health to be adjusted to a profoundly sick society" - Jiddu Krishnamurti

BACK FROM RETIREMENT

Michał!

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
    • http://michalmisztal.blogspot.com/
Odp: Pytania Michała, sezon pierwszy
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 20, 2016, 12:17:47 pm »

Wszystko jasne, dzięki.

Michał!

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
    • http://michalmisztal.blogspot.com/
Odp: Pytania Michała, sezon pierwszy
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 07, 2019, 04:36:49 pm »

Wczoraj rozmawialiśmy o tym, że jeśli ktoś ma już w stole Anarch Converta, nikt nie może wyciągnąć innego Converta z uncontrolled regionu, by usunąć go z gry i wykorzystać jego zdolność, bo doszłoby do contestu (z kolei właściciel Converta w ogóle nie może wyciągnąć w tym celu kolejnego). Zaskoczyło mnie to, bo jestem prawie pewny, że wielokrotnie widziałem (w tym na turniejach), jak gra się inaczej... co nie znaczy, że dobrze.

Potem odgrzebałem wpis, który sprawdzałem już kiedyś, czyli: https://vtesone.wordpress.com/2008/06/05/vtes-rules-anarch-convert-qa/

Q: When I bring a new the “Anarch Convert“, and there is already another one in play, can I use one of the special abilities before the contest starts?
A: Yes, you can use one of the the “Anarch Convert” effects (and removing the new “Anarch Convert” from the game) when the card enters play, even if another “Anarch Convert” is already in play and would contest your incoming copy.

I teraz pytanie: czy ten wpis (nawiasem mówiąc, z 2008 roku) wprowadzał w błąd od zawsze, czy w międzyczasie doszło do zmiany zasad?

Spotlight

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 421
  • Księciunio ze wschodu
    • Zobacz profil
Odp: Pytania Michała, sezon pierwszy
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 07, 2019, 06:38:45 pm »

Ja tam nigdy nie spotkałem się z tym że nie można. Na ostatnim EC, wielokrotnie był wyciągany tak anarch i nikt się nie czepiał.

Wysłane z mojego CPH1893 przy użyciu Tapatalka

Zapisane
Today is a good day to die...

Manit0u

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1305
    • Zobacz profil
Odp: Pytania Michała, sezon pierwszy
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 07, 2019, 06:41:49 pm »

Jak chcesz to możesz nawet zagrać efekt converta na converta, który jest już w stole.

Jedyne czego nie możesz zrobić to wystawić kolejnego converta jako wampira.
Zapisane
Time is precious. Waste it wisely.

Michał!

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
    • http://michalmisztal.blogspot.com/
Odp: Pytania Michała, sezon pierwszy
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 07, 2019, 08:03:05 pm »

No właśnie - zawsze się tak grało i widziałem to wiele razy, również na EC. Tymczasem wczoraj zaczął się przy naszym graniu temat, że nie można i nigdy nie było wolno tak robić, że na ostatnich mistrzostwach w Warszawie sędzia zabronił komuś zagrywać w ten sposób Converta i tak dalej. Sam znalazłem tylko umieszczony wyżej wpis z VTES ONE, to wszystko.

Szewski

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3498
    • Zobacz profil
Odp: Pytania Michała, sezon pierwszy
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 07, 2019, 09:20:51 pm »

Jako, że byłem świadkiem nawet gry podczas GP kiedy o tym rozmawiało kilku graczy zadałem własnie to pytanie samym specom z BCP i nawet wyszukałem odpowiednią gadkę z czasów LSJ
https://groups.google.com/forum/#!msg/rec.games.trading-cards.jyhad/zO3l3b76rjQ/SaZfXwPJXusJ

Pokrętna odpowiedx brzmi, że jednak mozna ponieważ efect działa zanim wejdzie do gry...
Zapisane
Dlaczego jestem bucem?

a) bo usuwam posty z partyzanta korzystając z prawa administracji, które sam sobie nadałem
b) bo  moje poczucie humoru jest wysublimowane i nie takie prostackie jak te, które napotykam w postach, które z partyzanta usuwam
c) i

Michał!

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
    • http://michalmisztal.blogspot.com/
Odp: Pytania Michała, sezon pierwszy
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 07, 2019, 09:29:32 pm »

No i elegancko, dzięki za wyjaśnienie.

Michał!

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
    • http://michalmisztal.blogspot.com/
Odp: Pytania Michała, sezon pierwszy
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 27, 2019, 10:49:13 pm »

Heidelberg Castle, Germany

Unique location. Lock to move blood, equipment and/or retainers between any two ready vampires you control. Cannot be used during an action.

Przy jednej z dzisiejszych gier pojawiły się wątpliwości, więc:

Wampir A wykonuje akcję, dochodzi do walki z wampirem B (albo po zagraniu na przykład Bum's Rush, albo dlatego, że akcja została zablokowana). Czy właściciel wampira A może stapować i użyć zamku w czasie walki, czy nie, ponieważ walka nadal jest częścią akcji?

Dude

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6091
  • Archbishop of Warsaw
    • Zobacz profil
Odp: Pytania Michała, sezon pierwszy
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 27, 2019, 11:05:37 pm »

Heidelberg Castle, Germany

Unique location. Lock to move blood, equipment and/or retainers between any two ready vampires you control. Cannot be used during an action.

Przy jednej z dzisiejszych gier pojawiły się wątpliwości, więc:

Wampir A wykonuje akcję, dochodzi do walki z wampirem B (albo po zagraniu na przykład Bum's Rush, albo dlatego, że akcja została zablokowana). Czy właściciel wampira A może stapować i użyć zamku w czasie walki, czy nie, ponieważ walka nadal jest częścią akcji?

Nie może, walka jest dalej częścią akcji.
Zapisane
"It is no measure of health to be adjusted to a profoundly sick society" - Jiddu Krishnamurti

BACK FROM RETIREMENT

Michał!

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
    • http://michalmisztal.blogspot.com/
Odp: Pytania Michała, sezon pierwszy
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 27, 2019, 11:20:21 pm »

Tak myślałem, dzięki.