Heya, kilka osób pytało mnie o spis i wskazówki jak tym grać (a że zrobiło mi się przez to bardzo miło i połechtało moją próżność to piszę
)
Crypt: (12 cards, Min: 14, Max: 20, Avg: 4,25)
----------------------------------------------
2 Travis 'Traveler72' Miller DEF MAR 5 Martyr --> na przeciągające się gry do robienia pool gain jak na cross table siedzi polityka albo na plecach bleed
3 Jennie 'Cassie247' Orne INN JUD VIN 5 Visionary --> Kluczowa na combatowe środowisko, bronić za wszelką cenę, czasami tylko stoi i zagrywa Determine, jeśli istnieje ryzyko nie chcianego combatu to lepiej postać innymi miśkami jęśli nie mają 2x conviction na sobie
2 Francois 'Warder' Loehr DEF JUD 3 Judge
2 Paul 'Sixofswords29' Moreton DEF VIN 4 Visionary
1 John 'Cop90' O'Malley JUD VEN 4 Avenger
2 Jack 'Hannibal137' Harmon DEF JUD 4 Defender
Library: (85 cards)
-------------------
Master (20 cards)
4 Liquidation
1 Pentex Subversion
1 Church of Vindicated Faith, The --> pool gain
6 Angel of Berlin --> nie bać się zagrywać z końcem tury predatora żeby założyć laptopa i się przemielić
1 Unity --> do wracania determine
1 Millicent Smith, Puritan Vampire Hunter --> karta która może wygrać grę zmienia zupełnie styl gry i często cały stół jest spowolniony co daje czas na set-up i zbieranie VP
2 Smiling Jack, The Anarch --> on nie jest tylko dla contestu, jeśli stół myśli że nie masz pool gaina to smilling jack Cię zabije to nie wyprowadzaj ich z błędu sami się przekonają
1 Society of Leopold --> bardzo przydatna karta wprowadza zamieszanie na stole a dodatkowo + slow withering pomagają z combatem
1 Direct Intervention
1 Fortschritt Library --> jak unmasking jest na stole zagraj po kolejnego szybciej się przemielisz i dojdzie to co trzeba
1 The Barrens --> sprawdza się, łatwiej przemielić np. mastery jak się zapchasz albo guny czy powery jak już całą ekipa ma co potrzeba
Action (1 cards)
1 Aranthebes, The Immortal
Reaction (8 cards)
7 Determine --> karta petarda, anty - świat, przy bleedzie na plecach daje czas na rozkręcenie się jak zabijesz przez przypadek grand predatora nie ma płaczu, z combatem cancel wejść w combat (większość wejść w combat jest tylko z wampirem, więc warto anulować rushe), anty polityka, anty akcje pójścia po guny itp. można grać nawet na ośmiu, + unity zabezpiecza stół
1 On the Qui Vive
Combat (4 cards)
4 Target Vitals --> w combatowym środowisku nic nie robi, trochę poprawia z weenie
Ally (3 cards)
1 Vagabond Mystic --> w tej wersji zrezygnowałem z flack jacket i kevlar vest i zapomniałem dodać drugiego, wrócę do jednego/dwóch kevlarów w obecnym meta na każdym stole jest gun
1 Wendell Delburton (Hunter) --> wystawiać na defense przy weenie potem laptop i heya
1 Carlton Van Wyk (Hunter)
Equipment (13 cards)
1 Crusader Sword, The
1 Ivory Bow
4 Laptop Computer
3 .44 Magnum
2 Sniper Rifle
2 Light Intensifying Goggles --> do wywalenia
Event (6 cards)
1 Slow Withering, The --> wygrywa z combatem (taste nie działa + to + society największy twardziel zapłacze) ale trzeba pilnować ludzie zapominają i nie płacą
2 Unmasking, The
1 NRA PAC --> +vigilence i można się kręcić na jednym laptopie, myślę czy nie dodać jedno więcej zamiast laptopa
1 Dragonbound --> w tej talli nigdy nie zaboli Ciebie, a i tak grasz stołem więc redukcja ręki tak nie boli ale trzeba uważać żeby przez przypadek nie pomóc komuś
1 Dr. Marisa Fletcher. CDC -->rozwiązuje czasami problem powracających wampirów, jako że nie możesz diableryzować
Wrobz pytał dlaczego nie gram na większej ilości gehenn, jest kilka powodów --> jak zapchasz nimi stół to nawet po crossie przyjdą i tak nikt nie lubi imbuedów (z polityką na cross nie robisz nic) a po drugie bardzo spowalniają grę (czasowo) trzeba przypominać ludziom, potem cofają akcję itp.
rozważałem: 1x Anthelios (ale masz za dużo masterów i brak parthenona sprawia że dużo razy by inni bardziej skorzystali, 1x Nightmares upon Nightmares (na khazary i Nephandusy), Scourge of the Enochians ułatwi ale z weenie i tak jest spoko
Power (13 cards)
3 Rejuvenate
3 Discern
5 Vigilance --> multi tasking
2 Champion --> na power bleed albo neutral guardy albo inne action decki
Conviction (17 cards)
ten set up pasuje pierwszą konwikcją zawsze powinna być: React with Conviction (nawet jak CI się wydaję że nikt nic nie ma do przejmowania) + staram się nie discardować konwikcji, jeśli zagrasz ją z ręki w untapie przemielisz więcej kart, a discard można zostawić na duble w powerach i masterach
5 React with Conviction
6 Second Sight
6 Strike with Conviction
Generalnie gra się przyjemnie, często ludzie nie mają doświadczenia z tym deckiem i nie wiedzą czego się spodziewać, multi zastosowanie konwikcji sprawia że bardzo łatwo przestawić się z defensywy na ofensywę i w drugą stronę przez co talia jest bardzo elastyczna i szybko potrafi reagować na zmiany sił na stole. Bleedowanie za 9 na turę a potem 4 bloki, to nie problem. W momencie gdy siedzi się koło bloku nie spieszysz się z rozstawianiem, często można rozbudować się na angel of berlin, przeczekać trudne czasy a jak po prawej i lewej block czekam na smilling jacka. Dużą zaletą jak i wadą jest to że Imbued to nie wampir i sporo kart nie działa, ceną jest brak opcji palenia rzeczy np. smilling jack, anarch revolt itp. Talia potrzebuje sporo ogrania i nawyków, część mechaniki jest dla nich unikatowa przez co łatwiej o czymś zapomnieć i pominąć (np. konwikcje) trzeba bardzo pilnować porządku na stole inaczej samemu łatwo się pogubić co wydłuża strasznie czas robienie swojej tury.
Najgorszy matchup:
Goratrix -- pentex i nic więcej do zaoferowania
Animalism block (raven spy, kotki, sense of the savage way)
Nie ma łatwo z:
mid cap cel/gun
weenie potence (zależy jakie ma wejścia w combat)
auto-win
Khazary
war-ghoul
Jak ktoś ma jakieś pytania to śmiało pisać