Polskie Forum VTES

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Vessel  (Przeczytany 907 razy)

Slanesz

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 98
    • Zobacz profil
Vessel
« dnia: Sierpień 15, 2018, 11:21:30 am »

Jakiś czas temu w naszym środowisku pojawił się zwyczaj, zagrywania Vessela na nieobudzone wampiry (na tej samej podstawie, co master dyscipline). Sama nie potrafię odnaleźć nic na ten temat, a nie daje mi to spokoju, tymbardziej, że nie widziałam takiego zagrania na żadnym turnieju, więc moje pytanie brzmi- czy coś stoi na przeszkodzie, żeby zagrać Vessela na wampira w uncontrolled region?

Karolina.
Zapisane

Spotlight

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 424
  • Księciunio ze wschodu
    • Zobacz profil
Odp: Vessel
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 15, 2018, 12:18:22 pm »

No. Text must say "uncontrolled vampire" to affect uncontrolled vampires
(e.g. Brainwash). Since the discipline cards do not specify uncontrolled
vampires are targets, uncontrolled vampires cannot be targets.

Similarly, Giant's Blood cannot be used to fill an uncontrolled vampire
to capacity.

"Controlled" is always the default when dealing with "minion" references

Pytanie dotyczyło master discipline. Z tym że tak samo ma się to do vessela.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Zapisane
Today is a good day to die...

Manit0u

  • Global Moderator
  • *
  • Online Online
  • Wiadomości: 1425
    • Zobacz profil
Odp: Vessel
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 15, 2018, 12:53:50 pm »

Spot ma rację. Nie można zagrywać Vessel (ani dyscyplin) na nieobudzone wampiry. Ogólnie nie można na nie zagrywać nic co specyficznie nie mówi o takiej sytuacji (jak wspomniany Brainwash).
Zapisane
Time is precious. Waste it wisely.

Slanesz

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 98
    • Zobacz profil
Odp: Vessel
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 15, 2018, 06:57:51 pm »

Tak też myślałam. Dziękuję, Panowie.
Zapisane

lukaszho

  • Global Moderator
  • *
  • Online Online
  • Wiadomości: 339
    • Zobacz profil
Odp: Vessel
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 16, 2018, 01:22:21 pm »

Różnica pojawiła sie poprzez tekst Blood dolla vs Vessel.

Na karcie Blood doll jest dodane „put this card on a Vampire you control”. Przy Vesselu nie ma dopisku „you control”. Celowo czy błąd autorów?
Zapisane

Ice_S5

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 224
    • Zobacz profil
Odp: Vessel
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 16, 2018, 01:41:42 pm »

Może spróbuj to rozstrzygnąć w kontekście całości tekstu na jednej i drugiej karcie.
Zapisane

lukaszho

  • Global Moderator
  • *
  • Online Online
  • Wiadomości: 339
    • Zobacz profil
Odp: Vessel
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 16, 2018, 02:33:14 pm »

Różnica jest w pierwszy zdaniu, wiec ciezko to dalej rozpatrywać. Można przyjąć analogie, jak do masterek, o której wspomniał Spot, ale dalej nie rozumiem celowości dodania słowa „control”
Zapisane

tohuwabohu

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 404
    • Zobacz profil
Odp: Vessel
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 16, 2018, 06:07:21 pm »

Akurat W Blood Doll chodzi o to, że możesz podłożyć tylko pod swojego wampa, a Vessela również pod wampa innego gracza.
Zapisane
"gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo"