Polecam wpis na vtesone (dawniej Extrala) o archetypach decków, z przykładami -
https://vtesone.wordpress.com/decks/deck-archetypes/Sam blog też jest niczego sobie, chociaż dawno nie było nowych wpisów.
Na demo dla nowych proponuję złożyć po sztuce z głównych archetypów - bleed, combat, polityka, wall, ew. toolbox. To pozwoli ci w łatwy sposób wytłumaczyć podstawowe koncepcje gry w jednej demo rozgrywce (np. stealth - intercept, jak działają głosy, jak przebiega walka itp).
Dodatkowo wydrukuj sobie takie coś -
http://www.vekn.net/images/stories/downloads/vtes-new-player-guide-a3-rev-2-english.pdfTo bardzo dobra ściągawka dla nowych, dajesz każdemu po sztuce, ułatwi sprawę (nawet jako playmata, to jest A3, warto się bujnąć do drukarni i wydrukować sobie parę sztuk). No i od razu proponuję wprowadzać na siłę zasadę RTFC (read the *cenzura*ing card
), nowi mają tendencję do pytania o wszystko zamiast przeczytać i kombinować samemu.
Z tego co masz polecałbym ściankę na tzimisce, euro brujah (lub jakiś combat na nich), bleed na malkach i toolbox / polityka na tremerach.
Jak zamówiłeś dodruki KoT, to będziesz tam miał sporą bazę także np. do Ventrue (dobry klan do nauki).
Z doświadczenia podpowiem, że nie ma sensu robić demówek na więcej niż 4 graczy jednocześnie, przy 5 są za duże przestoje i mogą tracić uwagę (już przy 4 jest z tym problem, zależy jak są zdeterminowani). Jak chcecie dobrze kogoś nauczyć, to najlepiej od razu zacząć od trzyosobowej młócki (gra jest dużo bardziej dynamiczna), a z czasem dołączać kolejne osoby i uczyć ich o takich tematach jak np. balans na stole. Pamiętaj też, że większość nowych graczy główne doświadczenia z karciankami ma z systemami duelowymi, więc wyplenienie myślenia tylko o swoim preyu (albo co gorsza - predatorze) zajmie trochę czasu, warto zwracać na to uwagę na starcie.