Wywalili story team leadera, dali kogoś innego w jego miejsce i opóźnili release do przyszłego roku. Mi to osobiście wygląda jakby gościu zbyt dużo rzeczy może dokładał na koniec development cycle albo miał problemy z komunikowaniem rzeczy (typ ma aspergera czy inny tam syndrom antysocjalny i historię bycia story team leadem w projektach, które nie doszły do skutku).
Ogólnie wiele nie wiadomo. Nie było jakoś dużo informacji na ten temat, jedynie wywalenie Mitsody i delay do przyszłego roku. Moim zdaniem pogłoski o kompletnym upadku projektu są przedwczesne. Paradox to nie jest jakiś nowy wydawca na rynku a z tego co pokazywali w tech demo itp. to coś tam w tej grze nawet było i działało (combat był słaby ale to chyba tyle z problemów co ludzie zauważyli). Jak dla mnie najprawdopodobniej zbyt dużo ugryźli na start jeżeli chodzi o historię i side-questy i się nie wyrabiali na zakrętach więc zmienili team leada na doświadczonego gościa, który powinien im to pospinać w logiczną całość obcinkując nadmierne rzeczy (które można potem dodać jako DLC czy ekspansję) i pomóc trochę to zestreamlinować. Ale to tylko moja opinia na podstawie skąpych informacji jakie widziałem.
Tak czy siak, pomimo tego że mam pre-order to się już nauczyłem, że w dzisiejszych czasach grę się instaluje mniej więcej miesiąc po release, żeby zdążyli połatać najbardziej rażące błędy i problemy. Przyszło nam niestety żyć w czasach gdzie wydaje się niekompletne gry a potem się je naprawia. Zresztą, pierwsza część gry to był dramat dopóki ludzie nie zaczęli sami tego patchować (i unofficial patche wychodzą nowe do tej pory). Mi tam delay nie przeszkadza, ja mam i tak zbyt dużo gier, w które chciałbym zagrać a zbyt mało czasu więc jak potrzeba im więcej na dokończenie to niech nawet jeszcze pół roku czy rok przedłużają, mi to ryba.
Edit: W międzyczasie odkryłem taką śmieszną gierkę jak Vampire: The Masquerade - Coteries of New York. Takie Bloodlines w formie wizualnej noweli, całkiem spoko - bardzo ładne arty i ciekawa historia.
Edit2: Pełne info odnośnie zmian personalnych przy B2:
Hi everyone,
Paradox Interactive and Hardsuit Labs have some important updates to share today. We recently shared that we were making some organizational changes to the Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 team, as promised, we will now give an update on what that means.
Lead Narrative Designer Brian Mitsoda and Creative Director Ka’ai Cluney are no longer part of the team at Hardsuit Labs. This was a joint decision made by the leadership of Hardsuit Labs and Paradox Interactive.
We appreciate, and value, the contributions of Brian and Ka’ai, which were instrumental in establishing the game's storyline and dark tone and have helped to ensure that we are making a true successor to the iconic Bloodlines. We wish them both the best in their future endeavors.
With that, we are excited to announce that Alexandre Mandryka has come aboard as Creative Consultant, filling the Creative Director role for Bloodlines 2, and will help us in the final stages of development. Alexandre is committed to following the vision that is in place, and successfully bringing Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 to the fans.
Alexandre has been in the industry for more than 20 years and has worked on iconic franchises such as Assassin’s Creed, Warhammer 40,000, Far Cry, and more. With a long history of shipping excellent franchises, we are excited with what Alexandre brings to the game and the World of Darkness.
These changes to the team are focused on one thing: to bring you the best possible Vampire: The Masquerade game. We will share further updates as they occur.
We thank you all for understanding.