Polskie Forum VTES

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Nephandusy  (Przeczytany 2168 razy)

klocek

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1150
    • Zobacz profil
Odp: Nephandusy
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 18, 2019, 08:24:30 am »

@Klocek - po banie Antheliosa twój pool gain spada, bo nie możesz już co ture cofać Liqui. Mój punkt wyjścia po banie Antheliosa to plus 3 Ashury i obcięcie paru kart żeby zwiększyć gęstość pool gainu.

Jest w tym trochę racji, ale nie sądzisz, że 12 Ashurów na np 75 kart to trochę za dużo? Ja ich zawsze używałem nie jako pool gaina (do tego były raczej likwidacje), a jako możliwości wyjęcia z discarda tego, co jest mi akurat potrzebne. Nie upieram się oczywiście, potestuje sobie sam również opcję z 12 i zobaczę :)
Zapisane

Manit0u

  • Global Moderator
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1425
    • Zobacz profil
Odp: Nephandusy
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 18, 2019, 10:03:56 am »

Całkowicie się z Tobą zgadzam. Wrzuciłbym 1-2 koktajle, tylko jako straszak przeciwko sciankom, ponticulusom itp.

Ścianki z regóły zabijają nephy w 1 rundzie więc koktajle im nie przeszkadzają tak bardzo. Koktajl to właściwie tech na ponticulusa i tye coopera, małe szanse, że na to trafisz a przy dużej ilości minionów na stole 1 blok aż tak nie boli.
Zapisane
Time is precious. Waste it wisely.

Kuba

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 931
    • Zobacz profil
Odp: Nephandusy
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 18, 2019, 10:04:26 am »

No wlasnie sie zastanawiam - 12 ashurów, 7 liq, 5 partenonow = 24 karty, zeby w zasadzie osiagnac tylko stały poolgain na poziomie średnio 2-3 na ture. To juz lepiej pare hunting groundów roznych klanów i blood dolle, moim zdaniem, i wtedy zmiescimy sie w ok 12 kartach przy podobnych korzysciach.
Zapisane

Pudel

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2419
  • Retired pro
    • Zobacz profil
Odp: Nephandusy
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 18, 2019, 10:21:57 am »

Hunting Ground plus Blood Doll to netto 1 poola po 3 turach. Likwidacja daje poola od razu. Różnica jest gigantyczna. Poza tym HG różnych klanów to abstrakcja bo w tym decku w zasadzie nie wystawiasz wampirów. W influence wstawiasz nephy z Antonia. Zagraj sobie z HG i się przekonasz, ze są kiepskie. :)
Zapisane
Cytat: zasłyszane
oczywiście nie ma nic złego w graniu dla przyjemności, sam zagrałem dwie takie gry w 2007

Sprzedaję single - wyślij swój want przez PM/maila/fb.
Selling VTES singles - pm/mail/fb me your wantlist. Paypal accepted.

Pudel

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2419
  • Retired pro
    • Zobacz profil
Odp: Nephandusy
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 18, 2019, 10:24:07 am »

@Klocek - po banie Antheliosa twój pool gain spada, bo nie możesz już co ture cofać Liqui. Mój punkt wyjścia po banie Antheliosa to plus 3 Ashury i obcięcie paru kart żeby zwiększyć gęstość pool gainu.

Jest w tym trochę racji, ale nie sądzisz, że 12 Ashurów na np 75 kart to trochę za dużo? Ja ich zawsze używałem nie jako pool gaina (do tego były raczej likwidacje), a jako możliwości wyjęcia z discarda tego, co jest mi akurat potrzebne. Nie upieram się oczywiście, potestuje sobie sam również opcję z 12 i zobaczę :)

Zaryzykuje tezę, ze to za mało. :p Ja bym spróbował decku np. z10-12 likwidacji i 18-21 Ashutow.
Zapisane
Cytat: zasłyszane
oczywiście nie ma nic złego w graniu dla przyjemności, sam zagrałem dwie takie gry w 2007

Sprzedaję single - wyślij swój want przez PM/maila/fb.
Selling VTES singles - pm/mail/fb me your wantlist. Paypal accepted.

lukaszho

  • Global Moderator
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 339
    • Zobacz profil
Odp: Nephandusy
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 18, 2019, 10:25:21 am »

Całkowicie się z Tobą zgadzam. Wrzuciłbym 1-2 koktajle, tylko jako straszak przeciwko sciankom, ponticulusom itp.

Ścianki z regóły zabijają nephy w 1 rundzie więc koktajle im nie przeszkadzają tak bardzo. Koktajl to właściwie tech na ponticulusa i tye coopera, małe szanse, że na to trafisz a przy dużej ilości minionów na stole 1 blok aż tak nie boli.

Jakie ścianki zabijają ich w 1 rundzie? Celerity i Tremerzy. Na pozostałe spokojnie są straszakiem. Poza tym nawet w wymienionych ściankach są małe wampy, które zadają obrażenia bez additionali lub kradzież 1 życia. Nie upieram się, że jest to mus, ale jednak ciekawa opcja, która nie wpływa znacząco na siłę decku, a daje ciekawe rozwiązania.


12 ashurów - zaleta jest taka, że prawie zawsze uda Ci się prześcignąć przeciwnika w wystawianiu ashurów :P Wada, że bez parthenonu strasznie zaleje Ci rękę. Na pewno opcje 9/12 są do testowania.

Dajcie znać, jak Wam wyszły testy. W Szczecinie też trochę sobie nimi pogram i dam znać ;)
Zapisane

lukaszho

  • Global Moderator
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 339
    • Zobacz profil
Odp: Nephandusy
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 18, 2019, 10:26:22 am »

@Klocek - po banie Antheliosa twój pool gain spada, bo nie możesz już co ture cofać Liqui. Mój punkt wyjścia po banie Antheliosa to plus 3 Ashury i obcięcie paru kart żeby zwiększyć gęstość pool gainu.

Jest w tym trochę racji, ale nie sądzisz, że 12 Ashurów na np 75 kart to trochę za dużo? Ja ich zawsze używałem nie jako pool gaina (do tego były raczej likwidacje), a jako możliwości wyjęcia z discarda tego, co jest mi akurat potrzebne. Nie upieram się oczywiście, potestuje sobie sam również opcję z 12 i zobaczę :)


21 ashurów tylko w BlackJack archetype 3x fazy master z Cybele lub Naną  :D

Zaryzykuje tezę, ze to za mało. :p Ja bym spróbował decku np. z10-12 likwidacji i 18-21 Ashutow.
Zapisane

Pudel

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2419
  • Retired pro
    • Zobacz profil
Odp: Nephandusy
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 18, 2019, 10:29:34 am »

No i wygadał. :D Ja mam wizje Antonio plus Aksinya, ale ciiii bo to tajny tech. ;)
Zapisane
Cytat: zasłyszane
oczywiście nie ma nic złego w graniu dla przyjemności, sam zagrałem dwie takie gry w 2007

Sprzedaję single - wyślij swój want przez PM/maila/fb.
Selling VTES singles - pm/mail/fb me your wantlist. Paypal accepted.

Kuba

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 931
    • Zobacz profil
Odp: Nephandusy
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 18, 2019, 10:32:01 am »

Hunting Ground plus Blood Doll to netto 1 poola po 3 turach. Likwidacja daje poola od razu. Różnica jest gigantyczna. Poza tym HG różnych klanów to abstrakcja bo w tym decku w zasadzie nie wystawiasz wampirów. W influence wstawiasz nephy z Antonia. Zagraj sobie z HG i się przekonasz, ze są kiepskie. :)

To ja bym chyba juz brał 5xToy i 6xHoungan na elegancki poolgain 2/rundę, niz 24+ kart w ashurach, partenonach i likwidacjach:)
Zapisane

Nowy

  • Administrator
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1596
  • С.Т.А.Л.К.Е.Р.
    • Zobacz profil
Odp: Nephandusy
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 18, 2019, 12:56:42 pm »

Całkowicie się z Tobą zgadzam. Wrzuciłbym 1-2 koktajle, tylko jako straszak przeciwko sciankom, ponticulusom itp.

Ścianki z regóły zabijają nephy w 1 rundzie więc koktajle im nie przeszkadzają tak bardzo. Koktajl to właściwie tech na ponticulusa i tye coopera, małe szanse, że na to trafisz a przy dużej ilości minionów na stole 1 blok aż tak nie boli.

Jakie ścianki zabijają ich w 1 rundzie? Celerity i Tremerzy. Na pozostałe spokojnie są straszakiem. Poza tym nawet w wymienionych ściankach są małe wampy, które zadają obrażenia bez additionali lub kradzież 1 życia. Nie upieram się, że jest to mus, ale jednak ciekawa opcja, która nie wpływa znacząco na siłę decku, a daje ciekawe rozwiązania.


Na przykład moje ścianki, choć dawno nie składałem żadnej.:D Może usiądę i rozpiszę Malki Mark V. Poza tym moje wróżki dobrze sobie radzą z Nephandusami w walce a nawet przed nią. :wink:
Zapisane
"Prościej wyliczyć PIT niż trafić na Twój tok myślenia".

Manit0u

  • Global Moderator
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1425
    • Zobacz profil
Odp: Nephandusy
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 18, 2019, 02:36:43 pm »

Całkowicie się z Tobą zgadzam. Wrzuciłbym 1-2 koktajle, tylko jako straszak przeciwko sciankom, ponticulusom itp.

Ścianki z regóły zabijają nephy w 1 rundzie więc koktajle im nie przeszkadzają tak bardzo. Koktajl to właściwie tech na ponticulusa i tye coopera, małe szanse, że na to trafisz a przy dużej ilości minionów na stole 1 blok aż tak nie boli.

Jakie ścianki zabijają ich w 1 rundzie? Celerity i Tremerzy. Na pozostałe spokojnie są straszakiem. Poza tym nawet w wymienionych ściankach są małe wampy, które zadają obrażenia bez additionali lub kradzież 1 życia. Nie upieram się, że jest to mus, ale jednak ciekawa opcja, która nie wpływa znacząco na siłę decku, a daje ciekawe rozwiązania.

Ścianki, którymi musisz się przejmować :) Animalizm, taumaturgia, guny, decki mniej ściankowe albo obronne mają fortkę, combat endsy albo wbudowane zabijanie/ignorowanie nephandusów (jak nowe Lasombra, krypta ze startera właściwie leje na nephy ciepłym moczem). W tym momencie wkładasz 1-2 karty koktajli, które raz na 1000 gier utrafią Ci dużego typa, który akurat nie miał CE/preventa na ręku (ale to samo byś pewnie osiągnął po prostu grając trapa). Może to zadziałać też na jakiegoś malucha w ściance, ale ten maluch w torporze pewnie nie zrobi ściance większej różnicy.

Owszem, jest to dodatkowa opcja, ale nadal chcesz grać talią na 70-75 kart więc każda "techowa" opcja zjada Ci cenne miejsce na karty, które musisz mieć.
Zapisane
Time is precious. Waste it wisely.

lukaszho

  • Global Moderator
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 339
    • Zobacz profil
Odp: Nephandusy
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 18, 2019, 05:36:59 pm »

Argument idzie w dwie strony: na co trap skoro ktoś ma fortka, animalism itd. Trap tyle samo zdziała... zatem skoro na 1000 gier koktajl bardziej mi się przyda niż trap zatem jest większy sens trzymania dwóch sztuk od trapa, który na ten 1000 raz nic nie zrobi. Poza tym jak sam napisałeś, ktoś musi mieć na ręku additionale, combat endsy itd. Argument, który już wymieniłem ponticulusy. Dodatkowo rego motus czy inne preventki non aggravated. Spalenie tupdoga (przy dobrych wiatrach) tez jest warte.

Reasumując, trap spoko, ale nie uważam, ze wzięcie 2 sztuk koktajli będzie czymś złym wręcz przeciwnie daje Ci pewne rozwiązania :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2019, 05:28:42 am wysłana przez lukaszho »
Zapisane

Manit0u

  • Global Moderator
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1425
    • Zobacz profil
Odp: Nephandusy
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 19, 2019, 11:07:01 pm »

Zły przykład podałeś, bo akurat przeciwko fortce (czy innym preventom) trap jest praktycznie zawsze lepszy od koktajlu :)

W wypadku CE itp. nie ma to większego znaczenia. Trap jest ogólnie lepszą kartą dla nephandusów w 90% przypadków więc lepiej mieć więcej sztuk tego co właściwie zawsze się przyda niż karty, którą być może zagrasz (zwróć uwagę, że w wypadku koktajlu tracisz 1 rundę walki całkiem, bo jako strike to zakładasz).

Nie zrozum mnie źle. Sam jestem też fanem koktajlu, ale niestety pomimo fajnego wyglądania na papierze jest to po prostu gorsza karta do tego decka, więc kończy na tapecie. Dużo jest fajnych kart, które chciałem mieć w deckach, ale rzeczywistość i efektywność w końcu niestety weryfikowały moje marzenia :(
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2019, 11:10:25 pm wysłana przez Manit0u »
Zapisane
Time is precious. Waste it wisely.

lukaszho

  • Global Moderator
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 339
    • Zobacz profil
Odp: Nephandusy
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 20, 2019, 07:03:21 am »

Tu nie chodzi, o kto ma rację ManitOu, bo to jest kosmetyczna zmiana 1-2 sztuki idei decku nie zmienią :)

Dla mnie daje to pewne rozwiązania, które nie zakłócają całości schematu decku. Poza tym dwie sprawy:
- raczej wymieniłbym koktajle na target vitalsy
- argument z fortkiem nie jest zły, ponieważ w obecnej mecie większości ludzi Grinder, Harbringers gra się często hidden strenght, gdzie ma się pressa, więc tutaj trap wypada gorzej.

Niemniej jednak dalej podkreślam, że ta zmiana koncepcji decku nie zmieni.
Zapisane

Manit0u

  • Global Moderator
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1425
    • Zobacz profil
Odp: Nephandusy
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 21, 2019, 11:42:51 am »

Hidden strength wiele nie pomaga bo nephandus też ma pressa, w tym momencie byś musiał zrzucać 2 karty preventów żeby się uratować a grinder nie ma aż tak dużo combatu. Tam raczej nephy bolą patyki :P
Zapisane
Time is precious. Waste it wisely.