Polskie Forum VTES

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Sabbat Priest  (Przeczytany 990 razy)

Raven

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • VEKN: 3080036
    • Zobacz profil
Sabbat Priest
« dnia: Październik 04, 2019, 08:37:26 am »

"Requires a Sabbat vampire.Choose a ready Sabbat vampire. Successful referendum means that until the end of the game, any vampire attempting to block the chosen vampire burns 1 blood."

Pytanie:

Czy mogę zagrać parę razy tą kartę na jednego wampira?

Jeśli tak to czy efekty sie wtedy kumulują?
Zapisane

Boogie

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1121
  • I am disco dancer!
    • Zobacz profil
Odp: Sabbat Priest
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 04, 2019, 09:31:53 am »

Na stronie VEKN nie widzę ani erraty ani rulingu, więc zakłądam, że ponieważ na karcie nie ma zakazu to:
a) tak - możesz wybrać tego samego wampira wielokrotnie
b) tak - tyle razy ile zostanie priestem tyle krwi pali wampir próbujący go blokować
Od razu zaznaczam, że krew jest palona z wampira w momencie deklaracji próby bloku i palenie nie jest wymaganiem podjęcia takiej próby - tj. pusty wampir może blokować mimo, że nie może spalić krwi (porównaj wording z Tenebrous Form: "minions without Obtenebration must burn 1 blood to attempt to block").
Zapisane
Zawsze, gdy widzisz smutne dziecko - przytul programiste...

Raven

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • VEKN: 3080036
    • Zobacz profil
Odp: Sabbat Priest
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 04, 2019, 12:41:16 pm »

Ok, a jak mam na jednym wampirze Sabbat priest i tenebrous form to w jakiej kolejności te efekty wchodzą?
Zapisane

Dude

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6127
  • Archbishop of Warsaw
    • Zobacz profil
Odp: Sabbat Priest
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 04, 2019, 12:48:17 pm »

Najpierw Priest, bo Tenebrous możesz zagrać dopiero jak ktoś pokaże intercepta, a Priest zadziała już przy deklaracji bloku.
Zapisane
"It is no measure of health to be adjusted to a profoundly sick society" - Jiddu Krishnamurti

BACK FROM RETIREMENT

Raven

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 39
  • VEKN: 3080036
    • Zobacz profil
Odp: Sabbat Priest
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 04, 2019, 01:09:40 pm »

No a w przypadku gdy tenebrous już jest zagrany i jest to np drugi attempt?
Zapisane

Boogie

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1121
  • I am disco dancer!
    • Zobacz profil
Odp: Sabbat Priest
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 04, 2019, 01:33:25 pm »

Jak dla mnie przy drugiej próbie to najpierw *musisz* spalic z TF a potem, jeżeli atemptujesz (bo już możesz) to palisz z priesta, ale mogę się nie znać ;)
Zapisane
Zawsze, gdy widzisz smutne dziecko - przytul programiste...

Dude

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6127
  • Archbishop of Warsaw
    • Zobacz profil
Odp: Sabbat Priest
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 04, 2019, 01:58:39 pm »

Efekt jest równocześnie (attempt to block) wiec ty wybierasz ktory wchodzi pierwszy
Zapisane
"It is no measure of health to be adjusted to a profoundly sick society" - Jiddu Krishnamurti

BACK FROM RETIREMENT

Cypis

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Odp: Sabbat Priest
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 29, 2020, 09:49:26 pm »

Spalenie "1 blood" wydaje się spełniać wymogi dowolnej ilości Sabbat Priest.....

...z czego (z której zasady ogólnej) wynika
"b) tak - tyle razy ile zostanie priestem tyle krwi pali wampir próbujący go blokować"
?
Zapisane
--
Cypis

izi

  • Global Moderator
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 380
    • Zobacz profil
Odp: Sabbat Priest
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 29, 2020, 10:14:48 pm »

Efekt z każdej osobnej karty wchodzi osobno. Czyli nie jest tak że wampir zostaje sabbat priestem i dostaje trait "sabbat priest" i jeżeli jest "sabbat priest" to blokujący pali krew tylko każda każdy z zagranych sabbat priestów daje jakby dodatkową zdolność "blokujący pali krew". Jak zagrasz 2 to wampir jakby miał 2 dodatkowe linijki tekstu "blokujący pali krew; blokujący pali krew"
Zapisane

Cypis

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Odp: Sabbat Priest
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 29, 2020, 11:35:41 pm »

Dziękuję za odpowiedź, izi.

Twoje rozstrzygniecie jest szczegółowe i bardzo konkretne - ciekaw jestem tylko, z której zasady ogólnej wynika?

Bo jeśli nie ma takiej zasady to "wirtualne" dodanie na karcie " any vampire attempting to block the chosen vampire burns 1 blood." dowolną ilość razy pali tylko 1 krwi -aczkolwiek to wynika z semiotyki, a tutaj być może obowiązuje jakaś ustalona nieformalna zasada VTES.... ?
Zapisane
--
Cypis

izi

  • Global Moderator
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 380
    • Zobacz profil
Odp: Sabbat Priest
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 29, 2020, 11:54:06 pm »

Wynika to z tekstu karty, oraz interpretacji analogicznych. W razie wątpliwości, można to pytanie ująć na forum VEKN w dziale zasady i powołać się na moją interpretację z pytaniem czy jest właściwa. Ostateczną decyzje w sprawie zasad podejmuje VEKN Rules Director: Vincent Ripoll 
Zapisane