Taka sytuacja do rozważenia

Gracz rzucił Immortal Grapple na POT, potem pressował i nastąpiła druga runda combatu. Przed zasięgami chciał rzucić Torn Signpost po raz pierwszy w tym combacie.
Zasady ogólne mówią, że "przed zasięgami" dzieje się w Determine Range step, zanim acting player zdecyduje, czy zagra pierwszą kartę manewrów.
Powiedzcie mi, czy dobrze myślę, że jeśli Torn jest zagrywany w Determine Range stepie (wg zasad ogólnych na samym jego początku), a ten step jest skippowany z działania Immortal Grappla, to nie można go zagrać?
Inna sytuacja: jeśli acting player w combacie na początku Determine Range stepu wysetuje zasięg kartą i efekt zagranej karty mówi, że Determine Range step is skipped, to czy blocking player nie dostaje okazji do zagrania kart przed zasięgami?
Torn Signpost
Only usable before range is determined.
pot: This vampire gets a strength of 2 this combat.
POT: This vampire gets a strength of 3 this combat.
Immortal Grapple
Grapple. Only usable at close range before strikes are chosen. A vampire can play only one Immortal Grapple each round.
pot: Strikes that are not hand strikes cannot be used this round (by either combatant).
POT: As above, with 1 optional press. If another round of combat occurs, that round is at close range (skip the determine range step for that round).
Zasady ogólne:
http://www.vekn.net/rulebook6.4.2. Determine Range[...]
Note: Effects that are played "before range is determined" must be played before the acting minion decides whether or not to play a maneuver
at the start of this phase.