Polskie Forum VTES

VTES CCG => Zasady => Wątek zaczęty przez: Drune w Sierpień 08, 2019, 05:48:19 pm

Tytuł: New combat
Wiadomość wysłana przez: Drune w Sierpień 08, 2019, 05:48:19 pm
Mam pytanie odnośnie poniższej sytuacji.

1. Wampir A został zablokowany przez wampira B
2. Wampir A rzuca Majesty i kończy combat
3. Wampir B rzuca Psyche i zaczyna nową rundę combatu

Czy wampir A może ponownie rzucić Majesty żeby przerwać nową rundę combatu czy musi użyć do tego innej karty? (jak się tu ma zapis o nieużywaniu więcej niż raz danej karty podczas akcji)


Tytuł: Odp: New combat
Wiadomość wysłana przez: Dude w Sierpień 08, 2019, 07:16:27 pm
Wampir A może ponownie zagrać Majesty w opisanym scenariuszu.

A ma się to tak, że karty combatu to nie jest to samo co karty akcji (możesz to potraktować jako "gra w grze"). Innymi słowy, dopóki na karcie combatu nie jest napisane jakiekolwiek ograniczenie (np. Immortal Grapple - "only one can be played each round of combat"), lub nie wynika ono z zasad (np. jedna karta typu "additional strike" na rundę) to możesz grać.

Pomijając, że walka po Psyche jest de facto "drugim" combatem.
Tytuł: Odp: New combat
Wiadomość wysłana przez: Drune w Sierpień 08, 2019, 08:11:27 pm
To jeszcze spytam o karty modyfikacji na przykładzie bleeda.

Jeśli po udanym bleedzie rzucę np. Bonding, który ma zapis limited to czy mogę użyć kolejnych kart, które podniosą wartość bleeda np. Revelation of Desire (też ma zapis limited). Rozumiem, że limited odnosi się do tego, że tej karty nie można użyć więcej niż 1 raz w tej akcji.

Tytuł: Odp: New combat
Wiadomość wysłana przez: Dude w Sierpień 08, 2019, 08:44:13 pm
Nie możesz (1 limited na akcję).
Limited to nowy keyword - kiedyś było "you cannot play any card that further increases the bleed for this action" (zmienili na keyword żeby było mniej tekstu na karcie).
Tytuł: Odp: New combat
Wiadomość wysłana przez: Andre w Sierpień 08, 2019, 11:14:12 pm
To ja dołączę do pytania, aby nie tworzyć nowego tematu niepotrzebnie. Skoro na karty combatowe nie ma limitu, to można używać ich ile chcę w danej walce?

Przykład:

Gracz A używa Pursuit aby odejść na long range
Gracz B używa Flash aby powrócić na close range.

Czy gracz A ponownie może użyć karty pursuit, aby odejść na daleki zasięg?
Tytuł: Odp: New combat
Wiadomość wysłana przez: Dude w Sierpień 08, 2019, 11:32:43 pm
Może.

Nie możesz natomiast kasować własnych manewrów (np. zagrać pursuit na daleki a potem drugi na bliski, żeby się przewinąć z kart - to tak jakbyś zaczął kombinować w tą stronę :) ).
Tytuł: Odp: New combat
Wiadomość wysłana przez: Manit0u w Sierpień 09, 2019, 01:43:43 pm
Nie możesz (1 limited na akcję).
Limited to nowy keyword - kiedyś było "you cannot play any card that further increases the bleed for this action" (zmienili na keyword żeby było mniej tekstu na karcie).

Możesz za to nadal zagrywać bonusy do bleeda, które nie są limited jak Dis Pater, Club Illusion itp. (przed albo po limited)
Limited karty możesz też zagrywać po Empowering the Puppet King (nie pamiętam czy są jeszcze jakieś tego typu karty bez limitu). (tylko przed limited)
Tytuł: Odp: New combat
Wiadomość wysłana przez: ZaraZ w Sierpień 13, 2019, 10:44:23 am
Jeszcze Command the Beast i Leverage do tej listy bym dorzucił.
Dis Pater i Club Illusion omijają limited, bo nie są zagrywane, a wchodzą ze stołu, nie mieszajmy pojęć :)