Polskie Forum VTES

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wątki - Manit0u

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Gry komputerowe / Swansong
« dnia: Marzec 05, 2021, 07:10:40 am »
Vampire: The Masquerade - Swansong jakoś niebawem chyba ma się ukazać.

https://www.youtube.com/watch?v=dPuiwEyIkao

Nie mam pojęcia co prawda jak to będzie ostatecznie wyglądać. Gra ma polegać na prowadzeniu śledztwa po jakiejś masakrze z tego co się domyślam. Może być ciekawe.

2
Decki / Primal Wall
« dnia: Październik 25, 2020, 04:17:43 pm »
Postanowiłem odgrzebać jeden z pierwszych deczków jakimi grałem jak zaczynałem jakieś 10 lat temu, nieco odświeżyć i odrobinę usprawnić wzbogacony o niemal dekadę doświadczenia.

Chwilowo wygląda toto tak:

Crypt (12 cards; Capacity min=5 max=7 avg=6.333333)
==================
2x Horrock                       6 vic ANI PRO              Gangrel:3
2x Janey Pickman                 6 for ANI PRO              Gangrel antitribu:4
2x Beckett                       7 cel ANI FOR PRO          Gangrel:3
2x Celeste Lamontagne            5 for ANI PRO              Gangrel antitribu:4
2x Danielle Diron                7 chi for ANI PRO          Gangrel:3
2x Doyle Fincher                 7 aus for obf ANI PRO      Gangrel antitribu:4

Library: 90 cards

Master (17 cards)
==================
1x Ennoia's Theater
1x Pentex(TM) Subversion
1x Powerbase: Montreal
1x Rack, The
1x Backways
2x Smiling Jack, The Anarch
4x Vessel
2x Wash
1x Wider View
1x Channel 10
1x Direct Intervention
1x Ecoterrorists

Action (10 cards)
==================
1x Aranthebes, The Immortal
2x Marked Territory
1x Army of Rats
2x Shadow of the Beast
2x Tier of Souls
2x Abbot

Action Modifier (2 cards)
==================
2x Earth Control

Action Modifier/Combat (2 cards)
==================
2x Rapid Change

Combat (30 cards)
==================
4x Flesh of Marble
4x Form of Mist
6x Pack Alpha
4x Claws of the Dead
12x Earth Meld

Ally (2 cards)
==================
2x Underbridge Stray

Retainer (8 cards)
==================
2x Homunculus
6x Raven Spy

Equipment (3 cards)
==================
1x Heart of Nizchetus
1x Ivory Bow
1x Kevlar Vest

Reaction (16 cards)
==================
4x Forced Awakening
2x Guard Dogs
4x On the Qui Vive
4x Cats' Guidance
2x Delaying Tactics


https://amaranth.vtes.co.nz/#deck/4ef885a0-13a9-413d-91bc-63863a567ac1

Gra się bardzo przyjemnie, potencjał jest ale deck nadal ma pewne problemy - oust jest dosyć powolny i deck wymaga odrobiny setupu, jak się wysetupuje to jest genialny w kontrolowaniu preya/predatora ale niestety nie bardzo może coś zrobić po crossie. Ogólnie polecam bo jest fajnie. Psy można zamienić na satyry np. co jest bardzo dobrą opcją ale niestety mi wcięło tych kilka co miałem i dopóki nie odzyskam to jadę na piesełach (które też są fajne). Rozważałem jeszcze dodanie tutaj nowych zabawek w stylu Gift of Proteus i Rewilding co by mogło pomóc w mieleniu ręki i ouście.

3
Decki / Captivating March of the Brujah
« dnia: Październik 16, 2020, 12:27:34 pm »
Takie coś mi ostatnio chodzi po głowie. Testuję obecnie z różnymi ilościami kart ale póki co deczek śmiga fajnie. Przewijanie ręki bardzo zacne, zagrożenie duże (jak to polityka na multi-act) i przy dobrych wiatrach to wyciąga nawet 6 stealtha bez dyscyplin do stealtha więc może być spora zaskoczka :P

Obrony brakuje temu deckowi więc jakieś s&b na plecach to ciężka sprawa (ale to jest ciężka sprawa dla wielu decków, poza tym nie można mieć wszystkiego). Jeżeli macie jakieś sugestie co by tutaj jeszcze potweakować to chętnie obadam.

Crypt (12 cards; Capacity min=9 max=10 avg=9.25)
==================
3x Hektor                        9 for CEL POT PRE QUI      Brujah antitribu:4
3x Armin Brenner                 10 ani obf CEL FOR POT PRE  Brujah antitribu:4
3x Dark Selina                   9 dom for CEL POT PRE      Brujah antitribu:5
3x Dmitra Ilyanova               9 obf CEL FOR POT PRE      Brujah:5

Library: 90 cards

Master (20 cards)
==================
2x Fortitude
1x Monastery of Shadows
1x Pentex(TM) Subversion
4x Villein
1x Wider View
6x Zillah's Valley
1x Coven, The
1x Creepshow Casino
1x Direct Intervention
2x Dreams of the Sphinx

Action (7 cards)
==================
4x Entrancement
1x Aranthebes, The Immortal
1x Under Siege
1x Abbot

Action Modifier (27 cards)
==================
6x Forced March
4x Freak Drive
4x Iron Glare
1x Kiss of Ra, The
1x Approximation of Loyalty
4x Perfect Paragon
6x Voter Captivation
1x Daring the Dawn

Action Modifier/Combat (8 cards)
==================
2x Force of Personality
6x Resist Earth's Grasp

Action Modifier/Reaction (1 cards)
==================
1x Scalpel Tongue

Political Action (15 cards)
==================
1x Anarchist Uprising
1x Ancient Influence
1x Ancilla Empowerment
8x Kine Resources Contested
1x Neonate Breach
1x Political Stranglehold
2x Banishment

Combat (10 cards)
==================
6x Majesty
2x Skin of Steel
2x Superior Mettle

Ally (1 cards)
==================
1x Mylan Horseed

Event (1 cards)
==================
1x Fourth Cycle, The


https://amaranth.vtes.co.nz/#deck/7f2dc142-dbf1-4936-91ea-b7b4473bb527

4
Ogólne / Discord VTES Polska
« dnia: Sierpień 30, 2020, 12:22:23 pm »
Ponieważ nie wszyscy posiadają FB, sporo ludzi nie chce zakładać konta na forum itp. postanowiliśmy ze znajomym założyć kanał VTES na discordzie gdzie łatwiej będzie się ludziom organizować.

Wrzucam tutaj zaproszenie, dołączajcie śmiało. Da się tam princom moderatorów, utworzy kanały dla konkretnych miast itp.

Ogólnie szybszy i wygodniejszy kanał komunikacji niż grupy na FB czy fora.

https://discord.gg/vYU873v

5
Gry komputerowe / VTES w wersji WarCraft 3
« dnia: Maj 13, 2020, 04:27:22 am »
https://www.youtube.com/watch?v=lcvVr2k5-Rs

Gra turniejowa FFA w WC3. Jeżeli idzie o taktykę, dealowanie itp. jest to bardzo podobne do VTESa :P

6
Teksty/Artykuły/Poradniki / [Newbie Corner] First Blood: Nosferatu
« dnia: Luty 10, 2020, 12:27:57 pm »
Nosferatu z edycji First Blood. Jak to składać? Jak tym grać?

Karty w secie

Crypt: (6 cards)
1 Beetleman
1 Benjamin Rose
1 Gustaphe Brunnelle
1 Harold Tanner
1 Jeremy ‘Wix’ Wyzchovsky
1 Petra

Library: (49 cards)
1 Animalism
3 Blood Doll
1 Fame
1 Labyrinth, The
1 Powerbase: Montreal
1 Slum Hunting Ground

3 Ambush
1 Army of Rats
3 Computer Hacking
1 J. S. Simmons, Esq.
1 Laptop Computer
2 Raven Spy

3 Cloak the Gathering
3 Lost in Crowds

6 Aid from Bats
5 Carrion Crows

3 Cats’ Guidance
3 Forced Awakening
3 Guard Dogs
2 Instinctive Reaction
2 On the Qui Vive

Składamy pierwszy deck

Z 2 sztuk startera możemy złożyć typowy deck na animalizmie. Krypta nie jest najlepsza ale musi nam wystarczyć.

Osobiście proponowałbym coś w ten deseń:

Crypt (12 cards; Capacity min=4 max=8 avg=5.833333)
==================
2x Gustaphe Brunnelle            8 obf ANI DOM POT          Nosferatu:4
2x Harold Tanner                 6 ani dom obf POT          Nosferatu:4
2x Jeremy "Wix" Wyzchovsky       5 ani obf pot              Nosferatu:4
2x Petra                         5 aus ANI OBF              Nosferatu:4
2x Beetleman                     4 obf ANI                  Nosferatu:4
2x Benjamin Rose                 7 ani pot AUS OBF          Nosferatu:5

Library: 70 cards

Master (10 cards)
==================
1x Fame
2x Animalism
1x Labyrinth, The
1x Powerbase: Montreal
1x Slum Hunting Ground
4x Blood Doll

Action (14 cards)
==================
6x Ambush
2x Army of Rats
6x Computer Hacking

Combat (22 cards)
==================
12x Aid from Bats
10x Carrion Crows

Retainer (5 cards)
==================
1x J. S. Simmons, Esq.
4x Raven Spy

Equipment (1 cards)
==================
1x Laptop Computer

Reaction (18 cards)
==================
4x Forced Awakening
4x Guard Dogs
2x Instinctive Reaction
4x On the Qui Vive
4x Cats' Guidance

Jak tym grać?

Najważniejsze w tej talii jest wystawienie przede wszystkim przynajmniej jednego wampira z wyższym ANI. Najlepszym wampirem w krypcie jest Gustaphe Brunelle, który może iść z wizytacją do preya/predatora i w ten sposób przewijać karty combatu. Wyposażamy wampiry w szpiegów i idziemy bleedować lub bić. Swojego poola bronimy dzięki dużej ilości odtapek.

Co dalej?

Powyższa talia jest całkiem niezła, ale nadal brakuje tam paru kluczowych kart. Tutaj postuję wersję, którą można sobie sprawić wyłącznie z kart dostępnych obecnie w druku.

Crypt (12 cards; Capacity min=4 max=8 avg=5.5)
==================
4x Gustaphe Brunnelle            8 obf ANI DOM POT          Nosferatu:4
3x Petra                         5 aus ANI OBF              Nosferatu:4
2x Sahana                        5 pre pro spi ANI          Ahrimane:4
3x Beetleman                     4 obf ANI                  Nosferatu:4

Library: 70 cards

Master (14 cards)
==================
1x Fame
1x Labyrinth, The
1x Pentex(TM) Subversion
1x Powerbase: Montreal
1x Rack, The
2x Vessel
2x Villein
1x Warsaw Station
1x Wider View
1x Channel 10
2x Dreams of the Sphinx

Action (10 cards)
==================
2x Army of Rats
8x Deep Song

Combat (22 cards)
==================
12x Aid from Bats
10x Carrion Crows

Retainer (5 cards)
==================
1x J. S. Simmons, Esq.
4x Raven Spy

Equipment (1 cards)
==================
1x Laptop Computer

Reaction (18 cards)
==================
4x Forced Awakening
4x Guard Dogs
2x Instinctive Reaction
4x On the Qui Vive
4x Cats' Guidance

Wymieniliśmy kryptę na taką, w której wszystkie wampiry mają wyższy animalizm (chociaż Sahana nie jest Nosferatu). Doszły ciekawsze mastery i co najważniejsze wymieniliśmy akcje w styly Ambush i Computer Hacking na Deep Song. Można śmiało do combatu tutaj pododawać takie rzeczy jak Glancing Blow czy Target Vitals też.

Żeby dalej usprawniać talię proponowałbym skontaktować się ze starszymi graczami i zdobyć następujące karty:
Taste of Vitae (żeby móc odzyskiwać krew)
Canine Horde (do niszczenia ekwipunku)
Terror Frenzy (żeby móc walczyć z deckami na gunach lub potencji)
NSA Trio (żeby combat ends aż tak nas nie bolały)

W celu migracji decku na czysty animalizm a nie talię Nosferatu potrzebna jest wymiana krypty (i można wtedy pozbyć się też masterów Nosferatu):
Bobby Lemon
Stick
Janey Pickman
Celeste Lamontagne
Effie Lowery
Fish
Lord Ashton
Yuri Kerezenski

Z tymi poradami was zostawiam. Dalej możecie już eksperymentować sami zmieniając ilości różnych kart, dodając nowe w miarę rozrastania się kolekcji itp. itd.

Wszelkie pytania i sugestie proszę wrzucać w tym topicu.

7
Teksty/Artykuły/Poradniki / [Newbie Corner] First Blood: Malkavian
« dnia: Luty 07, 2020, 10:39:11 pm »
Malkavian z edycji First Blood. Jak to składać? Jak tym grać?

Karty w secie
Crypt: (6 cards)
1 Apolonia Czarnecki
1 Arthur Denholm
1 Bela
1 Gem Ghastly
1 Morel
1 Osric Vladislav

Library: (49 cards)
1 Asylum Hunting Ground
1 Barrens, The
3 Blood Doll
1 Game of Malkav
1 Sudden Reversal

8 Kindred Spirits

3 Cloak the Gathering
4 Confusion
3 Elder Impersonation
4 Eyes of Chaos
3 Lost in Crowds
3 Mind Tricks
2 Veil the Legions

1 Coma
2 No Trace

5 On the Qui Vive
4 Telepathic Misdirection

Składamy pierwszy deck

Zestaw całkiem zacny, ale od razu widzimy, że do w pełni legalnej talii będziemy potrzebowali 2 starterów. Z nich możemy złożyć solidną talię opartą na Stealth & Bleed. Z kryptą niestety nie mamy specjalnego wyboru ale biblioteką możemy już trochę pomanipulować.

Osobiście proponowałbym coś w ten deseń:

Crypt (12 cards; Capacity min=3 max=7 avg=5.666667)
==================
2x Gem Ghastly                   6 aus DEM OBF              Malkavian:5
2x Morel                         6 AUS DEM OBF              Malkavian:4
2x Arthur Denholm                5 obf AUS DEM              Malkavian:5
2x Osric Vladislav               7 cel AUS DEM OBF          Malkavian:5
2x Bela                          3 ani obf pro DEM          Malkavian:5
2x Apolonia Czarnecki            7 pre AUS DEM OBF          Malkavian:5

Library: 70 cards

Master (8 cards)
==================
1x Asylum Hunting Ground
1x Barrens, The
2x Sudden Reversal
4x Blood Doll

Action (16 cards)
==================
16x Kindred Spirits

Action Modifier (32 cards)
==================
4x Elder Impersonation
8x Eyes of Chaos
6x Lost in Crowds
2x Mind Tricks
2x Veil the Legions
2x Cloak the Gathering
8x Confusion

Combat (4 cards)
==================
4x No Trace

Reaction (10 cards)
==================
4x On the Qui Vive
6x Telepathic Misdirection

Całkiem syty i sprawny deczek w sumie.

Jak tym grać?

Jest to jeden z najprostszych decków do grania. Wysypujemy wampiry i idziemy z bleedem za 3 lub 4. W przeciwieństwie do talii opartych na Govern the Unaligned czy Enchant Kindred nie musimy zaczynać wystawiania wampirów od największego ponieważ każdy z nich może bleedować równie dobrze. Teoretycznie największą zaletą Kindred Spirits jest fakt, że możemy bleedować dowolnego gracza, w praktyce jednak chcemy najczęściej bleedować swojego preya. Wyjątkiem od tej zasady jest np. zbyt mocny predator i sytuacja, w której wiemy, że lepiej będzie go wybleedować niż zostawić przy życiu. Nie jest to optymalne ale jeżeli wymaga tego nasze przetrwanie to nie ma co się wahać.

Ogólnie plan jest bardzo prosty. Wystawiamy wampiry i idziemy do przodu zagrywająć combo Kindred Spirits + Eyes of Chaos/Confusion. Jak cel próbuje nas blokować dorzucamy stealth. Sudden Reversal zagrywamy na mastery przeciwnika, które dodają mu poola (Villein np.).

Może się zdażyć, że nasz prey będzie sprytny i nie będzie blokował naszych akcji, co może doprowadzić do sytuacji, w której zapchamy się kartami stealth. Trzeba je wyrzucać w discardzie i kopać się do Barrens, żeby szybciej mielić rękę.

Jeszcze tylko 2 ważne zasady odnośnie grania bleedami:
1. Nie dorzucajmy zbyt wcześnie modyfikatora do bleeda (Eyes of Chaos/Confusion), chyba że musimy zmielić rękę aby znaleźć stealth. Dopiero na sam koniec, jak już mamy pewność, że nie będziemy blokowani dorzucamy modyfikatory (później i tak obrońca dostaje impuls i może odbić naszego bleeda ale już nie blokować).
2. Popularnie zwane "Bleed Responsibly". Oznacza to, że powinniśmy przy bleedowaniu zwracać uwagę nie tylko naszego preya ale również jego preya. Jeżeli nasz bleed zostanie odbity to pomagamy naszemu preyowi a utrudniamy sobie. Najgorsza sytuacja to taka, w której odbity od preya bleed eliminuje jego preya. Nie dość, że dostaje on punkty to jeszcze 6 poola, co oznacza więcej pracy dla nas. Dlatego właśnie warto zwlekać maksymalnie długo z dorzucaniem +bleed czy + stealth. Jak zostaniemy odbici bez stealtha daje to naszemu grand preyowi szansę zablokowania nas (w tym wypadku chcemy być zablokowani, żeby go nie bleedować tylko po przyjacielsku obić się za 1 po mordach).

Co dalej?

Powyższa talia jest całkiem niezła, ale nadal brakuje tam paru kluczowych kart. Tutaj postuję wersję, którą można sobie sprawić wyłącznie z kart dostępnych obecnie w druku i śmiało bawić się na turniejach.

Crypt (12 cards; Capacity min=2 max=8 avg=5.285714)
==================
2x Gem Ghastly                   6 aus DEM OBF              Malkavian:5
2x Morel                         6 AUS DEM OBF              Malkavian:4
2x Arthur Denholm                5 obf AUS DEM              Malkavian:5
1x Bela                          3 ani obf pro DEM          Malkavian:5
2x Apolonia Czarnecki            7 pre AUS DEM OBF          Malkavian:5
2x Bloody Mary                   8 pre AUS DEM OBF          Malkavian:5
1x Cassandra Langely, The Waif   2 dem                      Malkavian:4

Library: 80 cards

Master (12 cards)
==================
1x Giant's Blood
1x Pentex(TM) Subversion
1x Barrens, The
2x Sudden Reversal
2x Vessel
2x Blood Doll
1x Coven, The
2x Dreams of the Sphinx

Action (16 cards)
==================
16x Kindred Spirits

Action Modifier (32 cards)
==================
4x Elder Impersonation
8x Eyes of Chaos
6x Lost in Crowds
2x Mind Tricks
2x Veil the Legions
2x Cloak the Gathering
8x Confusion

Combat (6 cards)
==================
6x No Trace

Reaction (14 cards)
==================
4x Eyes of Argus
2x On the Qui Vive
6x Telepathic Misdirection
2x Delaying Tactics

Żeby dalej usprawniać talię proponowałbym skontaktować się ze starszymi graczami i zdobyć następujące karty:
Spying Mission (żeby bleedować odpowiedzialnie)
Faceless Night (żeby lockować miniony, które próbowały nas zablokować ale im się nie udało, bardzo mocna rzecz)
Swallowed by the Night (karta użyteczna zarówno w combacie jak i przy stealthie, dobrze mieć parę sztuk)
---------- opcjonalne śmieszne rzeczy ----------
Muddled Vampire Hunter (bardzo użyteczny ally)
Sleep Unseen (do obrony przed combatem)
Marked Path (stealth, z którego możemy się przewijać po akcji, żeby mieć go na przyszłość)
---------- trudniejsze do zdobycia ------------
Restructure (żeby wykradać allayów, bardzo dobra rzecz)
Touch of Clarity (do kontrowania rzeczy, które nas bolą)
Hide the Mind (do kontrowania rzeczy, których nie lubimy, bardziej opcjonalne)

Ewentualnie też wampiry antitribu celem dywersyfikacji krypty:
Apache Jones
Drusilla Euphemia
Hagar Stone
Jackie

Z tymi poradami was zostawiam. Dalej możecie już eksperymentować sami zmieniając ilości różnych kart, dodając nowe w miarę rozrastania się kolekcji itp. itd.

Wszelkie pytania i sugestie proszę wrzucać w tym topicu.

8
Teksty/Artykuły/Poradniki / [Newbie Corner] Jak budować deck?
« dnia: Luty 07, 2020, 12:45:19 am »
Ponieważ pojawiają się pytania to tutaj parę informacji ogólnych o tym, jak budować talie do wampira.

Ilość kart

Max 12 wampirów (może być więcej w bardzo specjalistycznych taliach, na starcie trzymajmy się klasyki) i 60-90 kart w bibliotece. Biblioteka jest uzależniona od talii jaką gramy, jej poziomem specjalizacji i tempem spalania kart. Tutaj nie ma złotej zasady, w wypadku niezdecydowania można się trzymać przedziału 70-80 i modyfikować w miarę zbierania doświadczenia grania talią (czy talia się kończy zbyt szybko czy zostaje połowa na koniec gry?).

Motyw przewodni

Decydującym elementem o ostatecznym kształcie talii, tak krypty jak biblioteki, będzie miał podstawowy motyw jaki wybierzemy. Na start nie będę tutaj podawał konceptów w stylu star vampire czy turbo, skupimy się na najczęściej występujących archetypach talii i tym jak one działają. Przy każdym archetypie wypiszę rozmiary wampirów jakie nas interesują oraz najczęściej używane dyscypliny. Aby zbudować talię danego archetypu wystarczy wyszukać sobie wampiry w wymaganym przedziale z tymi dyscyplinami i potem dodawać karty z tych dyscyplin.

1. Stealth & Bleed - najbardziej łopatologiczna koncepcja w historii, duże bleedy na stealthie od początku istnienia karcianki są popularną i skuteczną formą grania. Talie takie w większości skupiają się na średnich wampirach (5-8 capacity). Najczęściej wykorzystywane dyscypliny to DOM, PRE i DEM do bleeda oraz OBF i OBT do stealtha. Tego typu talie są wyjątkowo szybkie i skuteczne, ich największą wadą jest właśnie szybkość i "klapki na oczach" - na 5-osobowym stole postrzegane są jako duże zagrożenie, które nie ma nic do zaoferowania poza bleedowaniem swojego preya. Pierwszy punkt na stole niemal gwarantowany ale im dalej w las tym gorzej bo stół po prostu ustawi się przeciwko wam i pozamiatane. Najlepsza rada jaką mogę dać to nie przejmować się resztą stołu i robić swoje. Słuchawki na uszy i jazda, jazda, jazda. Nigdy nie zapomnę jak w jednym finale Spotlight talią na PRE/OBF zakończył finał zjadając 4 pozostałych graczy w 27 minut.
Inną odmianą tego typu talii jest Bruise & Bleed, które zamienia moduł stealth na moduł combat.
Z ostatnio wydanych dodatków jest talia Malkavian z First Blood, która jest klasycznym przykładem S&B.

2. Combat - talie ustawione na torporyzowanie wampirów. W taliach tego typu często ok połowę talii stanowią karty do combatu. Założenie jest takie, że jeżeli Twój wampir znajdzie się w walce z innym wampirem, to niezależnie od jego capacity wyląduje on w torporze (combat ends nie pomoże, przy dobrze złożonej talii combatowej jedyne co jest w stanie ją wzruszyć w combacie to inna talia combatowa). Najczęściej zaczyna grę od "zabezpieczenia pleców", czyli storporyzowania przynajmniej jednego wampira u swojego predatora. Trudny archetyp do grania bo trzeba ogarniać co się dzieje na całym stole i chodzić z wizytacją do konkretnych celów, żeby nikt się zbyt szybko nie rozpasał. Z regóły nie są to talie, które szybko zdobywają punkty, raczej starają się kontrolować sytuację na stole pomału podgryzając swojego preya z okazjonalnym burstem z kart w stylu Fame. Krypta bardzo zróżnicowana, są talie na licznych bardzo małych wampirach jak i talie na klockach z 11 cap. Najczęściej spotykane będą mid-cap (5-8), z których przynajmniej jeden wampir ma wbudowane wejście w combat (bo nie ma nic bardziej smutnego niż talia combatowa, która nie ma jak wejść w combat). Typowe dyscypliny to POT, CEL, ANI, VAL, FOR (głównie jednak POT i CEL, które mają łatwy dostęp do kasowania kart typu Combat Ends). Z ostatnio wydanych talii najbardziej zbliżone będą Tzimisce z Sabbatu oraz Nosferatu z First Blood.

3. Politics - talie polityczne. Tutaj dosyć spora różnorodność, chociaż większość z nich będzie się charakteryzować dużymi wampirami z tytułami (8-11 capacity). Największym wyzwaniem tego typu talii jest utrzymanie się przy życiu na początku (długo czekamy na wystawianie dużych wampirów i szybki predator może nas skończyć zanim na dobre zaczniemy grać) i wydajność akcji. Jeżeli nie mamy dostępu do multi-acta (przy pomocy Freak Drive np.) to z regóły jesteśmy skazani na wykonywanie tylko 1-2 akcji na turę i każda z nich musi się liczyć. Kolejnym wyzwaniem jest przewaga głosów, jeżeli jesteśmy jedyną talią polityczną na stole to hulaj dusza, jeżeli natomiast są jakieś inne głosy to już musimy się liczyć z dogadywaniem każdej akcji politycznej. W wypadku posiadania przewagi głosów talie polityczne są potencjalnie najgroźniejszymi taliami na stole, ponieważ mogą uderzać w poola dowolnego gracza (często za chore ilości) oraz robić inne nieprzyjemne rzeczy (Banishment). W wypadku talii politycznych z dostępem do multi-acta musimy się liczyć z faktem, że wyjęcie 20+ poola przez 2 wampiry nie jest specjalnym problemem. Najczęściej wykorzystywanymi dyscyplinami będzie PRE (głosy, bleedy, combat ends), OBF (stealth), OBT (stealth), FOR (multi-act, prevent), DOM (bleedy), PRO (stealth, combat ends). Przykładowe ostatnio wydane talie to Lasombra z Sabbatu oraz 25th anniversary.

4. Wall - talie nastawione na blokowanie akcji. Tutaj również duże zróżnicowanie w krypcie, od dużej ilości małych blokerów do kilku ale bardzo mocnych. Tego typu talie najczęściej są zmorą swojego predatora i preya, ponieważ nie pozwalają im grać swojej gry. Są to z regóły dosyć powolne talie ale w przeciwieństwie do combatu bardziej odporne. Typowy plan gry polega na ustaniu do końca, zjedzeniu przy okazji 2 graczy i nie dopuszczeniu do tego, żeby ktoś inny dostał punkty. Bardzo często kończą grę poprzez time-out. Podobnie jak w wypadku combatu nie są to proste talie do grania, bo trzeba mieć dosyć dobre rozeznanie i umiejętność poprawnego odczytywania sytuacji na stole aby go porządnie kontrolować. Typowo używane dyscypliny to AUS, ANI, SPI. W ostatnio wydanych starterach nie ma co prawda czystego walla, ale najbardziej zbliżonymi taliami będą Tzimisce z Sabbatu oraz Tremere i Nosferatu z First Blood.

5. Toolbox - talie, które robią różne rzeczy jednocześnie. Trochę bleedują, trochę biją, trochę blokują. Tutaj przeważnie wampiry średnich rozmiarów (5-8), które mają dostęp do odpowiednich dyscyplin: DOM, PRE, DEM do bleedów, POT, CEL, THA, VIC, ANI, FOR do bicia, AUS, ANI do blokowania. Największą zaletą tego typu talii jest możliwość dostosowania się do sytuacji na stole i płynnej zmiany taktyki. Największą wadą tego typu talii jest to, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Często może się zdażyć, że nie podejdą karty, które nam są potrzebne do zastosowania taktyki, która teraz jest nam potrzebna. Poza tym, w wypadku spotkania z taliami bardziej skupionymi na jednym zadaniu może się zdażyć, że na stole będziemy po prostu najgorszym bleedem, najgorszym combatem, najgorszą polityką itp. Typowym przykładem tego typu talii będzie Euro Brujah, które robi wszystkiego po trochu (bleed, combat, politics, intercept). Przykładową talią z ostatnio wydanych starterów będzie Ventrue Stickmen z First Blood.

6. Ally - talie oparte na poplecznikach, gdzie większość akcji i bloków jest wykonywane przez nich a nie wampiry. Tutaj najczęściej będziemy mieli do czynienia z mniejszymi wampirami (poplecznicy kosztują poola najczęściej więc chcemy go oszczędzać), których zadaniem jest przede wszystkim wstawianie stworków do gry. Tutaj pojawią się różne wariacje na temat wyżej wymienionych archetypów (poza polityką), z tą różnicą, że akcje wykonują stworki zamiast wampirów. Typowym przykładem tego typu talii z ostatnio wydanych starterów będzie talia na Nephandusach z Sabbatu.

Złote zasady

1. Focus, focus, focus - w wampirze jest mnóstwo fajnych kart i czasem ciężko jest oprzeć się pokusie wkładania kart "na wszelki wypadek". Dużo lepiej jest zrobić talię, która robi jedną rzecz ale robi ją bardzo dobrze, nawet kosztem trafiania czasem złych match-upów (po to jest 5 graczy na stole, żeby można było się dogadać z kimś, kto może nas w takiej sytuacji poratować). Typowym przykładem tutaj jest wkładania do Malkavian S&B kart typu Coma. Wydaje się świetna ale kosztuje zaporowe 3 krwi i w sytuacji jak już jesteśmy w combacie to albo a) użyjemy jej a przeciwnik zagra combat ends i po prostu straciliśmy 3 krwi, b) przeciwnik gra na CEL z bronią i jest na dalekim zasięgu, gdzie nie możemy użyć tej karty, c) przeciwnik gra na POT i ściągnął nas do parteru więc też nie użyjemy tej karty. Zamiast tego lepiej wrzucić kolejnego bleeda albo stealtha. Także wybieramy archetyp i staramy się go trzymać.

2. Pool vs Blood - na początku gry najważniejszy jest pool, ponieważ pozwala nam wstawiać wampiry do gry. W końcowej fazie gry ważniejsza jest krew na wampirach. W wypadku jak masz na plecach 4 wampiry z talii S&B nie ma specjalnego znaczenia czy masz 1 czy 12 poola.

3. Minimalizm - nie zawsze się da ale jak masz możliwość testowania talii to proponuję najpierw wybrać archetyp i złożyć talię na ok 70 kart. Tylko niezbędne minimum. Potem testować i ewentualnie dodawać lub obcinać karty, w zależności od tego jak się zużywają w trakcie gry i jak rozwija się sytuacja. Po paru grach będzie wiadomo czego brakuje, czy trzeba zmniejszyć lub zwiększyć ilość danej karty itp.

4. Jak wygrać? - przy składaniu talii staraj się przyjąć możliwie najgorsze założenie z seatingiem np. siedzisz za ścianą a na plecach masz S&B, jak planujesz przeżyć? Jak planujesz zjeść preya? Tego typu sytuacja jest dosyć hardcorowa ale niemniej może się trafić. W wypadku różnych archetypów różne seatingi będą bardziej lub mniej bolały, warto jednak się nad tym zastanowić.

Dyscypliny

Na koniec krótka lista dyscyplin, i do czego najczęściej są używane. Żeby było wiadomo jakie kombinacje wybierać przy składaniu talii (najczęściej 1-2 dyscypliny) oraz czego można się spodziewać po innych graczach jeżeli nie zna się jeszcze kart ale widzi ich wampiry (wypiszę tylko podstawowe lub najczęściej wykorzystywane, żeby nie wchodzić w tematy w stylu Abombwe czy Thanatosis).

ANImalism - combat, intercept
AUSpex - intercept, bleed bounce
CELerity - combat, guns
DEMentation - bleed
DOMination - bleed, bleed bounce
FORtitude - prevent damage, multi-act
THAumaturgy - combat, utility, aggravated damage, life steal
NECromancy - allies, block-denial, utility
OBFuscate - stealth, block-denial
OBTenebration - stealth, combat, combat ends
POTence - combat
PREsence - bleed, votes, combat ends
PROtean - combat, stealth, combat ends, aggravated damage
VICissitude - combat, combat ends, aggravated damage

Dodatkowe zasoby
VTES ONE - blog poświęcony VTES z newsami, analizą talii oraz budżetowymi deckami na start.
Information Highway - kolejny blog poświęcony VTES z newsami i strategiami.
Cause & Effect - filmiki na YouTube, gdzie goście analizują bardzo dogłębnie różne talie turniejowe.
Karcianki - polski sklepik online, gdzie możecie kupić pojedyńcze karty nie występujące w starterach jeżeli nie macie w okolicy starszych graczy

W razie pytań i wątpliwości proszę pisać. Przykładowe decki zrobione ze starterów First Blood będę postował z tagiem [Newbie Corner] z dokładną analizą każdej talii i informacją jak ją najłatwiej ulepszyć dodając karty z innych setów dostępnych obecnie na rynku.

First Blood: Malkavian
First Blood: Nosferatu

9
Decki / Parliament of Shadows
« dnia: Styczeń 26, 2020, 10:50:29 pm »
Takie rozwinięcie startera sabatowego. Postuję, żeby może podsunąć pomysła nowym graczom, coby wiedzieli w jakie karty jeszcze przyinwestować itp.
Meta nie było sprzyjające ale talia kręci się całkiem zacnie i w bardziej sprzyjających warunkach uważam, że potrafi zrobić robotę.

Deck Name: Parliament of Shadows
Author:  Krzysztof Karski
Description: Lasombra politics

Crypt (12 cards; Capacity min=2 max=10 avg=7.375)
==================
1x Andrew Emory                  5 aus dom pot OBT          Lasombra:4
2x Anton de Concepcion           9 aus ANI DOM OBT POT      Lasombra:4
2x Luca Italicus                 10 tha DOM FOR NEC OBT POT  Lasombra:4
1x Percival                      8 aus dom FOR OBT POT      Lasombra:5
2x Charles Delmare               8 cel DOM OBT POT          Lasombra:5
1x Lord Leopold Valdemar         8 cel dom obf OBT POT      Lasombra:5
2x Carolina Valez                9 aus DOM OBT POT PRE      Lasombra:5
1x Claudia                       2 obt                      Lasombra:5

Library: 90 cards

Master (18 cards)
==================
1x Elysian Fields
1x Giant's Blood
1x Golconda: Inner Peace
1x Jake Washington
1x Pentex(TM) Subversion
1x Power Structure
1x Powerbase: Madrid
4x Villein
1x Black Forest Base
4x Zillah's Valley
1x Coven, The
1x Dreams of the Sphinx

Action (9 cards)
==================
8x Govern the Unaligned
1x Under Siege

Action Modifier (26 cards)
==================
2x Foreshadowing Destruction
6x Shadow Play
6x Shroud of Absence
4x Shroud of Night
2x Tenebrous Form
2x Blanket of Night
4x Conditioning

Political Action (17 cards)
==================
1x Anarchist Uprising
1x Ancient Influence
1x Ancilla Empowerment
6x Kine Resources Contested
1x Neonate Breach
1x Political Stranglehold
4x Public Vilification
2x Banishment

Combat (8 cards)
==================
2x Entombment
6x Shadow Body

Ally (1 cards)
==================
1x Mylan Horseed

Equipment (1 cards)
==================
1x Zaire River Ferry

Reaction (10 cards)
==================
4x On the Qui Vive
6x Deflection

10
Teksty/Artykuły/Poradniki / [Newbie Corner] First Blood Review
« dnia: Styczeń 23, 2020, 03:33:30 am »
Dzisiaj pierwszy raz zagraliśmy kartami z FB (tylko nimi). Chociaż nie wyszło tak jak trzeba do końca (mało graczy bo chore dzieci, niespodziewane nadgodziny itp.) to zagraliśmy wszystkimi taliami i chciałem się tutaj podzielić wrażeniami pod kątem zarówno doświadczonych graczy jak i nowicjuszy (mieliśmy gościa co pierwszy raz grał w wampira).

Ogólnie First Blood jest bardzo dobrym pomysłem i uważam za warty zakupu dla każdego (dla graczy z rozbudowaną kolekcją raczej z uwagi na nowe arty, mrp tekst itp. ale nadal). Na potrzeby gier złożyłem talie ze starterów, do złożenia każdej talii użyłem 2 sztuk konkretnego startera (bez mieszania pomiędzy starterami, wziąłem wszystko i odchudziłem każdą talię do 80 kart w celu optymalizacji).

Zacznijmy od pozytywnych aspektów:
- każda talia jest jak najbardziej grywalna, nie jest może super turniejowa ale dotarcie do tego poziomu wymaga tylko niewielkich modyfikacji jeżeli chodzi o kryptę i dodania paru kart spoza starterów (nie ma w nich żadnego mastera trifle, żadnego taste of vitae itp.)
- jeżeli weźmiemy pod uwagę wszystkie 5 talii i będziemy grali tylko nimi otrzymamy ciekawą i całkiem zbalansowaną rozgrywkę, która świetnie nauczy wszystkich podstaw i aspektów gry (bleed, stealth, intercept, combat, polityka)
- dla bardziej zaawansowanych graczy też są smaczki, jak zdolności wampirów które normalnie są całkiem pomijane/nieznaczące a przy tych konkretnych taliach mają nagle taktyczne znaczenie (np. Zane czy Mustafa, The Heir), oraz oczywiście sam fakt grania taliami, które nie są optymalne i nagle brakuje podstawowych kart, których człowiek by się w nich spodziewał co wymaga dostosowania strategii

Aspekty negatywne:
- nie wszystkie talie są równie "newbie friendly" (co można powiedzieć o VTES w ogóle), niektóre niestety wymagają pewnego obeznania z grą i umiejętności odczytywania sytuacji na stole (jak np. Nosferatu, które są jedyną talią bez odbitek i większych bleedów, ale stanowią świetną bazę pod weenie animalizm) lub wiedzy o tym jak niektóre karty wchodzą ze sobą w interakcję i się kombują (aching beauty i change of target)
- bardzo nierówne krypty. O ile np. Ventrue mają niemal idealną kryptę (można ją wziąć na turniej i nikt by nie płakał) to już np. Toreadorzy mają sporo wampów, które po prostu nie pasują do tego archetypu (chociaż w tych grupach są wampiry, które by się lepiej nadawały)

Jeżeli ktoś by był zainteresowany zakupem a nie wie od czego zacząć to prezentuję decki w rosnącej skali trudności w ogarnięciu (co się też przekłada na to jak łatwo/trudno nimi wygrać):
Malkavian (Kindred Spirits S&B)
Ventrue (Stickmen with votes)
Toreador (Aching Beauty bleed + vote)
Tremere (Toolbox)
Nosferatu (Weenie Animalism)

Teoretycznie Noski mają proste karty, które same Ci mówią co masz robić, ale ciężko na początku ogarnąć jak kontrolować stół. Podobnie sprawa ma się z Tremerami, którzy są bardziej ściankowi i mają mix przebojów (.44 Magnum i Theft of Vitae). Ogólnie poza Malkami są to raczej skomplikowane talie (a co jest proste w VTES?) ale dobrze wprowadzają w realia gry.

Jeżeli ktoś robił podobne testy to proszę o opinię :P

Jak będzie zainteresowanie to wrzucę decklisty wszystkich talii co zrobiłem z zestawów startowych.

11
Ash Heap / Nocleg w Poznaniu
« dnia: Wrzesień 10, 2019, 03:05:44 pm »
Taka głupia sprawa, czy ktoś z Poznania mógłby polecić dobry nocleg?

Potrzeba mi dla znajomego z zagramanicy na parę dni. Któreś hotele godne polecania? Których unikać?

Dzięki z góry za info.

12
Decki / Big Presence
« dnia: Czerwiec 05, 2019, 02:48:20 pm »
Takie coś mi ostatnio chodziło po głowie. W sumie w różnych formach testowałem ten deczek ale pomyślałem, że zapostuję ostatnią wersję do konsultacji, może ktoś tu będzie miał pomysła jak to podrasować :P

Ogólnie koncept to dosyć prosty Vote/Bleed na multi-akcie.

Crypt (12 cards; Capacity min=9 max=10 avg=9.25)
==================
3x Hektor                        9 for CEL POT PRE QUI      Brujah antitribu:4
3x Armin Brenner                 10 ani obf CEL FOR POT PRE  Brujah antitribu:4
3x Dark Selina                   9 dom for CEL POT PRE      Brujah antitribu:5
3x Dmitra Ilyanova               9 obf CEL FOR POT PRE      Brujah:5

Library: 90 cards

Master (15 cards)
==================
1x Monastery of Shadows
1x Pentex(TM) Subversion
4x Villein
1x Black Forest Base
2x Wider View
4x Zillah's Valley
1x Creepshow Casino
1x Direct Intervention

Action (14 cards)
==================
4x Enchant Kindred
4x Entrancement
2x Heart of the City
2x Under Siege
2x Abbot

Action Modifier (26 cards)
==================
6x Forced March
4x Iron Glare
2x Approximation of Loyalty
4x Perfect Paragon
2x Awe
2x Bewitching Oration
6x Voter Captivation

Action Modifier/Combat (8 cards)
==================
4x Force of Personality
4x Resist Earth's Grasp

Action Modifier/Reaction (2 cards)
==================
2x Scalpel Tongue

Political Action (16 cards)
==================
1x Anarchist Uprising
1x Ancient Influence
1x Ancilla Empowerment
8x Kine Resources Contested
2x Neonate Breach
1x Political Stranglehold
2x Banishment

Combat (8 cards)
==================
8x Majesty

Ally (1 cards)
==================
1x Mylan Horseed

13
Decki / Diversion cel-gun
« dnia: Maj 28, 2019, 04:10:59 pm »
Kolejny deczek, którym grałem na turnieju. Sympatyczna koncepcja do spuszczania łomotu maluchami :P

Postuję z racji dużego zainteresowania.

Crypt (12 cards; Capacity min=1 max=5 avg=3.285714)
==================
6x Anarch Convert                1 -none-                   Caitiff:ANY
1x Gustavo Morales               4 ani cel for              Gangrel:3
1x Janni                         5 cel for obf qui          Assamite:4
1x Kenyatta                      4 cel for pre              Ishtarri:4
1x Abu Nuwasi                    3 cel for                  Ishtarri:4
1x T.J.                          3 cel for                  Gangrel:4
1x Caroline Bishops              3 cel for pot              Pander:4

Library: 90 cards

Master (14 cards)
==================
2x Fame
2x Haven Uncovered
1x Libertas
1x Pentex(TM) Subversion
1x Tension in the Ranks
4x Villein
1x Blood Turnip
2x Dreams of the Sphinx

Action (13 cards)
==================
2x Ambush
1x Aranthebes, The Immortal
10x Bum's Rush

Action Modifier (4 cards)
==================
4x Forced March

Combat (48 cards)
==================
6x Groundfighting
4x Hell-for-Leather
6x Taste of Vitae
8x Concealed Weapon
24x Diversion

Equipment (10 cards)
==================
8x .44 Magnum
1x Ivory Bow
1x Codex of the Edenic Groundskeepers

Event (1 cards)
==================
1x Dragonbound

14
Decki / Malkavian Obedience - Polish Nationals 2019 - warmup finals
« dnia: Maj 28, 2019, 04:01:24 pm »
Taki klasyk z lamusa, ale bardzo przyjemnie się gra. W trzecim dniu by było dobrze ale seatingi miałem mocno słabe (na jednym stole 3x polityka, na dwóch pozostałych power bleed na plecach).

Crypt (12 cards; Capacity min=3 max=10 avg=6.25)
==================
2x Gilbert Duane                 7 AUS DOM OBF              Malkavian:1
2x Greger Anderssen              7 dom pro AUS OBF          Malkavian:2
3x Lucian                        10 cel tha AUS DOM OBF      Malkavian:1
1x Mariel, Lady Thunder          7 aus tha DOM OBF          Malkavian:1
1x Ozmo                          6 dom obf AUS              Malkavian:1
1x Victoria                      5 cel obf AUS              Malkavian:2
1x Zoe                           3 cel obf AUS              Malkavian:2
1x Didi Meyers                   5 aus cel obf DOM          Malkavian:1

Library: 90 cards

Master (12 cards)
==================
3x Madness Network
1x Pentex(TM) Subversion
1x Asylum Hunting Ground
3x Villein
1x Wider View
1x Coven, The
1x Direct Intervention
1x Dreams of the Sphinx

Action (9 cards)
==================
9x Govern the Unaligned

Action Modifier (24 cards)
==================
2x Elder Impersonation
1x Enkil Cog
2x Faceless Night
3x Forgotten Labyrinth
4x Lost in Crowds
2x Seduction
2x Spying Mission
4x Telepathic Vote Counting
4x Conditioning

Action Modifier/Combat (2 cards)
==================
2x Swallowed by the Night

Political Action (12 cards)
==================
1x Anarchist Uprising
1x Ancient Influence
1x Ancilla Empowerment
4x Kine Resources Contested
4x Parity Shift
1x Banishment

Ally (2 cards)
==================
1x Muddled Vampire Hunter
1x Carlton Van Wyk

Equipment (2 cards)
==================
1x Heart of Nizchetus
1x Bowl of Convergence

Reaction (26 cards)
==================
4x Eyes of Argus
8x Obedience
6x Second Tradition: Domain
4x Telepathic Misdirection
4x Deflection

Event (1 cards)
==================
1x Uncoiling, The

15
RPG / Vampire: The Masquerade 5th edition
« dnia: Luty 22, 2019, 05:47:27 pm »
Jako że otrzymałem w końcu zamówiony podręcznik pomyślałem, że wam tutaj zrobię mały review z pierwszych wrażeń (i ewentualnie dłuższy i dokładniejszy review po zgłębieniu tomu).

Prezentacja

Twarda oprawa, ładny papier, pełen kolor. Ogólnie wydane ładnie ale wiele wątpliwości budzi we mnie decyzja zmiany artów (zapewne kwestia praw autorskich itp.). Zamiast klasycznych rysunków 90% ilustracji wygląda jak zdjęcia z cosplaya (taki Bum's Rush czy Computer Hacking z HttB). Dla niektórych może być to fajne, dla mnie jest raczej na minus. Może nie byłoby to takie straszne, gdyby jakość tych ilustracji była zawsze dobra a tak jest dużo szitu i kilka perełek, które są świetne.

Kilka stron zostało również zmarnowanych na bezsensowny "pokaz mody" dla każdego klanu. Osobiście lubię jak ilustrują kilka przykładów jakiegoś stwora bo to pomoga w wizualizacji (jak to miało miejsce np. w Changeling: The Lost) ale jak to jest zrobione w wampie to skrajna porażka. Poza jednym przykładem samca i samiczki u Ventrue wszystkie przykłady wyglądają jak bezdomny hipster co go wyrzucili z wydziału artystycznego.

Mechanika

Wprowadzono nową mechanikę głodu. Opiszę dokładniej w szerszej recenzji bo muszę to dokładnie przeanalizować. Tak na szybko wygląda dosyć ciekawie pod warunkiem, że się to trochę zmieni na zasady domowe.

Zmienione zostały wady klanowe. Niektóre na lepsze, niektóre na gorsze (Toreadorzy np. mają teraz przewalone jak się znajdą w "brzydkiej" okolicy, jak np. ciemny zaułek).

Zmiany w dyscyplinach uważam za naprawdę fajne akurat. Niektóre poziomy dyscyplin (zwłaszcza 1 i 5) dają więcej niż jeden bonus. Defaultowo w podręczniku są też amalgamaty (aus/cel, ani/for itp.) i każda dyscyplina od 4 bodajże poziomu pozwala tymczasowo dawać ją innym (ghoulom i wampirom) poprzez wypicie krwi (daje to odbiorcy poziom dyscypliny = dyscyplina dawcy / 2).

Malki wróciły do dominacji (dementacja jest jedną mocą z amalgamatu dom/obf).
Fortka nie daje wyparowań na niższych poziomach ale za to pomaga odpierać ataki psychiczne, próby zastraszenia, uwodzenia itp. (teraz jest to też odporność mentalna).
Thaumaturgia została ożeniona z Quietusem i nazywa się po prostu Blood Sorcery. Nie jest też tak dobra sama z siebie (głównie rytuały coś robią, sama thauma to rzeczy w stylu Scorpion's Touch, Corrosive Blood, ToV działa tylko na śmiertelników i jest na 4 kropce).
Największe zmiany zaszły w Cel i Pot. Cel nie daje już dodatkowych akcji poza paroma wyjątkami (jak ruch + przeładowanie broni, 2 strzałów się nie odda) a Pot zyskał cały gamut fajnych rzeczy (skakanie, earthshock, agrawki z ręki, wypijanie krwi w trakcie walki).

Ogólnie widać odejście od mocno combatowych mocy na rzecz bardziej sytuacyjnych.

Z fajnych rzeczy to też dodanie w podstawowym podręczniku caitiffów i thin-bloods, włącznie z ich alchemią jako dyscypliną.

Jak już wszystko przeczytam to opowiem szerzej o wszystkim (w tym co zrobili w kwestii settingu).

Jak macie jakieś pytania to piszcie tutaj a ja postaram się odpowiedzieć.

Strony: [1] 2 3 ... 5