Polskie Forum VTES

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - Mistman

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Ogólne / Odp: NOWY format podczas EC 2015 - dyskusja
« dnia: Stycznia 27, 2015, 07:37:49 pm »
Ni można człowieka zmusić do grania 3ma różnymi taliami. Bo jak to zweryfikujesz. To musi być jedynie opcja.
Dla przykładu:
Pierwszy deck - Ventru Powerblead
zmieniam 1dną kartę (oby mi się chciało) i mam
Drugi dek - Ventru with intercept
i znowu zmieniam 1dną kartę i mam
3 deck - Nothing like a Ventru good times.
Nazwy wpisane w kartkę rozpiski dane i gram.

Chyba, że narzucicie jakieś paskudne wymagania co do krypt i biblioteki.

2
Ogólne / Odp: Wydruk nowego dodatku
« dnia: Października 05, 2014, 10:10:42 am »
problem jest taki, że nie jesteśmy właścicielami praw autorskich ani licencji na wykorzystanie ich więc ofichjalna sprzwedaż mogłaby udupić kogokolwiek na wieki, Ameryka ńce potrafią wyciągać kasę...

pzdr

dokladnie tak jak pisze szewski

to by sie dalo zalatwic ale nie online

Pamiętam jak za dawnych czasów sprzedawali długopisy a jako gratis był dodawany bilet na koncert, oczywiście długopis kosztował swoje. Nie wiem czy jest to ukrócone już prawnie, ale zestaw kart obfuscate + 2 zestawy kart DM Gratis. A w opisie aukcji Karty DM dodawane są za darmo do zestawu, pochodzą z prywatnego wydruku i dodaje tylko dla celów kolekcjonerskich nie zarokowych.

Pewnie nie zadziała, ale tak mi to wpadło do głowy. Wiecie jak z łamaniem licencji w tym przypadku.

3
Turnieje / Odp: Diversity format
« dnia: Maja 23, 2014, 07:00:25 pm »
A mi się podoba, to taka trochę wojna. Tutaj nie ma lepszej tali tutaj jest po prostu głupie szczęście. Tylko proponuje zrobić to w formacie silence of death - tak aby było jeszcze bardziej randomowo.
Gdybym był na studiach i miał czasu więcej niż potrzebuje to czemu nie. Aktualnie spotkać się na grę normalną w trójmieście graniczy z cudem więc takie patenty odpadają na etapie wizji :D

4
Ankieta ruszyła - dostępna na górze wątku, sam znalazłem przypadkiem wiec informuję.

5
Ogólne / Odp: Wpływ standingu na rozgrywki turniejowe - czyli nie walmy w...
« dnia: Kwietnia 18, 2014, 09:19:50 pm »
Zreszta standingi wedlug przepisow maja byc tajne wlasnie w celu ukrocenia handlowania punktami etc, wiec to nie chodzi o zgode ogólu co do tego punktu tylko do stosowania jej w praktyce na czym nam wszystkich powinno zalezec.

Proszę o zacytowanie oficjalnego dokumentu VEKN, który by to stwierdzał, bądź oficjalnego rulingu LSJ na ten temat.
Spędziłem trochę czasu na szukaniu, przeczytałem po raz kolejny Tournament Rules i Jedges' Guide, ale nie znalazłem zapisu, który by na to wskazywał.

Zgodnie z moim stanem wiedzy, udostępnianie punktacji graczom między rundami jest całkowicie legalne.
Decyzja, czy to uczynić, czy też nie, należy każdorazowo do Sędziego Głównego. Ważne, aby objął nią wszystkich graczy bez wyjątku.

Sedno omawianego problemu leży zupełnie gdzie indziej.
Play to Win (P2W) obowiązuje każdego gracza, i tyczy się każdego stołu z osobna. Należy grać tak, aby stół wygrać. Gdy jest to mało prawdopodobne, należy grać o choćby jednego VP. Kingmaking jest legalny, i słuszny, ale dopiero gdy jasnym się staje, że nie ma możliwości zwycięstwa. Akcje 'z dupy' legalne są dopiero, gdy można stwierdzić z pewnością, że nie da się ugrać już nic. To zaś staje się jasne z reguły nie prędzej jak dwie tury przed zejściem.
Jeżeli gracz zaobserwuje złamanie zasady P2W powinien bezzwłocznie poinformować o tym fakcie sędziego. Sam byłem już wielokrotnie wzywany do takich sytuacji, i niejednokrotnie cofałem zagrania. Problem jest w podejściu Stół Sędziuje Się Sam. Teraz czytamy o problemach podczas turnieju, ale czy ktoś wzywał Sędziego Głównego w momencie podejrzenia gry sprzecznej z P2W? Przypuszczam, że nie. A należy to czynić, gdyż po to są sędziowie, aby takie rzeczy prostować i z głów wybijać.
Team Play był jest i będzie. Obecne zasady dają jednak wszelkie niezbędne narzędzia, coby sobie z tym problemem radzić. Utajnianie czegokolwiek nie jest konieczne.


Ludzie poruszają ten problem, więc wydaje się być konieczne. Nie byłem na wielu turniejach, ale z niektórych wyjeżdżałem tak zniesmaczony bo odbywało się dokładnie to co koledzy pisali powyżej. Już nie mówię o liczeniu punktów, czy dzieleniu się stołem w pierwszej rundzie. Slave - pragnę zauważyć że każdą krzywą akcję prawdopodobnie da się jakoś uzasadnić. Więc wzywanie sędziego głównego jest też głupie. Poza tym już widzę jak na każdą akcję która nie odpowiada komuś po crosie leci sędzia. A Ja będę się tłumaczył z każdego zadanego punkcika z KRC - wiem przesadzam.
Proponowane rozwiązanie o utajnieniu punktacji i stołów wydaje mi się super. Jest proste i efektywne. Jeszcze jakby tak dało się wyeliminować płacze, szlochy i przedłużania na podstawie myślę nad ruchem i  muszę jeszcze przeczytać wszystkie karty na stole - abym czegoś nie przegapił. To by było super.
 

6
Ogólne / Odp: Ankieta DM
« dnia: Marca 28, 2014, 08:27:43 pm »
Na moje celem tej ankiety było poklepanie twórców po plecach.
W sumie dla tego też wypełniłem ją do końca. Naprawdę szkoda by było jakby odzew był nędzny.
Każdy zna wartość swojego czasu, i jak poświęca się go dla innych a oni mają to w d.... to traci się zapał.
Na temat dodatku nie zamierzam dyskutować, pojawił się i trzeba się nauczyć z nim żyć. Tak samo było s ashurami, tupdogami i tremerem od nephandusów.
Według mnie, szacunek dla robiących za poświęcony czas. Dla grafika za udostępnienie obrazków i dla ciebie Migalart, że chciał Ci się pociągnąć temat z drukowaniem.
Naprawdę wszyscy zrobili kawał dobrej roboty.
Możesz to oficjalnie przekazać twórcom, bo chyba tego potrzebują.

7
Ogólne / Odp: Ankieta DM
« dnia: Marca 28, 2014, 12:55:33 pm »
nie mniej w porównaniu z innymi krajami wyjakowo mało Polaków wypełniło ankietę.
Co do frekwencji, to pewnie na ECQ będzie lepiej, ale ECQ jest tylko raz w roku. Osobiście chciałbym mieć częściej okazje do spotkania z Wami w większej grupie i pogrania na minimum 3-4 stoły.

Widzę, po raz pierwszy, że mój głos się liczy i ma dużą silę w mojej narodowości :)

8
Zasady / Odp: Combat ends przed zasięgami.
« dnia: Marca 26, 2014, 03:45:43 pm »
na veknie pojawil sie wlasnie wpis, ktory chyba najprosciej opisuje te wszystkie rullingi. Jesli jest rzeczywiscie tak jak w tym wpisie, to ma to sens.
"I simplify here a lot. Combat follows same ruling as for example Antediluvian Awakening during untap phase: You can't proceed further before all effects have been fulfilled. You can, however, use any other effect and play cards that are playable during ongoing phase.

For example:

During untap phase you either burn vampire or pay one pool to Antediluvian Awakening. You can use vessel to get pool from a vampire or even burn last counter from a Web of Knives Recruit (who enters plae) and then burn that Web of Knives Recruit to Antediluvian. But you MUST either burn one pool or one vampire before you can leave untap phase.

Before range step is similar:

Acting player plays OtH inflicting 2 damage to a non-acting minion. Before you leave before range step, that 2 damage must be resolved (prevented or healed by burning blood). This allows you to play cards like Horrid Form or use effects like Sniper Rifle (if the non-acting minion is blocking) etc. Since you can play cards before you resolve damage from OtH, you can prevent OtH damage from sources like Horrid Form.

And:

You can play Alpha Glint after OtH is played, but you can't leave Before Range step before damage from OtH is resolved. At this point, you can even play Skin of Rock, Horrid Form or Flesh of Marble to prevent damage inflicted by OtH."

Mi się to podoba i kupuję to, mam nadzieję, że to oficjalne :)

9
Zasady / Odp: Combat ends przed zasięgami.
« dnia: Marca 25, 2014, 09:59:25 pm »
Wow, jak oni tam piszą, że aby się dokopać do preventów, możesz sobie zagrać Aura Reading, a nawet Wolf of Claws, to ja już jednak nic nie czaję z tego... Poczekam, czy coś Pascal tam napisze.

Właśnie tak się czuję od samego początku :o

10
Zasady / Odp: Combat ends przed zasięgami.
« dnia: Marca 25, 2014, 08:59:15 pm »
Hey,

Starałem się wczytać w dyskusje na vken http://vekn.net/forum/6-rules-questions/60278-sequencing-of-before-range-effects#60289
ostatni post szczególnie.

Z tego co zrozumiałem.
Po zagraniu przez actinga OtH rany zostają automatycznie zadane. Otwieramy okno radzenia sobie z ranami, gdzie można je prewentować, zmieniać lub leczyć krwią - te trzy oczywiste. Ale w tym oknie można też szukać kartu do prewentu, czyli wszystko co zmienia karty na ręku, czyli barensy, drimsy, fragment, aura of reading, - troche mniej oczywiste ale ok. Czy szukając karty prewenta w tym oknie mogę zagrać też kruki, terror frenzy, conseald weapon - wszystko powoduje tzw. card cycling. - trudna część. Jeżeli ta część jeszcze się zgadza z rulingami , to dalej. Zagrywam w nim CE z Alfa Glint - nie działa bo to jest step dmg handling, ale powoduje card cycling. Idąc dalej mogę zagrać OtH - które również nie zadziała do to nie ta faza. I jeżeli uda mi się jakoś wytrwać obrażenia, to czy moje nawarstwione efekty wejdą od razu po zamknięciu okna radzenia sobie z ranami.

Pytanie dalsze zakładając, że to co napisałem wyżej jest prawdziwe, czy z automatu wtedy wchodzi mój Alfa Glint lub OtH. CZy są to karty stracone.

Pytanie dotyczy nieszczęsnej Mamy Bomby i Pani Piorun, ich działanie nie ma efektu kart cycling, gdyż nic nie dobieram, czy mogę je odpalić w oknie dmg handling.

Dzięki za poświęcony czas.






11
Zasady / Odp: Combat ends przed zasięgami.
« dnia: Marca 25, 2014, 05:01:47 pm »
ok wyjaśniło się, również na veknie - http://vekn.net/forum/6-rules-questions/60278-sequencing-of-before-range-effects#60289
czyli jak pisałem, żadna odpowiedź mnie nie zaskoczy :D
i - z całym szacunkiem - nie widzę w tym logiki tylko kolejny przykład na totalny brak przejrzystości zasad. na tym etapie to już z lekka frustrujące :)

nic to, przynajmniej ten temat mamy z głowy.

A przetłumaczcie to jak laikowi, bo naprawdę zaczynam się gubić.
Z tego co zrozumiałem nie mam czasu na reakcję, ale ten czas mam. Mogę zagrać dużo kart ale niektóre działają, niektóre nie.

Zgaduję:
1szy przypadek - CE z Mamy Bomby nie zadziała.
2gi przypadek - mogę w odpowiedzi na dmg zagrywać inne karty np. The barens, Terror frenzy, flash of marble, OtH, kruki, ba nawet wystawić broń.

Taka sytuacja TrueB vs TrueB. Acting DoE, OtH, a tutaj niespodzianka w odpowiedzi na OtH dostaje Terror Frenzy, gracz tapuje Dreamsy, dobiera OtH i odpala w Actinga, potem grzecznie przechodzi do prewenta (2dmg czymkolwiek), na to pierwszy (który miał impuls) szuka The Barens karty, a że w czepku urodzony dochodzi mu Aura Reading odpala na poprawionym w celu szukania sobie prewenta. Pech. Zwraca się do swojego naturalnego sojusznika o pomoc. Ten używa Mame Bombe aby przerwać walkę. Jako, że na stole jest jeszcze Pani Piorun i nie ma zamiaru dopuścić do bezkrwawego zakończenia sama używa zdolności. Gracz kontrolujący broniącego się TrueB czeka jeszcze na możliwość strzelenia z sąsada patrolującego teren.

Pytanie gdzie się wysypie ta piękna historia ??
Pozdrawiam.

PS: sorry za przykład s-f.

12
Zasady / Odp: Combat ends przed zasięgami.
« dnia: Marca 25, 2014, 11:23:39 am »
wrzucilem pytanie na forum vekn.
Super dziękuję, ciekawe co jajogłowi powiedzą na ten temat. :)

13
Zasady / Odp: Combat ends przed zasięgami.
« dnia: Marca 25, 2014, 07:34:53 am »
Wbrew pozorom - nie ma tu sprzeczności - efekt Terror Frenzy jest w grze od momentu gdy karta została zagrana (i nie zagrano na nią cancela).
Możliwe jest zagranie ze strony aktywnego gracza:
Terror Frenzy, OtH (przy rozliczaniu OtH przeciwnik ma możliwość zagrania preventów - niestety już droższych ze względu na efekt Terror Frenzy), kolejne combaty acting miniona zagrywane w fazie 'przed manewrami'; a dopiero następnie przekazanie inicjatywy (impulse) przeciwnikowi.


A Jak ta sytuacja ma się wtedy do oryginalnego pytania

Maman Boumba
During a referendum, Maman may burn a conviction [1 CONVICTION] to get 3 votes against the referendum. You may tap Maman before range is determined in a combat between two monsters to end that combat.

Zdąży skończyć walkę w przed zasięgach czy nie.


14
Zasady / Odp: Combat ends przed zasięgami.
« dnia: Marca 24, 2014, 09:45:27 pm »
Pytanie:
Leci sobie TrueB, blokuje jakikolwiek wampir. Bam leci kombinacja - wszystko w walce zadaje agrawki. Dochodzimy do przed zasięgami jako acting TrueB odpala Outside the Hourglass zadając 2 agr dmg. Teraz pytanie: czy Maman Boumba (kontrolowana przez innego gracza niż TrueB) w swoich przed zasięgach da radę zakończyć tą nierówną walkę, czy najpierw trzeba rozpatrzeć efekt karty Outside the Hourglass.

Najpierwej acting player zagrywa wszystkie before range is chosen effects, które rozpatrywane są w kolejności przez niego wybranej. Następnie, gracz 'reaktywny' otrzymuje impuls na zagranie jednego efektu tego typu, po czym impuls powraca do gracza aktywnego. Gracz aktywny może pozwolić graczowi 'reaktywnemu' na zakończenie walki before range is chosen poprzez nierozpatrywanie efektu zadającego obrażenia przed oddaniem impulsu.

gdzieś był ruling (nie chce mi się szukać, sorry) mówiący, że możesz się wyprewentować z OtH grając 2x horrid form. co w sumie ma sens, inaczej ta karta byłaby taką inną wersją kiss of ra bez konsekwencji.

A wracając jak by zadziałało Terror Frenzy czy jest rozliczane od razu gdy odpali je acting minion, czy też nie. Bo to są sprzeczne przypadki rozliczania kart. czy rany np. czekają na koniec fazy przed zasięgami.

Terror Frenzy
[ANI] Only usable before range is determined. Combat cards cost the opposing vampire an additional blood this combat. A vampire may play only one Terror Frenzy at superior each combat.


15
Zasady / Odp: Combat ends przed zasięgami.
« dnia: Marca 23, 2014, 11:22:17 am »
Czyli do politycznych wersja Alka a nie Duda. Technicznie nie mówię o dobrych manierach.

Strony: [1] 2 3 ... 6